voel me klote....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

voel me klote....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-03 14:22

ff van me afschrijven.
3 mnd geleden ofzo kreeg ik te horen dat mijn contract niet verlengt werd. Dus aan het solliciteren geslagen. Aldi: Afgewezen (vermoedelijk omdat ik te eerlijk was over mijn migraine) AH: 1 vestiging niemand nodig, 1 vestiging gebeld, gegevens genoteerd, en toen kreeg ik een brief dat ze niet van mijn diensten gebruik zouden maken. MCD: 1 vestiging ineens interne problemen waardoor ze geen personeel aan kunnen nemen, 1 vestiging blijft vaag. Hema, 2 weken geleden geschreven, nog niks gehoord. Bedrijf waar een vacature stond voor secretaresse incl opleiding, vorige week geschreven, niks gehoord. Diverse winkels gewoon zo binnen gelopen met de vraag of ze nog personeel nodig hadden, allemaal nee, sorry. Sta ingeschreven bij diverse uitzendbureaus waar je ook niks van hoort
Gisteren weer een brief op bus gedaan op een vacature voor de speelgoedwinkel hier *hoop hoop*
Sta ingeschreven bij het CWI, bij Dactylo, bji Olympia, bij creyfs, en morgen ga ik weer naar gorinchem voor nog een zooitje uitzend bureaus.
Sta ook ingeschreven voor thuiswerk.
Ik zou appels gaan plukken, heb ik 3 dagen gedaan. Vanmorgen met migraine wakker geworden, dus ziekgemeld, en ik kreeg gelijk te horen dat ik niet meer hoefde te komen (had nog geen contract, dus geen poot om op te staan)
Morgen verder met ww aanvraag, maar ik wil helemaal geen ww, ik wil gewoon net als anderen een leuke baan hebben. Ik moet een inkomen hebben, aangezien ik paarden heb staan die graag willen eten. Als ik niet van een inkomen afhankelijk was geweest had ik waarschijnlijk een opleiding/cursus gaan doen, maarja, ik kan gewoon niet zonder geld gaan zitten.
Er staan maar weinig vacatures in de kranten, hoewel ik wel merk dat het nu weer een beetje meer begint te worden. Er staan wel veel vacatures van electro monteur enzo, maarja, daar heb ik niks aan.
Ik reageer op bijna alles wat iets voor mij is, maar het schiet gewoon niet op.....
*zucht*

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 14:24

Dat is echt vervelend zeg..
Nouja je moet zowiezo die ene vacature van de speelgoedwinkel afwachten, dus er is nog een beetje hoop op het moment toch?
Maar ik snap dat je je klote voelt als je al zoveel geprobeerd hebt.

Caira
Berichten: 26064
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 14:24

Net of ik in een spiegel kijk! Het is drama momenteel met de baantjes!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 14:25

Balen zeg Stef. Erg frustrerend als je overal maar afgewezen wordt. Je hebt maar één bedrijf nodig die jou wel wil hebben, maar ja, die moet je nog even tegenkomen. Ga niet bij de pakken neerzitten. Vraag je WW aan en blijf solliciteren en komt vanzelf wel een baantje voor jou.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 14:27

Inderdaad, alleen het verschil is dat ik het als bijbaan zoek, maar inderdaad momenteel is het even niet makkelijk om aan werk te komen.
Mijn laatste poging een tijd terug in de stad in diverse winkels liep op niks uit, maar ik heb nog steeds de hoop dat het kwam omdat ik in de vakantie ging vragen, toen iedereen voorzien was van vakantiekrachten.
Ga morgen een nieuwe poging doen, ben benieuwd.
Succes!

Ilse1979

Berichten: 499
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Delfzijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 14:29

Dat is ERG balen, ik weet er helaas alles van. Scheve mond Ook ik zit inmiddels 3 weken thuis.

Heb vandaag bericht over mijn WW gehad, ik krijg gelukkig een half jaartje ofzo een uitkering. Beter iets dan niets!

