Satanisme

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 19:50

Lovely schreef:
Snowdon, dan hou je er wel een nogal cynische destructieve levenshouding op na volgens mij?


een watte? Schijnheilig

Sorry, aangezien ik de enige ben tegenover veel nieuwsgierigen, zeg ik niet al te veel meer. Ik kan het allemaal niet zo goed verwoorden.... En men begrijpt mij ook vaak verkeerd, weet ik uit eigen ervaring

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 19:51

ik weet in ieder geval dat ik buiten jouw territorium blij snowdon! Tong uitsteken

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 19:51

SuperPepeijn schreef:
voor mij is een godsdienst meer dan alleen iets aanbidden (in dit geval de duivel). duivelaanbidders baseren zich ook op het verhaal dat lucifer verdreven zou zijn uit de hemel (paradise lost, milton), maar dat is wat al zei een vertaalfout geweest in de bijbel. in de bijbel komt "satan" maar een paar keer voor (in het nieuwe testament oa.).


Nou satanisten aanbidden in elk geval niet de duivel....

En ze houden zich over het algemeen ook aan de nationale rechten en plichten, dus mijn territorium (als ik die al heb Schijnheilig ) is veilig hoor Knipoog

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 19:53

goed hoe dan ook, het is een weinig constructieve levenswijze. meer van: ikke, ikke, ikke en de rest kan stikke. geef me dan de islam maar Haha!

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 19:53

Satanisten heb je eigenlijk in twee groepen, de "freaks" die rondlopen met geitenmaskertjes en die jonge maagden offeren en anderzijds de gewone satanist.
Die laatste kan je volgens mij nog steeds het best vergelijken met atheïsten, omdat ze geen god of opperwezen eren. Ze geloven niet in Satan, als zijnde de tegenpool van God. Satan is het kleine ventje in jezelf was ervoor zorgt dat je je leven gaat laten lopen zodat JIJ er het meeste profijt van hebt, zonder anderen al te veel schade te berokkenen.

Zo hebben ze het mij altijd voorgehouden.

Ken tegenwoordig geen mensen meer die zich ermee ophouden, wel vrij lange tijd contacten gehad met een ingewijde van de geitenmaskers. Dat was gewoon 1 grote orgie, als zij een bijeenkomst hadden.

Wil hier met het woordje "freaks" niemand tegen het hoofd stoten! Even erbij vermelden Cool

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 19:55

SuperPepeijn schreef:
goed hoe dan ook, het is een weinig constructieve levenswijze. meer van: ikke, ikke, ikke en de rest kan stikke. geef me dan de islam maar Haha!


Zo zijn er genoeg idd en dat is nu net 1 van de punten waar ik weer anders ben anderen... Ik ben nu eenmaal apart *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 19:59

snowdon"]
[quote="Lovely schreef:
Snowdon, dan hou je er wel een nogal cynische destructieve levenshouding op na volgens mij?


een watte? Schijnheilig

Sorry, aangezien ik de enige ben tegenover veel nieuwsgierigen, zeg ik niet al te veel meer. Ik kan het allemaal niet zo goed verwoorden.... En men begrijpt mij ook vaak verkeerd, weet ik uit eigen ervaring
[/quote]
Als je uit zou kunnen leggen wat het is dat je aanspreekt in het Satanisme, dan zal daar ook heus begrip voor zijn. Maar als ik de verklaringen, zonden en regels zo lees, dan kan ik het op het eerste gezicht niet erg positief en blijmoedig vinden.

MrMagic

Berichten: 705
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 20:00

ik kan me eigenlijk in best veel van die punten vinden in die lijst, maar bepaalde punten ook totaal niet. En ik zou me ook niet willen aansluiten bij wat voor religie dan ook, maar als ik gedwongen zou worden een keuze te maken, dan zou ik misschien wel kiezen voor deze.

/edit woordje weggehaald Knipoog
Laatst bijgewerkt door MrMagic op 03-09-03 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-03 20:00

snowdon"]
[quote="Lovely schreef:
Snowdon, dan hou je er wel een nogal cynische destructieve levenshouding op na volgens mij?


een watte? Schijnheilig

Sorry, aangezien ik de enige ben tegenover veel nieuwsgierigen, zeg ik niet al te veel meer. Ik kan het allemaal niet zo goed verwoorden.... En men begrijpt mij ook vaak verkeerd, weet ik uit eigen ervaring
[/quote]

Dat vind ik wel jammer. Je zou toch eigenlijk gewoon je zegje meoten mogen doen. Toch? Maar ik begrijp het wel.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-03 20:02

snowdon"]
[quote="SuperPepeijn schreef:
voor mij is een godsdienst meer dan alleen iets aanbidden (in dit geval de duivel). duivelaanbidders baseren zich ook op het verhaal dat lucifer verdreven zou zijn uit de hemel (paradise lost, milton), maar dat is wat al zei een vertaalfout geweest in de bijbel. in de bijbel komt "satan" maar een paar keer voor (in het nieuwe testament oa.).


