Therapeut wil me doorverwijzen, maakt me bang :'(

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 20:42

Ik ben in overleg met de psychotherapeut en huisarts begonnen met groepstherapie.
De psychotherapie hielp op zich goed, verhelderend, maar ik had ff wat meer nodig dan dat.
En dat is ook om het vertrouwen in anderen terug te winnen en mezelf te leren profileren in een groep zonder dat ik het daar moeilijk mee heb.
(ook gepest vroeger overigens maar dat was nog wel mijn minste zorg).

Ik zit daarnaast ook weleens te denken aan reiki, of tai chi oid.
Zelf mediteer ik al afentoe en probeer dat bij te houden en uit te bouwen.

Wat ik altijd doe als ik bang ben voor een nieuwe situatie is verstand op nul en denken wat een ander kan kan ik ook dus waarom zou ik me zo opfokken? Dat helpt vrij goed, maar het ongemak blijft wel, dat gaat er hoop ik ooit wel uit.


Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 20:45

Belsje schreef:
Daar ben ik dus zo bang voor, ik block iets af, maar ik besef zelf niet meer goed wat en hoe.
Wie zegt dat ik geen half jaar als een zombie moet rondlopen opnieuw als iemand daar een deurtje opentrekt. Vooral dat maakt me bang


Ieder zijn tijd en ieder zijn weg.

Als je het gevoel hebt dat je jezelf blockt zal dat vaak met een goede reden zijn.
Probeer dat niet al te veel te forceren maar laat het ook niet op zijn beloop gaan zodat je niet verder komt.
Voorzichtig aftasten waarbij jij je goed voelt, waarbij je jezelf kan leren openen.

Ik ben ook vrij geblockt maar vaak heeft dat een goede reden; zelfbescherming.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ashleytjuhh, fohadie, kreekie, Tamara1991, Telpeva, xRooss, Zilfstar en 96 bezoekers