1 op 6 nederlanders is winkeldief

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

1 op 6 nederlanders is winkeldief

ja ik heb al wat (kleinigheidje) gestolen
44 (36%)
Neen ik heb nog nooit wat gestolen
78 (63%)

Totaal aantal stemmen: 122


Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 21:52

Ja ik jat weleens oorbellen en kettingkje's. Ook maar 2x gedaan.

Pas zei ik tegen een vriedin zo leuke oorbellen. Zei: Owja je heb nog geen cadeautje gehad, stop de oorbellen in haar zak en zegt buiten: gefeliciteerd.
WWhahaah heel erg melig was het maar eigenlijk best erg als ik er over terug denk Bloos

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 21:59

nee, nog nooit.
durf ik niet. Ik ben echt een mietje!

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 22:03

Ja, ik zal het maar eerlijk opbiechten. Ik heb ook wel eens iets gejat. Toen ik 10 was of zo... heb ik uit de intertoys een moppenboekje meegenomen... Ik was er prima mee weg gekomen. Totdat mijn vader er savonds achter kwam. Ik moest terug om het op te biechten Bloos! als straf moest ik het boekje kopen, en mocht ik 3 maanden lang niet meer alleen daar komen...

intussen schaam ik me er niet meer zo voor. Ik was 10 of 9 of zo, het is al zo lang geleden...

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 22:30

Ook ik heb me toen ik een jaar of 9 was een keer schuldig gemaakt aan winkeldiefstal. Ik had een vriendinnetje dat regelmatig dingen meenam zonder te betalen en op een keer heb ik me ook laten opstoken.
Ik heb toen een blikje cola in mijn mouw gestopt en ben ermee naar buiten gelopen. Niet betrapt, maar ik heb maanden lang die winkel niet in gedurft. Heb het daarna ook nooit meer gedaan!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 22:53

Op bokt ligt het percentage een stuk hoger! Paardenmensen crimineler? *LOL*

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 22:54

Waar moeten pennymeisjes anders hun pony van betalen Haha!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 23:00

het schijnt dat ze voor dit onderzoek ook mensen meetellen die bewust niks zeggen als teveel wordt afgerekend.
om eerlijk te zijn, heb ik me hier ook wel vaker schuldig aan gemaakt :-#
tja, als mensen proffesioneel bezig zijn, ga ik ze ook niet nog eens helpen bij fouten (behalve als het een aardig iemand is)
ooit kochten we eens drinken wat in de aanbieding was, eerst rekenden ze teveel, heb ik wat van gezegd, toen opnieuw rekenden ze te weinig weer wat van gezegd, toen nog een keer ,rekenden nog minder.....tja ik blijf niet ebzig, ik ben ermee akoord gegaan, gemeen he?

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 23:04

missnynke schreef:
het schijnt dat ze voor dit onderzoek ook mensen meetellen die bewust niks zeggen als teveel wordt afgerekend.
om eerlijk te zijn, heb ik me hier ook wel vaker schuldig aan gemaakt :-#
tja, als mensen proffesioneel bezig zijn, ga ik ze ook niet nog eens helpen bij fouten (behalve als het een aardig iemand is)
ooit kochten we eens drinken wat in de aanbieding was, eerst rekenden ze teveel, heb ik wat van gezegd, toen opnieuw rekenden ze te weinig weer wat van gezegd, toen nog een keer ,rekenden nog minder.....tja ik blijf niet ebzig, ik ben ermee akoord gegaan, gemeen he?


ohhh, daar maak ik me ook wel eens schuldig aan Lips are sealed
vooral in de kroeg, t isdaar duur zat, dus als die lui zich ns vertellen, horen ze van mij niks

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 23:29

Ik heb toen ik een jaar of 12 was, weleens snoep gestolen ja...later waren we betrapt en toen moesten we als straf een hele middag in die winkel werken (schoonmaken enzo) Bloos!
Nooit meer gedaan daarna Tong uitsteken