Nou satanisten aanbidden in elk geval niet de duivel....

En ze houden zich over het algemeen ook aan de nationale rechten en plichten, dus mijn territorium (als ik die al heb Schijnheilig ) is veilig hoor Knipoog
[/quote]

Inderdaad. Er zijn wel duivelsaanbidders maar dat is een andere tak. Als ik de satanisten goed begrijp zien zij maar 1 persoon als de God en dat zijn zijzelf. En doordat zij dat zo zien kunnen hun winsten als verdienstelijk worden gezien maar verliezen en fouten alleen bij henzelf ter verantwoording worden gelegd.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-03 20:05

Satanisme (niet schrikken!)



Satanisme, meest gevreesde of meest weggestopte levensbeschouwing. Velen hebben het bekende verkeerde beeld van satanisten; ze zouden letterlijk geloven in de duivel, deze aanbidden en allerlei bloedoffers brengen en mensen afslachten. Niets is echter minder waar, de hedendaagse satanist doet dit niet. Eigenlijk deden satanisten dit nooit.

Dit verhaal is in de ‘hij’vorm geschreven, overal waar ‘hij’ staat had evengoed ‘zij’ kunnen staan.



Natuurlijke driften

Satanisme is een levensbeschouwing waarbij de mens en zijn natuurlijke driften en instincten centraal staan. Men zegt wel eens: ‘het is de religie van het vlees’ . Nou is dat geen carte blanche voor - of uitnodiging tot kannibalisme. Hier wordt eigenlijk bedoeld dat men goed naar het lichaam luistert. Nooit onder wat voor omstandigheden ook zal een satanist een levend wezen offeren (behalve zichzelf om bijvoorbeeld zijn kinderen te redden van een aanrijding met een auto)

De satanist geeft zich over aan zijn natuurlijk neigingen in plaats van deze te onderdrukken. Lees de 7 zonden uit de christelijke bijbel eens, elke zonde is in wezen een menselijke natuurlijke neiging die volgens de bijbel onderdrukt moet worden, het zijn zelfs doodzonden. Voor de satanist zijn dit echter deugden waaraan hij zich overgeeft. Het is misschien leuk om een vergelijking te maken tussen de satanist en de christen, het lijkt er wellicht op dat satanisme een omgekeerd christendom is, echter de reden zit ‘m in de overgave aan natuurlijke neiging en niet in een hekel aan het christendom.



Als de satanist honger heeft zal hij toegeven aan die neiging en gewoon lekker biefstuk gaan eten en daarvan genieten. Hij zal zelfs meer eten dan strikt noodzakelijk. Op dat moment begaat hij een (christelijke) zonde: vraatzucht. Als hij te dik wordt, zal hij nog een zonde begaan: trots, hij kijkt in de spiegel en zegt: ‘je bent te dik’ , ‘je moet een beetje afvallen’ , op dat moment maakt hij zich schuldig aan: trots (mag ook niet volgens de Chr. bijbel). Het gaat hier om een natuurlijke neiging die volgens de christenen juist onderdrukt moet worden. Resultaat: je kweekt passieve, gefrustreerde mensen.

Nog een laatste voorbeeld: een van je vrienden heeft een tweedehands Porsche gekocht. Jij wil er ook wel een, je baalt dat jij die Porsche niet hebt, op dat moment maak je je weer schuldig aan een christelijke zonde, hebzucht.

Het lijkt er op dat je zo een heel lastig leventje tegemoet gaat.

Satanisten echter niet, die geven toe aan al deze neigingen, zij zitten niet met die problemen. Zij gaan hard werken om ook die auto te kopen, zij eten wel dat lekkere biefstuk.

Is er dan geen enkele regel van het christendom die nuttig is voor een satanist? Nou er is er wel eentje: hebt uw naasten lief. Deze regel is makkelijk toe te passen door satanisten. Alleen wat doe je als die naaste jou iets vreselijks aandoet? (een vriend die jouw dochter verkracht bijvoorbeeld) Dan zou het wel eens kunnen dat de satanist die laatste niet lief heeft, en op wraak zint, de satanist zal de regel zo uitleggen: hebt sommigen van uw naasten lief. Liefhebben is goed tot een bepaald punt. Wat doet de christen als je –bijvoorbeeld- zijn dochter verkracht? Hij vergeeft het je en keert de andere wang toe. Dat laatste kent de satanist niet, satanisten rollen niet op hun rug als iemand ze schopt, zijn in sommige gevallen niet zo genadig.


