Syndroom van Tietze

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Syndroom van Tietze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-03 17:28

Kom net van de dokter. Blijk het syndroom van Tietze te hebben.. De dokter deed er gelukkig redelijk nuchter onder.. gaat over een paar weken over zei hij. Het houd in dat ik ontzettende pijn om mijn borst heb. Een heel knellend gevoel. Ik dacht natuurlijk dat het aan mijn hart of longen lag, maar niet dus.

Zijn er meer mensen hier die er last van hebben? Ik heb een website gevonden die hier over gaat, en hier staat dus dat het soms helemaal niet meer overgaat... Voel me echt klote nu, ik wil niet dat deze pijn blijft! Huilen

Dit is de website: http://www.welcome.to/tietze

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 17:38

Ik heb nooit van dit syndroom gehoord, maar....
Ik heb de site bekeken en kom er achter dat alles wat hier beschreven word ik al zo'n 4 maanden voel...

Ik heb ook telkens het gevoel als of mijn longen en hart er binnenkort wel eens mee op zouden kunnen houden

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-03 17:54

toch ook maar eens naar de dokter gaan dan..
Niet dat die iets voor je kan doen, maar dan krijg je iig een bevestiging.

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 17:55

Jeetje, is dat een blijvende toestand? Of gaat het weer over? Ik a even naar de site kijken. In ieder geval heel veel bterschap, als dat dus kan..Knipoog

[edit]Had niet goed gelezen, gaat gelukkig weer over, dat is dan nog iets.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-03 18:11

Nou gaat dus niet altijd over. Is officieel niet te genezen, alleen bij sommige mensen gaat het vanzelf weg. Maar er zijn ook mensen die het hun hele leven houden... Ik hoop maar dat het bij mij weer verdwijnt!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 20:01

Ik kom al zo vaak bij de dokter, die vent word gek van me Tong uitsteken
Meestal kijkt hij even en roept dan met veel paniek: maak een afspraak in het ziekenhuis.
Dat ziekenhuis heb ik nu ook al van binnen en van buiten 20x gezien.
Ik heb van de week heel veel pijn gehad aan mijn ribben zonder dat ik wist wat het was. Kon nauwelijks ademen en ik gokte er maar op dat ik misschien fout gelegen had tijdens mijn slaap.
Nu is dat over maar ik blijf druk houden op mijn borstkas.
Zal tegen mijn ma nog maar eens zeggen dat ik er last van heb.
Officieel niet te genezen... hopelijk gaat het dan weer bij je weg!

Emeandor

Berichten: 200
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 21:57

Ik heb ooit iemand behandeld met dit syndroom. Ik kende het niet, maar vanaf dat moment dus wel. Zij had veel klachten op de borstkas. Zelf dacht ze steeds aan hartklachten of borstkanker. Maar door oefeningen en haar rug meer te gaan strekken bij het zitten, staan, etc, zijn haar klachten grotendeels verdwenen. Het is niet weggegaan, ze had er al héél lang last van, maar het was grotendeels weg. Dus wie weet is oefentherapie-Mensendieck wat voor jullie?