DuDe

Berichten: 206
Geregistreerd: 30-08-03
Woonplaats: SomEwHeRe I BeLoNg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 23:51

Ik jat wel eens snoep of iets anders wat ik nodig heb, maar wat ik jat heeft nooit een waarde boven de 5 euro.... Haha!

basje01
Berichten: 323
Geregistreerd: 07-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 00:06

Angelique18 schreef:
Euhm even denken... jep heb welleens wat meegenomen ja..
we waren aan het afrekenen bij de kassa na het boodschappen doen.. en m'n vriend zegt ik heb een kratje grolsch (of hoe het ook schrijft)... maar ze sloeg hem niet aan, ik zag dat, heb bewust m'n mond gehouden en ben weg gelopen.
Sorry maar slapende honden ga ik ZEKER niet wakker maken.

Verder heb ik nog nooit iets meegenomen uit een winkel ofzo...


Dit vind ik dus niet stelen haha.

Heb het zelf een keer gehad in een paardenwinkel, had meerdere dingen plus een voorbrenghoofdstel en een aparte ketting aan een lerenlijn, dit had ik dus aan elkaar geklikt om te kijken of het mooi stond, ben verder gaan winkelen (je weet hoe dat gaat) en bij de kassa de zooi afgerekend had ze dus alleen het lijntje afgerekend.
Moeten ze maar opletten.

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 00:07

Angelique18 schreef:
Euhm even denken... jep heb welleens wat meegenomen ja..
we waren aan het afrekenen bij de kassa na het boodschappen doen.. en m'n vriend zegt ik heb een kratje grolsch (of hoe het ook schrijft)... maar ze sloeg hem niet aan, ik zag dat, heb bewust m'n mond gehouden en ben weg gelopen.
Sorry maar slapende honden ga ik ZEKER niet wakker maken.

Verder heb ik nog nooit iets meegenomen uit een winkel ofzo...


Ik had precies het zelfde! alleen dan bij een dure kipling tas!!! Haha! Nou sorry hoor, dan letten ze maar beter op Haha!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 09:56

Oh... ik zeg het dus altijd als iemand me te veel terug geeft (of zoals anderhalve week geleden een man 20 euro liet liggen op de toonbank) en ik het ook zie Haha! maar 3 jaar terug kwam ik er thuis achter dat ze bij de expo iets van 49.95 (gulden) voor 4.95 aangeslagen hadden... heb ik toen wel zo gelaten. Was ook kerstperiode en ik was die drukte helemaal zat Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 10:25

Renske20 schreef:
ik heb nog nooit iets gestolen uit een winkel, zelfs niet 1 snoepje, ik ben heel streng opgevoed en het kwam niet eens in mn hoofd op om iets zonder te betalen mee te nemen.

Snoepjes bij de Jamin of bij een drogist pakken uit die bakken en dan meteen in mn mond stoppen deed ik ook niet.
Ik zie dus regelmatig dat er kinderen zijn die dat dus wel doen, en de ouders staan er bij en zeggen er nix van!
laatst was er zelfs een kind dat was heel irritant aan t doen, pakte ALLES met zn handen vast, graaide in de bakken, en elke soort ging hij er 1 of 2 van 'proeven' en die ouders vonden het goed!

ik heb er dus ook wat van gezegd!
dat vind ik zo ranzig, als iedereen met zn vieze handen aan die snoep gaat zitten, en dat kind had dus echt al een stuk of 20x een snoepje gepakt en opgegeten, dat is toch aso!!


mijn vader zegt daar niets van ik ben juist degene tegen hem die moet zeggen dat ie geen 1 snoepje mocht stolen(dus niet 20 hoor)

maar zelf was ik er al vroeg bij toen ik 3 jaar was ging ik altijd het personeel pesten want dan kwamen we altijd ergens vandaan ik weet niet waar en daar hadden ze van die speciale petjes met slangetje en dan zo'n balonnetje , en dat balonnetje deed ik dan in me zak en dan als ik ging knijpen werd heel het personeel nat (het was trouwens een idee van mijn broer)

en ik had ook een keer een pakje kauwgom gestolen toen ik drie was Tong uitsteken krijg je schone tanden van Pling

maar ik kon nog zelf die pakjes niet openmaken en vroeg ik het aan mijn broer en die heeft mij verraden stommebroer en toen kwamen we bij ene alber heijn afhaals service Verward en daar stond die man die ik zo vreselijk gepest had met mijn petje op en die heel erg kwaad op me was en daar moest ik me pakje kauwgom aan terug geven whahahahahah
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-09-03 10:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 10:27