Het gevreesde woord satan
Vreemd genoeg geloven satanisten niet letterlijk in de duivel. Zij zien de duivel als een archetype. Net zoals in een stripverhaal verschillende typetjes rondlopen. Nou moet je satan niet een stripfiguur gaan noemen, maar een type is het wel: een ambitieuze, op lol en geld en plezier belust figuur dat zijn handjes legt op alles wat hij maar leuk vindt. Hij leeft zijn leven hier en nu en gaat niet passief achterover liggen en wachten op een beter bestaan in een niet bewezen hiernamaals. Hij gelooft niet in spirituele luchtkastelen. Zijn pentagram is daarom ook met de punt naar beneden gericht, gericht op aardse dingen, materiele dingen.Het woord Satan is ook hebreeuws voor aanklager of tegenstander. Dat geeft aan dat een satanist een kritische houding aanneemt, hij neemt nooit iets klakkeloos aan. Het woord Satan of Satanisme is dus goed gekozen als men deze levenshouding aanneemt.

De negatieve gedachtes over Satan zijn ingegeven door kerkelijke propaganda en niet door het gedrag van satanisten.



Ook zal de satanist zijn eigen fouten niet afwentelen op anderen of, nog erger, steeds opnieuw vervallen in dezelfde fout. Hij zal van zijn fouten leren en zichzelf zo verbeteren. Te biecht gaan bij een pastoor en dan vrolijk de week daarop weer dezelfde fouten maken is er dus niet bij.



Magie
Voor de satanist is magie wit noch zwart. Het is gewoon magie. Er zijn twee soorten magie: hogere magie en lagere magie. Hogere magie behelst een aantal rituelen die onder anderen dienen voor het kanaliseren van je emoties, straks wat voorbeelden. Lagere magie gaat over trucs en tactieken om anderen te manipuleren en zo je leven aangenamer te maken door anderen te beïnvloeden.

Een voorbeeld is het vernietigingsritueel: de satanist is woedend op iets of iemand en hij gaat naar zijn rituele ruimte. Zit (of staat) voor zijn altaar en houdt het ritueel, hij schreeuwt scheldt, moppert tijdens het ritueel en leest de daarbij behorende sleutels. Hij gooit al zijn problemen eruit, al zijn boosheid wordt geuit in de rituele ruimte.Daardoor heeft hij ongemerkt zij negatieve gevoelens geuit en vernietigd!!!! Hij vernietigd zijn negatieve emotie en schept rust voor zichzelf. Rituelen worden dus gehouden voor de satanist zelf. Een uitzondering is het compassieritueel, als iemand in je omgeving ziek is, hou je een compassieritueel, je concentreert je op de situatie dat een ander geneest en in wezen stuur je zo positieve energie richting een ander.



Magie in de praktijk
Stel: je wilt promotie of loonsverhoging. De satanist zal dan eerst een ritueel (bijvoorbeeld een welvaartsritueel) houden om zichzelf in de juiste gemoedstoestand te brengen, dit stukje is hogere magie. Lagere magie gebruikt hij op de volgende manier: hij zorgt dat alle collega’s, de baas, alle leveranciers en klanten zeer tevreden zijn over hem, daar waar nodig zal hij mensen aan wie hij eigenlijk een hekel heeft gewoon dulden en niet lastigvallen. Hij zal alles in het werk stellen (binnen de grenzen van de wet) om zijn doel te bereiken. Hij neemt daarbij wel een balansfactor in acht: als hij totaal a-technisch is, zal hij ook nooit promotie willen maken naar een technische functie (ook al zou die beter betaald zijn), het moet wel in het straatje liggen van de satanist.

De dag voordat hij uiteindelijk naar zijn baas gaat om de promotie te krijgen houdt hij nogmaals een ritueel, zo is hij nog meer ingesteld op het doel dat hij voor ogen heeft.

Hij heeft middels zijn magie zeer gunstige basisvoorwaarden geschapen voor datgene wat hij wit bereiken. Zou hij falen, dan gaat hij eerst kijken of de schuld wellicht niet bij hemzelf ligt, eigen verantwoordelijk voor alle gevolgen van zijn handelingen is belangrijk voor de satanist. Een eigen fout wordt nooit afgewenteld op een ander.

