Bush: meer macht

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Luci
Berichten: 916
Geregistreerd: 31-07-03

Bush: meer macht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-03 14:29

Uit: Het Parool
Bush: meer macht
(Van onze redactie buitenland)

AMSTERDAM - President George W. Bush heeft de herdenking van de elf september-aanslagen aangegrepen om verdere beperkingen van de burgerrechten aan te kondigen.

Volgens de president, die sprak op een FBI-opleidingscentrum, bevat de Amerikaanse wet 'onredelijke obstakels' die de jacht op terroristen binnen de Verenigde Staten belemmert. Hij beloofde dat te veranderen om 'de knechten van het kwaad en degenen die zich verheugden in hun daden' rekenschap af te laten leggen.
Bush wil de mogelijkheden uitbreiden om verdachten op te sluiten zonder aanklacht. Ook wil hij meer 'terroristische misdaden' strafbaar maken met de doodstraf.
Zowel onder Republikeinen als onder Democraten bestaan grote bezwaren tegen de voorstellen van Bush. In 2001 wees het Congres al enkele van de voorstellen af die Bush nu weer opdient.
---------------------------------------------------------------------

Hij blijft het presidentschap maar als een spannende film zien he, die Bush. Verward
Over dat het terrorime aangepakt moet worden zullen we het allemaal wel eens zijn. Maar verdachten opsluiten zonder aanklacht, terrorisme bestrijden met de doodstraf...we leven toch in de 21e eeuw dacht ik??
Jullie reacties hierop?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 14:34

Hij is echt gek!! Machtwellusteling..........dit soort ideen en dat staat aan de macht van een van de grootste landen.

Moet niet gekker worden!

JoT

Berichten: 4010
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 14:43

Ik ben nooit een Bush-fan geweest en ik ben het nog steeds niet. Ik las net op nu.nl dat zijn populariteit een dieptepunt heeft bereikt. Hij is gewoon teveel bezig met oorlogje spelen en te weinig met het besturen van zijn land, waar hij dus daadwerkelijk voor is aangenomen. Hopelijk heeft Amerika nu eens zijn lesje geleerd. Beter een saaie pief die weet wat hij doet in het Witte Huis, dan een bluffertje die geen flauw idee heeft waar hij mee bezig is.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 14:44

dat bush voorstander is van de doodstraf en deze op grotere schaal wilt uitvoeren maakt hem niet bepaad meer geliefd bij me, maar meer als moderne cowboy.

zalina

Berichten: 205
Geregistreerd: 23-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 14:51

Ik denk niet dat Amerika hiermee een lesje leert. ZOals iedereen wel weet is die hele verkiezing van Bush doorgestoken kaart geweest en had Gore meer stemmen...helaas voor hem heeft de familie Bush enorm veel geld en dus koop je gewoon je presidentschap.

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 15:05

Alsof de doodstraf uberhaupt afschrikwekkend zou werken tenopzichte van extremisten..
maar ja, het zal er op de een of ander manier wel doorgepushed worden en waarschijnlijk krijgt hij het nog voor elkaar ook.. Hij heeft genoeg vriendjes bij de hele wapen lobby die maar wat blij met hem zijn.
Dit is net zo'n actie als die anti-terroristische miniatoombom van een 3 tal maanden geleden.. Zolang je het label anti-terroristisch er maar aan hangt krijg je tegenwoordig alles voor elkaar in de states.. Ben blij dat ik er niet woon, vind het jammer dat we op dezelfde planeet zitten..

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 15:08

Pipo schreef:
Hij is echt gek!! Machtwellusteling..........dit soort ideen en dat staat aan de macht van een van de grootste landen.

Moet niet gekker worden!


idd, hij is echt niet wijs.. Hij is volgens mij vreselijk gefrustreerd..

Luci
Berichten: 916
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-03 15:11

DunnitsMystery schreef:
vind het jammer dat we op dezelfde planeet zitten..


mijn idee!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 15:19

Doodstraf voor terroristen????

d
Dat snap ik niet, die gasten plegen tcoh al zelfmoord hoe wil je ze dan nog de doodstraf geven?? Verward

De enige die de doodstraf verdiend is Osama bin Laden, maar goed dat is alleen omdat hij zelf niet eens 'meewerkt' aan aanslagen.

Bush moet ook eens in zijn eigen land gaan kijken met al die wapens die bij de supermarkt verkocht worden .

Bush kan het wel shudden volgend jaar.

Luci
Berichten: 916
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-03 15:30

Cowgirl schreef:
Doodstraf voor terroristen????

Dat snap ik niet, die gasten plegen tcoh al zelfmoord hoe wil je ze dan nog de doodstraf geven?? Verward


Er zijn hele terroristische netwerken actief. Het zijn heel wat meer mensen dan alleen maar die arme sukkelaars die zichzelf opofferen met de stellige overtuiging dat ze daarmee voorgoed naar het 'paradijs' verhuizen. Neem inderdaad Bin Laden maar als voorbeeld, die blaast zichzelf toch ook niet op?

Maar goed terrorisme met de doodstraf tegen gaan...het blijft dubbel. Ik vind het uberhaupt onbegrijpelijk dat de doodstraf nog bestaat maar dat is weer een andere discussie.

Deze actie van mr Bush sterkt mijn mening alleen maar weer dat hij echt een fout, omhooggevallen, machtsgeil mannetje is zonder enig gezond verstand en met bijzonder weinig intelligentie.

Wieske_S

Berichten: 829
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 16:48

Ik vind Bush echt net zo'n peuter.
Hij doet net alsof oorlog een spelletje is en let niet op de vele mensen die doodgaan omdat hij zo nodig met bommen wil gooien Boos!
En ik ben zo en zo al hartstikke tegen de doodstraf.
Sukkel dat het is, ik hoop dat de volgende president wat volwassener is.