Whoehaa mijn haren geknipt!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-01 17:36

Ik had dus vreselijk lang haar, als het los was hing het tot mijn billen.
Daar moest wat aan gebeuren, want de chemo binnenkort kan haaruitval veroorzaken, en dat is lastig wanneer je van dat vreselijk lang haar hebt.
Toch maar een kort koppie?
Ja maar ik wil het nog wel kunnen opsteken, mijn haar, wat meer dingen mee doen.
Geen probleem zegt de kapper, doen we. Nu is er dus even meer dan 20 centimeter afgehaald... }>
Het hangt net tot de bovenkant van mijn bh zeg maar hihi. Van achteren is het dus die lengte, en de zijkanten (van voren), daar is het in laagjes geknipt Cool .
Peter komt over een uur en een kwartier thuis, ben benieuwd wat hij ervan vindt!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 17:40

oei spannend!!! ik zag laatst al op foto's dat je zo onwijs lang haar hebt (ok nu had) echt niet normaal!!! pfff ik heb t ook zo lang gehad maar nu heb ik dus echt kort haar en doe sinds kort weer een poging om t te laten groeien.
maar ben je dr zelf wel tevreden mee??? want daar gaat t uiteindelijk om.
even een rare vraag, wat doe je als je haar nu helemaal uitvalt dan? ga je een pruik dragen of gewoon kaal koppie? lijkt me zo koud in de winter Sigaar

RealMaantje
Berichten: 528
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 18:28

Leuk! Ik had ook zulk lang haar en heb het ook een paar jaartjes geleden afgeknipt me moeder was er minder blij mee! Frusty Schijnheilig Clown

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 18:29

Nog best wel lang dus. Zal een hoop tijd schelen met drogen.... Maar ja daar heb je niet zoveel aan. Peter vind het vast mooi, maarre hoe vind je het zelf?

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 18:58

Ooit had ik ook haar tot op m'n billen.....van de een op de andere dag was ik het zo zat dat ik het helemaal kort heb laten knippen, zelfs laten opscheren van achteren. Was even wennen, maar hoewel ik wel eens met weemoed terug denk aan invlechten, opsteken end. ben ik er erg blij mee. Zo makkelijk, je komt onder de douche vandaan haalt je handen door je haar (als het erg koud is even de fohn erover) en klaar is kees Haha!. Wel verander ik regelmatig van kleur, blijf dus nog altijd creatief met m'n haar *LOL* .
Ben wel benieuwd naar de reaktie van je man. Hoe vond hij het, want inmiddels is hij vast wel thuis.......

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 19:07

Wow dat zal een heel verschil zijn!!Vind je het zelf wel mooi??Ik denk dat Peter het ook leuk vind hoor.
Ik had het ook zo lang en heb het toen tot mijn schouders afgeknipt.Ik had toen in het begin dat ik veel te ver doorkamde had nog niet helemaal door dat m'n haar korter was.
Nu doe ik af en toe weer pogingen om m'n haar te laten groeien, maar ik kom niet verder als halverwege m'n rug, dan heb ik er alweer genoeg van. Lachen

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 19:38

wow, ik heb nu ook zulk lang haar.. en k ben het ookal een beetje zat.. een beetje heel erg Haha!
maar ik durf niezo goed, straks staat ut voor geen meter, enzo..

Maareh, ik ben ook wel benieuwd naar wat je man ervan vind Party!!

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 19:52

Bettine, gewoon doen!
Ik durfde het ook niet maar als je het tot je schouders (ongeveer) doet kan je het altijd nog in een staart doen, dus zie je niet zo heel erg veel verschil.
Het is echt veel handiger!!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-01 21:27

Had ik nog niet gezegd wat ik er zelf van vond?
Oh nee, schijnbaar niet Haha! ...
Ik vind het dus hardstikke leuk!
Wel wennen, omdat als ik mijn handen door mijn haar haal, het al zo gauw weg is haha.
En ik kan het gewoon los laten hangen, zonder dat het in de weg zit wanneer ik sta te koken. Heerlijk...
Verder, de 'staart' die ik nog zou kunnen doen, is ongeveer iets langer dan een handlengte, en dan hangen er bij de voorkant plukjes haar los. Dus echt superlang is het niet meer hoor.
Ik ga straks even bij de zangvereniging van Peter langs, is mijn schoonmoeder ook. Ze kennen me al een jaar of acht....
Ben benieuwd wat iedereen zegt, want ik heb in geen tijden meer echt 'een ander model' laten knippen!
Wat zal dit gemakkelijk zijn met wassen zeg Party!! !

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 21:29

maar wat vindt Peter er nu van?

dat willen we natuurlijk ook weten!!!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 21:30

Zo zo, jij hebt lef! Had ook ooit eens zeer lang haar, en na veel moeite het eraf geknipt. En net als jij vond ik het heel leuk staan! Metamorfoses zijn altijd weer spannend, maar als het dan leuk uitvalt ben je superblij. Laat je wel een foto maken van je nieuwe coupe?!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 22:57

Ja grappig is dat hè, als je net een eind van je haar af hebt laten halen, en je gaat er met je handen of met een borstel doorheen. Echt zo'n gevoel van 'hé, ik mis iets...'. *LOL*

En ook ik zit nu met smart te wachten op je berichtje met de reactie van Peter... Lachen

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 23:01

aaaaaaah dat meen je niet dat mooie lange haar Kwijl .

maar ja als het beter is om te doen moet het idd maar. Het zal wel heeeeeeeeeeel erg wennen zijn. Ik had het vroeger ook zo lang heb er zker een half jaar aan moeten wennen Verward .