Vrouwelijke satanisten
Een vrouwelijke satanist is een ware meesteres in de kunst van de verleiding, ze zal er alles aan doen om er zo leuk en zo aantrekkelijk mogelijk uit te zien. Zo windt ze alle mannen om haar vinger.en kan ze hier haar voordeel mee doen. Zij is zich heel erg bewust van haar vrouwelijke schoonheid. Ook hier neemt ze een balansfactor in acht. Als ze ongeveer twee meter is en er nogal streng en bars uitziet, zal ze zich richten op wat onderdanige mannen die onder de indruk zijn van haar verschijning en zal ze er voor zorgen dat ze in alle keuze van haar kleding en voorkomen ook zo dominant mogelijk eruit ziet. Zij zal nooit voor een lief keukenprinsesje doorgaan. Is ze ontzettend knap, dan zal ze dat gebruiken om de aandacht op zich te vestigen, en zich zo sexy mogelijk kleden. Is ze wat lelijk of een beetje een dik propje, dan hangt ze het gezellige, leuke vrouwtje uit, dat zo ontzettend goed kan koken om zo mensen naar zich toe te trekken. Een sataniste kiest haar ‘volgelingen’ dus met zorg uit, daarbij haar eigen capaciteiten als leidraad nemend.



Vrouwen worden trouwens door mannelijke satanisten op een voetstuk gezet. Mannelijke satanisten zijn sowieso verzot op vrouwen en zullen ze dan ook heel erg goed en voorkomend behandelen. Niet alleen omdat vrouwen gewoonweg prachtige wezens zijn, maar ook omdat ze het vermogen hebben kinderen ter wereld te brengen en een hele goede moeder te zijn. Ennehh ja een satanist vindt sex natuurlijk ook wel fijn J. Een satanistische moeder zal er ook alles aan doen om haar kinderen te beschermen en desnoods zichzelf opofferen om de kinderen te sparen, dit geldt ook voor de vader.

De satanist voedt kinderen op een realistische manier op, met veel verantwoordelijkheidsgevoel. Het kind zal alles meekrijgen om goed te slagen in deze wereld en een prachtig leven te leiden.

Tot slot
Uiteraard valt er nog veel meer te vertellen over satanisme, maar dan wordt mijn verhaal te lang. Ik hoop dat zo duidelijk is geworden dat satanisten. En nog kort over het offeren van mensen of dieren: NOOIT zal een satanist dat doen. In rituelen van christenen werd dat overigens wel gedaan, lees het boek Leviticus er maar eens op na, daar zie je hoe christenen dieren afslachten vanwege hun geloof.

Satanisten hebben juist veel respect voor levende wezens en voor de natuur, onthoud dat goed.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 20:07

Laten we 1 ding voor mij persoonlijk even duidelijk maken: ik zie mijzelf niet als satanist, ik zie mezelf niet als god en leef ook niet naar die regels en dergelijke... Het komt alleen aardig in de buurt naar hoe ik leef en alles bekijk

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-03 20:08

snowdon schreef:
Laten we 1 ding voor mij persoonlijk even duidelijk maken: ik zie mijzelf niet als satanist, ik zie mezelf niet als god en leef ook niet naar die regels en dergelijke... Het komt alleen aardig in de buurt naar hoe ik leef en alles bekijk


Wat MrMagic dus ook een beetje zegt. Mij spreekt niet alles aan maar ik kan er ook niet omheen dat er sterke kernen inzitten.

Snowdon, je hoeft niemand iets duidelijk te maken, jij bent jij. Gewoon lekker jezelf zijn!!!! OK dan!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-03 20:09

Ik geloof in God. Hij heeft mij meerdere malen bewezen voor mijzelf dat hij er is. Dat zal ik nooit tenietdoen. Toch zie je in vele verschillende religies toch veel sterke punten. En dat maakt mij sterker in mijn mening in het andere topic, ik geloof met mijn hart en mijn hart is vervuld van God.

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 20:13

Tja, ik ken het neit zo goed... Maar, ik zou zelf geen Satanist ofzo worden

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 20:15

Fasel schreef:
Wat MrMagic dus ook een beetje zegt. Mij spreekt niet alles aan maar ik kan er ook niet omheen dat er sterke kernen inzitten.

Snowdon, je hoeft niemand iets duidelijk te maken, jij bent jij. Gewoon lekker jezelf zijn!!!! OK dan!


Ja idd, wat MrMagic ook een beetje zei. Ik weet niet in hoeverre t bij hem het geval is, maar bij komt t in elk geval wel heel erg in de buurt....

