ook nederland

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-01 21:45

ik weet niet of hier al een topic over is, want ik lees ze niet of bijna niet. Ik hoorde dat ook Nederland moest rekenen op een heilige oorlog zeiden van die geestelijken. Ik moet er echt niet aan denken! Vreselijk gewoon! Ik heb al zoveel aan mn hoofd met allemaal problemen, en dan dit er ook nog bij! Ik word CRAZY!!! Frusty Frusty Frusty

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 22:02

bestaat er wel een heilige oorlog is dan de vraag? er lijkt me toch niets heiligs aan een oorlog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 23:33

Precies.
Alhoewel het wel een oorlog wordt dan hoor, uit naam van Allah, voor het goede moslimdoel.
Om te weten hoe dat precies zit, moet je denk ik ff gauw de Koran lezen.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 23:40

Denk dat je 't daarin ook niet terug kan vinden hoor.

Dit zijn mensen die denken tussen de regels de moslimreligie te begrijpen en dat alles wat ze doen geoorloofd is.

Ze zeggen dat het uit de naam van het geloof is, maar dit is puur om een 'voor hen goede' smoes te hebben om oorlog te voeren.

Ik vind 't echt grote bullshit en ik ken meerdere moslims die deze mening delen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 00:00

ff doucement Mayo, ik denk dat je in de Koran de oorspronkelijke betekenis van een Jihad wel kunt vinden, oorspronkelijk dus.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 11:11

Natuurlijk. Als de VS aangevallen wordt omdat het een westers land is waar democratie heerst en niet het moslim geloof, waarom zouden ze ons dan niet aanvallen? wij zijn toch hetzelfde? En als het nu niet gebeurt, kan het later toch alsnog gebeuren, gewoon 1 voor 1 aanpakken? Wij lopen daarom net zo goed gevaar.

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 12:15

Nou, ik ben totaal geen racist en ik discrimineer echt nooit maar ik vind dat bij deze terroristen echt een steekje los zit. En met alle moslims die hetzelfde denken ook. Niets tegen andere geloven maar ik vind ze een beetje getikt met hun Jihad en heilige oorlogen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 12:26

Yep, die katholieken vroeger waren net zo gek hoor! Ook omdat ze het geloof zo fanatiek uitoefenden.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 02:14

Doet me denken aan de Spaanse Inquisitie en de kruistochten voor het christendom....
Nou ik heb 1000x liever een Jehovah getuige aan de deur of 'diepgaande' gesprekken met leden van de Pinkstergemeente dan dat ik een vliegtuig door een flatgebouw zien gaan...
Ik vind dat je geloof niet moet opdringen.
En het is trouwens al tijden zo dat voor dat je de synagoge/sjoel in kan, je door bewaking heen moet vanwege aanslagen in het recente verleden.
Is toch erg dat er kogelvrije deuren zijn en dat onbekenden gefouilleerd worden om de veiligheid te waarborgen! En dat dus gewoon in NL.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 10:47

Er wordt voortdurend de vergelijking getrokken met de westerse geloofsovertuigingen, dat katholieken en protestanten net zo extreem kunnen zijn etc. Dat is natuurlijk wel zo, maar in mijn beleving is dat toch anders. Het zit natuurlijk in onze cultuur dat je op zondag in principe niet werkt, dat is voor ons heel normaal (om maar even een dwarsstraat te noemen en de excessen even buiten beschouwing te laten). Dat bepaalde bonden op zondag geen wedstrijden willen organiseren heeft hier net zo hard mee te maken en dat vind ik persoonlijk onzin, maar ik heb er verder geen last van.
Er wordt ook steeds verwezen naar de vreselijke oorlog in noord Ierland. Noord Ierland is een prachtig stukje wereld dat zichzelf geen eer aan doet door de situatie aldaar. Maar de Noord Ierse kwestie is een oorlog die daar plaatselijk gebeurt, wij hebben daar geen dreiging van.Gisteravond hoorde ik iemand op tv zeggen dat een zogenaamde plaatselijke oorlog iets heel anders is dan een terroristische aanslag op het westerse kapitalisme. Dat is dus het verschil tussen het een en het ander. De aanslagen in USA zijn wel een bedreiging voor mij en mijn leventje.
Wat moslims betreft ontstaan de meeste problemen omdat het onze cultuur allemaal niet eigen is, het is niet westers. Wij krijgen zogezegd de Islam opgedrongen terwijl die hier van oudsher niet hoort. Ik wil heus wel respect opbrengen voor andermans geloof ookal geloof ik zelf nergens in, maar dan wel voor een goede reden.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 20:25

Er zijn geen heilige oorlogen. Sommigen mensen kunnen gewoon niet lezen. Gebod 4: Gij zult niet doden.

Ik weet nog niet 100% zeker of Nederland al in de oorlog is. Volgens mij heeft Kok al gemeld dat ze in oorlog zijn, alleen weten we nog niet concreet met wie.

Het feit dat we in oorlog zijn heeft interessante complicaties. Met name verzekeringsmaatschappijen beginnen banketstaaflig te doen. Veel polissen sluiten schadevegoeding uit in oorlogssituaties. Dat kan dus betekenen als ik dinsdag naar Brussel vlieg en ik uit de lucht wordt gehaald door een terrorist, mijn vrouw niets krijgt van de verzekering (levensverzekering), omdat het een oorlogsdaad is.. Dat zou wel heel krom zijn. Want dan komt er een juridische strijd of we wel of niet in oorlog zijn....


Overigens is het westen in oorlog met een stelletje terroristen, dus niet met de hele islam. Sommige westerlingen en moslims schijnen dat nog niet te bergripen, maar dat komt nog wel.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 10:46

yep, daarom werd er in NY niks geregeld voor de mensen wiens vlucht gecancelled was (die kregen geen hotel oid; want de luchtvaartmaatschappijen namen geen verantwoordelijkheid) en daarom moet ik nog afwachten of ik mijn extra kosten vergoed krijgt. Het komt die verzekeringsmaatschappijen erg mooi uit dat meneer Bush dit een oorlog noemt. In mijn brochure staat op pagina 15 in kleine lettertjes dat dan dus niets vergoed wordt. Ben je vooral blij mee als je in een van die gebouwen woonde die nu ook ingestort zijn; of als je nieuwe musical bv failliet gaat omdat er nauwelijks touristen zijn. ach ja... politiek....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 01:32

Dit heeft een enorme impact op ik weet niet hoeveel mensen, echt gigantisch veel. Gulliano is echt een goeie, de prayer was ook juist bedoeld om NYC weer een impuls te geven om weer tot leven te komen en weer te gaan draaien zo goed en zo kwaad als het gaat. Ga er maar aan staan....
van mij mag hij nog een termijn als burgervader, hij doet het wel goed.