En ja! Die baan komt echt wel!! ..... zeggen ze...... Ach gut


Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 14:30

Bah, wat demotiverend, zeg. Maar ik las dat ze bij de Jumbo en andere goedkopere supermarkten wel veel mensen zoeken.

En wat anders: wat heb je al allemaal gedaan voor je migraine?

Tes82

Berichten: 720
Geregistreerd: 14-03-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 14:31

Waarom ga je straks niet savonds een opleiding doen dan vergroot je je iig je kansen...

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-03 14:32

Kinta schreef:
.

En wat anders: wat heb je al allemaal gedaan voor je migraine?


Zoek even op migraine in combinatie met mijn naam, dan kom je ongetwijfeld zat tegen

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-03 14:32

VLEUTIE schreef:
Waarom ga je straks niet savonds een opleiding doen dan vergroot je je iig je kansen...


Voor een opleiding heb je geld nodig, en wat heb je nodig om aan geld te komen?.....

Juist.... een baan

Tes82

Berichten: 720
Geregistreerd: 14-03-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 14:34

stef"]
[quote="VLEUTIE schreef:
Waarom ga je straks niet savonds een opleiding doen dan vergroot je je iig je kansen...


Voor een opleiding heb je geld nodig, en wat heb je nodig om aan geld te komen?.....

Juist.... een baan
[/quote]
ik zeg toch ook straks en s'avonds... Verward

cherrie
Berichten: 119
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 14:36

of vraag een studie beurs aan!!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 14:43

cherrie schreef:
of vraag een studie beurs aan!!


Studiebeurs? Ik kreeg vroeger 92 gulden per maand, het lijkt me niet dat je daar wat mee kan.

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 14:51

Kun je niet via het Arbeidsburo (als het nog zo heet) "omgeschoold" worden? Dan bedoel ik een opleiding met behoud van uitkering.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 14:58

Stef, ik weet niet hoeveel jaar je gebruik hebt gemaakt van je (recht op) studiefinanciering. Dat zou je eens na kunnen vragen bij de IB-groep (www.ib-groep.nl). Na je 18e jaar heb je volgens mij recht op 5 jaar stufi. 4 jaar bij een mbo/hbo opleiding en als je dan nog post mbo of post hbo doet dan krijg je dacht ik nog 1 of 2 jaar. Weet niet hoe dat precies zit.
Omdat mijn ouders niet veel verdienen kreeg ik flink wat, iets van 4 a 500 gulden per maand. Ik heb geen idee hoe dat in jou/jullie geval zit. Maar je zou het eens na kunnen vragen.

Sterkte iig! Of wat Margee zegt probeer een 'omscholing' te krijgen via het CWI.

succes

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 15:22

Ja gat, ik zit met precies hetzelfde probleem Huilen zit dagenlang achter de pc om op internet naar banen te zoeken, helemaal niets Uitzendburo´s hebben ook nog niets voor me gevonden, ik word er nu al moedeloos van! Het zwaard van Damocles hangt boven m´n hoofd, geen baan en straks kunnen we ook nog eens niet de hypotheek va ons nieuwe huis betalen.................

Stel dat ik nu alleen zou zijn, zonder partner, dan zou ik het helemaal finacieel niet redden

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 15:30

Ik had binnen 1 dag een baan. Paar uurtjes zelfs maar. Ideaal is het niet en mijn uren wisselen ook sterk, maar ik heb werk en ik verdien geld. Ik was voorheen secretaresse en mijn vorige baas heeft gezegd dat ik altijd terug kon komen. Daar ben ik alleen te trots voor en dus ben ik het uitzendbureau binnen gelopen en heb gezegd dat ik wilde werken, dondert niet wat. Ik kon de volgende dag beginnen en had een fulltime baantje, nu is het nog 'maar' 24 uur per week, maar dat is nog steeds beter dan niks toch? Op de langere termijn kunnen ze ook een meer geschikte baan vinden, maar op de korte termijn hebben ze niets op 'niveau'. Het is iig beter dan niets om toch nog íets te kunnen werken. Ik durf te wedden dat er in jou (jullie) geval ook heus wel zoiets te vinden is, dan maar geen eisen stellen, als je maar werkt.

Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 15:37

Het is idd om moedeloos van te worden.Gisteren hebben wij op ons werk te horen gekregen dat ze gelukkig geen mensen voorlopig gaan ontslaan maar dat er wel een paar overgeplaatst gaan worden naar andere filialen,waar ze nu mensen tekort komen omdat er geen contracten meer verlengd worden.Btw ik werk dus bij de AH.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-03 15:37

"er is wel werk" jaaaa, niet dus...
Productie werk, of wat jij doet in een schoolkantine (dat zou ik zelfs nog harstikke leuk vinden), er staat geen hol in de kranten. Jah, zoals ik zei, electro monteur enzo (dat gaat niet goedkomen als ik dat ga doen Haha!)

Caira
Berichten: 26064
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 15:59

Laui! schreef:
Ik had binnen 1 dag een baan. Paar uurtjes zelfs maar. Ideaal is het niet en mijn uren wisselen ook sterk, maar ik heb werk en ik verdien geld. Ik was voorheen secretaresse en mijn vorige baas heeft gezegd dat ik altijd terug kon komen. Daar ben ik alleen te trots voor en dus ben ik het uitzendbureau binnen gelopen en heb gezegd dat ik wilde werken, dondert niet wat. Ik kon de volgende dag beginnen en had een fulltime baantje, nu is het nog 'maar' 24 uur per week, maar dat is nog steeds beter dan niks toch? Op de langere termijn kunnen ze ook een meer geschikte baan vinden, maar op de korte termijn hebben ze niets op 'niveau'. Het is iig beter dan niets om toch nog íets te kunnen werken. Ik durf te wedden dat er in jou (jullie) geval ook heus wel zoiets te vinden is, dan maar geen eisen stellen, als je maar werkt.


Ja daaaaaaaaaaaag nodig je bij deze uit om hier even langs te komen, denk je nou echt dat we dat niet geprobeerd hebben? Dat we die baantjes te min vinden? Zou zo langzamerhand zelfs vuilnisvrouw willen worden! Boos!

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 17:05

en bij kruidvaten hebben ze daar niemand nodig...?? (bij ons zaten ze eerst nog om hulp te springen).
In ieder geval... heel erg veel succes met je verdere zoektocht!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 17:17

het is echt een verschrikking.

Mijn broertje zit ook al bijna en half jaar werkloos thuis.
En ik, denk niet dat ik nog de kas inga en ben benieuwd hoe ik straks nog aan de bak ga komen als (ex) rugpatient.

iedreen zegt wel dat het allemaal goed gaat komen maar in deze tijd geloof ik er niet zo in.

Nou ja als de nood hoog is ga ik wel schoonmaken. Niks voor jou Stef om de tijd te overbruggen tot je wat anders hebt.

Toen ik in het ziekhuis lag begonnen de scjhoonmakers om 7 uur en waren om 3 uur weer klaar en met 1 meisje stond ik altijd gezellig te kletsen.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 17:23

Ik raad je 1 ding aan...ga in de zorg!!! Daar liggen de banen voor het oprapen. *LOL*

DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 17:32

Kun je niet bij de Thuiszorg aan het werk? Hier in NH wordt er veel personeel voor de tz gevraagd. Ik weet niet hoe dat in NB is?

Succes!

Liefs Dominique

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 17:49

Misschien is thuishulp een tip? het werk op zich (schoonmaken bij oude mensen of jonge mensen die het om wat voor reden dan ook niet aankunnen) is niet echt heel leuk. Maar je krijgt veel verschillende contacten, het betaald goed (maar ligt aan je leeftijd) en er is best veel werk in te krijgen. Misschien eens proberen