En dat ik niemand iets duidelijk hoef te maken, zouden meerdere mensen eens als gedachte moeten hebben.. (ok, dat is offtopic...)

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-03 20:18

Ik zie MrMagic nog geen rituelen uitvoeren in onze slaapkamer Snowdon Haha! maar wie weet vanavond. De bewuste 5 'nee ik heb geen zin, en lig ik ineens ind e boeien ' Haha!

Hey, wanneer gaan we eens een ritje maken Snowdon? Tenslotte sta je verdorie maar een weg terug van de Abbertweg!!!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 20:20

Rituelen in de slaapkamer? *tis dat ik vrijgezel ben* Knipoog

Ik pb je ff!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 20:30

Satanisme, de religie van het fysieke... het aanbidden van het leven, waar als het tegenover de kerk staat die zich richt op het hemelrijk.

666, 93, 13 ... zoek het op, maar het heeft numerologische waarde.
Van de 13 weet ik uit mijn hoofd, dat er 13 manen per jaar zijn.

Degene die zich werkelijk interesseren voor satanisme en dan het 'brave' kunnen zich eens wagen aan de Satanic Bible, geschreven door Anton Szandor LaVey... overigens zijn er in Amerika iets van 90 verschillende soort satanistische groeperingen.

Satanisme is niet anti-christelijk, maar pro satan.

Als je dan gaat kijken naar het paganisme, dan zie je dat er geen hemel en hel bestaat en ook geen god of satan, in de vorm zoals de patriarchale religies die portretteren. Maar god in de vorm van, God = universele energie, God= de aarde, God= iedereen.

In dat licht is zowel de patriarchale ontstane religie alswel het satanisme, out of place Haha!

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 21:30

Satanisme lijkt zo toch wel het meest positieve geloof bijv. geen onnodige slachtingen en dat soort dingen. Waarom zijn er dan zoveel aanhangers van het Christendom, de Islam enz.?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 21:41

waar gaan satanisten eigenlijk heen na een satanvruchtig leven? hoe gaan satanisten om met lijden en wat is het "religieus"-doel van een goed satanist?

fasel het stukje wat je daar getypt hebt, lijkt meer op satanistische propaganda als je het mij vraagt.
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 03-09-03 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 21:43

Ik weet niet hoe een satanist hoort te denken, maar ik geloof in reïncarnatie... de andere vragen zou ik zo gauw niet kunnen beantwoorden Lachen

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 21:44

Veel mensen weten niet wat satanisme inhoud en denken meteen aan 666, de duivel etc.

Dit is echter niet het geval (heb een betoog erover gehad, heb dus heel veel informatie voorbij zien komen).

Weet ff niet meer precies hoe het zit, maar ik zal morgen eens me betoog opzoeken en dan ff alles ophelderen!

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 21:54

Heb hem al gevonden!!

Komtie ff in het zo kort mogelijk.
Satanisten aanbidden zichzelf, ze zijn eigenlijk beter gezegt hun eigen god.

Het satanisme heeft zijn eigen bijbel geschreven door Lavey, hierin staat de vuistregel, doe wat je wilt, dat zal de hele wet zijn.

Er staan in de elf regels op aarde, de negen verklaringen en de negen gezegde.

Er zijn 3 soorten satanisme, gnotische satanisme, deze vorm houdt in dat alles voorkomt uit 1 en hetzelfde.

Traditionele satanisme: deze houdt in, dat men gelooft in het bestaan van 1 of meer goden, zoals de Romeinse God Lucifer.

Het modern satanisme: deze houdt in, zien is geloven, deze geloven niet in goden.

En nu komt het deel dat satanisten de duivel aanbidden, dat hoort NIET bij het satanisme, deze mensen heten DUIVELAANBIDDERS, geen satanisten.
Omdat het in verloop van jaren veel verdraait is, noemen veel mensen zichzelf satanist en aanbidden dan de duivel, maar dat is dus helemaal verkeert.

Ik heb nog veel meer tekst maar dat zal ik jullie besparen. Haha!

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 22:00

Satanisten gaan meer uit van het goddelijke in de mens zelf, hoor. Ze hoeven niet gelijk de duivel te aanbidden.
Ik was benieuwd wat het was en heb toen eens op een site daarover gekeken waar het op stond uitgelegd.
Tsja, het lijkt me zo 'n duizend in een dozijn iets, iets new age achtig dat je zelf God bent enzo. Mensen vinden God abstract, maar zoiets vind ik nou vaagjes Haha!