Vraagje over doelgroepen.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 19:30

Bij speelgoedwinkels is voornamelijkde doelgroep kinderen, ouders en grootouders. In mijn ogen zijn dat de voornaamste mensen die speelgoed kopen. Daarnaast komt iedereen die een kadootje moet hebben voor een kind. (Dat is wel de groep die er het meest komt, maar niet de voornammstedoelgroep.. of zoiets)

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^



Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 14:29

1. Welke consumenten hebben een grote koopkracht en welke een kleine?
Mensen met meer geld hebben een grotere koopkracht. Ze hebben immers meer geld te besteden.

2. Wat is het verschil tussen koopbehoeften en koopgedrag?
Koopbehoeften is wat je nodig hebt en volgens mij ook wat je graag wilt hebben.
Koopgedrag is het wel of niet kopen van hetgene van je graag wilt hebben maar niet perse nodig hebt

3. Geef een samenvatting van de trends van de speelgoedbranche en van de modebranche. En welke zijn er op dit moment?
Trends speelgoedbranche: Populaire series zoals Hamtaro, ShinChan en Beyblade. Of de meidengroep K3. Zolang dat er maar opstaat willen kinderen het hebben.
Dit is heel veranderlijk, want voor je het weet is er weer een nieuwe serie. Kijk maar naar pokemon, ooit zo populair en nu ligt er lang niet meer zoveel van in de winkels als nu.
Waterpistolen, luchtbedden ect is seizoens spul, geen trend

Trends Modebranche: Broeken met extra stukken stof, pofbroeken, boothalstruitjes(en allemaal met miss sexy erop) puntschoenen.
Ook dit is veranderlijk, maar niet in de zin van zodra het in is loopt iedereen erin en niemand meer in oud spul. Dit is puur een kwestie van smaak. Veel winkels gaan dan niet mee met die mode en spelen in op de mensen die niet van die mode houden.
Het ligt aan het seizoen hoe kort alles is(al is daar soms aan te twijfelen)

4. Welke manier van reclame maken is duur en welke is goedkoop? Waarom+voorbeelden.

Televisie en radioreclame is duur, behalve op de regionale zender.
Alhoewel het wel een goed effect heeft kunnen veel zelfstandige zaken zich dit niet veroorloven(misschien alleen bij programma's die bijna geen kijkcijfers hebben) Dit soort reclame is alleen te betalen door winkelketens ect.

Goedkoper is reclamefolders rond laten brengen, in de krant een advertentie en borden buiten hangen.

En het allergoedkoopst: Zorgen dat je service goed is en je klantvriendlijk bent. Zo vertellen mensen aan anderen hoe goed die zaak wel niet is en krijg je vanzelf meer belangstelling


Ik hoop dat het een beetje logisch is. Ooit heb ik vanalles over koopgedrag geleerd maar ik bent een beetje dement dus Haha!
Hopelijk helpt het je wel en beetje

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, Elise_K, Fifo, Glenda, JornaR, MoniqueT, Nanu, ontherun, PintoNatal, Prince, Remembrance, rien10, Riviera87, Selina, Unicorn79, Votti, YandexBot, YvonneV, zuperzmoker en 207 bezoekers