We zijn in Mongolie!!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
memory

Berichten: 535
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: Tilburg

We zijn in Mongolie!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-03 07:19

Hallo allemaal!

Misschien weten jullie het al (laatst heeft Elise een berichtje geplaatst toen we in Peking waren) maar we zijn dus met zijn tweeen op stage in Mongolie!

We zijn nu net 5 dagen in Hustai Nuruu national park. Met de trein zijn we van peking naar de hoofdstad van Mongolie (Ulaan Bataar) gereden, en vanuit daar zijn we opgehaald en naar het national park gebracht. Het ligt 100 km buiten de hoofdstad, zo'n 85 km over "verharde" weg (lees: een helehoop gaten en bobbels en een beetje asfalt Bloos! Haha! ) en daarna 15 km over een zandweg ( van voor, naar achter, van links, naar rechts...en ook omhoog).

Na aankomst werd ons het verblijf voor de komende twee maanden gewezen een ger (soort van enorme tent, maar je mag het geen tent noemen Knipoog ) Er staan gewoon bedden in en tafels en stoelen. De eerste reactie die we van elke mongool (het klinkt een beetje raar maarja zo zeg je dat nu eenmaal) krijgen als we zeggen dat we er twee maanden blijven is... COLD! Maargoed we zullen zien Scheve mond .

De volgende dag op naar het gedeelte van het park waar de paarden leven. Er lopen ong 135 Takhi rond (mongoolse benaming voor prezwalski paard) verdeeld in 15 harems en 1 vrijgezellen groep van ong 20 (jonge) hengsten. Je kunt best dichtbij komen en aan de hand van de grote van de harem en de hoeveelheid veulens kun je zien van welke hengst de kudde is. We hebben al wat ideeen voor een onderzoek en gaan deze morgen bespreken met de research manager.

Het landschap is echt geweldig, bergen (niet zo heel hoog), gras en rotsen...bijna geen hekken. Het is geweldig om hier paard te rijden en maandag gaan we voor het eerst rijden. De zadels zijn enigzins anders maar voor buitenlanders hebben ze russische zadels (lijken een beetje op orthoflex western zadel maar dan HEEL goedkoop) De singels zijn van gevlochten kamelenhaar en de stijgbeugelriemen zijn van nylon. De pony's zelf zijn max 1.40 m. Aangezien we alleen op bokt kunnen als we in de hoofdstad zijn zullen jullie niet zoveel van ons horen, maar we hopen op veel reacties zodat we dan wat te lezen hebben .

Groetjes vanuit een aangenaam warm Ulan Bator, Maaike & Elise

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 09:37

Jeetje, jullie staat 1 groot avontuur te wachten, als ik dat zo lees. Lijkt me geweldig om daar een tijdje te kunnen leven! Heel veel plezier en succes met het onderzoek!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 09:56

Heel veel plezier .

Paar jaar geleden ben ik met de transib van Moskou naar Ulan Bator gegaan (en later verder naar Peking). Ik vond de natuur in Mongolie erg indrukwekkend. Er groeit daar bijvoorbeeld ook Edelweiss gewoon in het wild. Ik heb daar ook paard gereden (ja, op die mongoolse zadeltjes Scheve mond). En zo'n ger is echt een fantastische uitvinding .

Het eten daar begon me wel erg tegen te staan (schaap als ontbijt, lunch en avondeten en helemaal geen groente) dus uiteindelijk was ik blij naar china te kunnen Haha!.

Heel veel plezier (en ja, jullie gaan het zeker koud krijgen ).

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 10:58

Heel veel plezier *LOL* Ik kijk alweer uit neer t volgende verhaal Lachen

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 13:09

Dat klint avontuurlijk zeg! Heel veel plezier en blijf vooral verhalen schrijven :J

Luci
Berichten: 916
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 14:29

jeetje wat klinkt dat geweldig, veel plezier daar! En blijf idd vooral vertellen!

(moet trouwens wel lachen om het feit dat er zelfs vanuit Mongolie gebokt blijft worden! *LOL* )