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 23:15

ik heb ook net mijn haar kort geknipt, doodeng, maar wel lekker hoor, zo'n cap zit ook gelijk een stuk beter

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-01 23:17

Gelukkig geen last van ik spring dus doe gewoon een lange vlecht in en klaar Haha! .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 00:24

Ik had het aan het einde van de zomer ook zowat op m'n kont hangen (nou ja, met mijn hoofd wat achterover Haha! ) en heb het nu dus tot net over mijn schouders, dus net als bij jou ook zo'n beetje de helft korter Lachen

Je hebt intussen misschien gemerkt dat je ook de helft minder shampoo en conditioner e.d. nodig hebt Haha!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 10:01

Nog een voordeel: je haar is na het wassen veel sneller droog!

Ooit had ik net zulk lang haar als jij, heel dik, heel donker en met krullen. Iedereen had het altijd over dat meisje met dat mooie haar. Dat was ik op een gegeven moment zo zat, dat ik mijn toenmalige vriend opdracht heb gegeven om het af te knippen. Kort. Dat heeft hij gedaan, hij is trouwens geen kapper.... het grappige was dat ik toen volledig anoniem over straat kon gaan: geen mens herkende me meer! *LOL*

Nu heb ik het ook kort en af en toe wat langer, maar zo lang als toen, dat lukt me niet meer, heb er geen geduld voor!

Hoe vond Peter het?

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 10:18

dik lang krullen bruin... Me too, maar goed, ik heb het er dus afgehaald, en wow, dat bevalt me echt té goed. Lekker sporten, pietsje sjampoo... Maar nu is t alweer te lang (tot op mijn schouder), ik hoef nog maar net een staartje te kunnen, dan is alles ok... Mjam, I luf my hair. En eerst haatte ik het...

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 10:30

Wooow...naar dat dat moest hoor!
Persoonlijk zou ik een moord doen voor haar tot op mijn BH bandje, maar het wil echt niet groeien, verder dan mijn schouders krijg ik het niet.
Maar heb dan ook een onmogelijke krullenbos Scheve mond\
Ik beb benieuwd wat Peter zegt~!

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 11:56

heb t ook erg lang gehad. een paar jaar terug. toen af laten knippen tot op mn schouders. en t enige wat ik de hele dag deed was schudden met mn hoofd. want dat oelde zo vreemd errug licht enzo. toen nog verder afgeknipt en had ik t kort. en sinds een jaar is t weer aan t groeien. en heb t nu ook tot over mn schouders. maarreh wat vond peter ervan?

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-01 12:53

Peter vond het PRACHTIG!!!
Hij was denk ik ook wel blij dat mijn haar toch nog lang was gebleven, dus niet dat ik een kort sportief koppie had gedaan.
Reden dat ik het tot net over mijn schouders heb gedaan: ik wilde toch nog wat langer haar, wat vrouwelijker koppie.
Niet te lang zoals vroeger, zodat ik nu sneller kan douchen en hup, met de fohn alles snel weer droog...
Want ja, volgend jaar ga ik weer veel sporten, paardensporten *LOL* . Bijna dagelijks! En we weten allemaal hoe die geur van paarden in je haar blijft hangen. Als je naderhand dan nog ergens heen moet of zo, dan snel ff douchen en hup... no problem. Zoveel makkelijker nu mijn haar korter is!
Ik had wat de cap betreft altijd een staart in, maar wel laag, vlak onder de cap. Nu doe ik dat ook, maar ik denk dat het nu allemaal beter blijft zitten, en als ik hoeven ga uitkrabben floept er ook geen staart van mezelf meer voor mijn gezicht.
Alleen nog wel die van het paard, maar dat mag *LOL* !
Mijn schoonmoeder vond het ook erg leuk, mijn nieuwe kapsel. De lieverd had nog gezegd dat als ik het moeilijk had met naar de kapper gaan, ze wel met mij mee zou gaan Lovers . Maar dat hoefde niet hoor, ik heb genoten van dat gefruts aan mijn hoofd en de koffie daar *LOL* .
Ik ga nu ff eten en daarna mijn middagdutje van zo'n anderhalf uur Frusty ...
Het is dat ik de slaap nodig heb Gaaaap , maar zeg nou eerlijk:
Bokken is toch véél leuker?
Eerst maar eens een boterham Vingers aflikken !

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 13:25

Dorine wat ben jij toch een positieveling! Lachen

Wel leuk dat Peter je kapsel waardeerde!

Groetjes Mieke

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-01 13:06

Aaah COOL Dorine!! Ik heb het op een gegeven moment ook gewoon gedaan, een stuk van mijn haar af. Was het opeens zooooo zat, dus het MOESt gewoon van mezelf. Vond het niet eens eng! Yippee, ILONA met lef hahaha. Cool, kun je niet een vergelijkende foto plaatsen? Eén met lang en een met 'kort' haar? Gnagna. Kunnen wij hier ook met zijn allen nog een keer WHHAAAH, wat leuk!!! Schreeuwen! *grijns* iloon