Boygirl: ik kan werkelijk waar geen touw aan je verhaal vastknopen...
Leestekens, hoofdletters en iets minder spellingsfouten zou prettig zijn. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 10:36

zo beter?

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 10:44

Ik heb nog nooit iets (bewust, misschien heb ik ooit iets perongeluk meegenomen) gestolen.
Mijn schuldgevoel zou me dan helemaal opvreten Tong uitsteken

Sommige kinderen "pikken" thuis ook wel eens snoepjes ofzo, dat heb ik ook nog nooit gedaan.
Als ik een snoepje wilde vroeg ik dat en dan mocht dat meestal (tenzij we bijna gingen eten ofzo maar dat is logisch Lachen )

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 10:45

haha toen ik 2 was ben ik een keer zelf naar het centrum gelopen (1 km., over een gevaarlijk kruispunt) en vroeg ik bij de snackbar naar een ijsje....ik had toen nog niet door dat je die ooki moest betalen, heb er eeen gekregen en ben weer weg gelopen....
mijn moeder was me ondertussen al aan het zoeken en zag dqta ik een ijsje had en is teruggegaamn om hem te betalen....hihih

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 10:49

Als verkeerd wisselen word meegeteld, dan ben ik ook een dief.
Komt me niet vaak voor, maar toevallig 2 maanden geleden nog.

Bom volle winkel, echt een half uur moeten wachten voordat je aan de beurt was. Voor een piepklein ding.
Te woord gestaan door uiterst onvriendelijke medewerker.
Die vervolgens terug gaf van 20, maar ik had met 10 betaald.
Als hij vriendelijk was geweest had ik het gezegt, maar nu niet Bloos!

Heb daarna een lekker ijsje gegeten Lachen

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 11:37

Cody schreef:
Maar 1 op de 6 vind ik wel erg veel trouwens. Zijn kinderen en bejaarden ook meegerekend?


ik denk eerder illegale allochtonen Tong uitsteken

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 12:13

crossmonster"]
[quote="Cody schreef:
Maar 1 op de 6 vind ik wel erg veel trouwens. Zijn kinderen en bejaarden ook meegerekend?


ik denk eerder illegale allochtonen Tong uitsteken
[/quote]

Vooroordeel! Haha!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 12:14

Als ze illegaal zijn dan worden ze toch niet mee geteld met de bestaande populatie lijkt mij Tong uitsteken en al helemaal niet als nederlander Tong uitsteken

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 12:15

maar het klopt wel dat ze meer stelen dan autonome (of hoe heet dat ook alweer) nederlanders, dus dan mag die doelgroep ook wel aangepakt worden van mij

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 13:02

Ik heb een auto gestolen!! Haha! Nouja...Speelgoedauto dan! Lachen Ik zat nog in de kinderwagen en mijn moeder had me te dicht bij de schappen gezet en zo heb ik wat kunnen 'jatten' (Ik had het autotje in mijn tasje gestopt)

Laatst moest ik ook plastic bordjes kopen en had 2 pakjes boven op elkaar gezet en was maar 1 afgerekend Haha! Zo weer 90 cent winst! Ik merkte het pas toen ik thuis was! Dus dat had ik onbewust gejat Tong uitsteken

Verder heb ik nooit wat gejat! zelfs geen snoepje bij de drogist!

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 13:25

boygirl schreef:
zo beter?


OK dan!
En als je nou ook nog hoofdletters en leestekens gebruikt zou het helemaal super zijn! Lachen