Gaastra jassen...hoe wassen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Gaastra jassen...hoe wassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-03 16:33

Hoi, zoals de titel al zegt Clown

In het label staat dat je de jas alleen op de hand kan wassen,maar wie gooit de jas ook wel eens in de wasmachine?
Ik heb namelijk niet zo'n zin om de jas op de hand te gaan wassen.

Ervaringen........ Verward

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 16:41

Gewoon in de wasmachine. Op 40 graden, beetje collor wasmiddel er bij.
Zo doe ik het altijd met mijn Gaastra jas. Ziet er nog perfet uit en is al vaak gewassen. Wel ff inspuiten met dat waterdicht spul daarna.

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 16:42

Toch maar doen, dan blijftie het mooist. Lachen

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-03 16:47

sl0wm0ti0n schreef:
Toch maar doen, dan blijftie het mooist. Lachen


Maarja dan het volgende probleem .......... waarin Verward
In een emmer past de jas niet en een bad heb ik niet

Maar laat je de jas dan ook nat drogen of laat je de jas een paar slagen in de centrifuge mee draaien ?

Eigenlijk best wel lastig,toch maar eens op de kaartjes binnen in de jas letten Haha!

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 16:57

Ah, ik heb hetzelfde probleem met mijn NorthFace-jas. Die schijn je met een speciaal wasmiddel te moeten wassen omdat het gore-tex is. Verder heb ik me laten vertellen dat het goed is om hem in de droger te drogen omdat de vezels dan weer goed uit elkaar gaan staan ofzo. Misschien dat dat voor een gaastra jas ook zo is? Dus, ik lift even mee op jouw topic als je het niet erg vind Lachen

Heb je niet zo'n mini-zwembadje die je in de douche neer kunt zetten? Haha! Of familie met een bad waar je toch nog op bezoek moet?

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 17:04

Gewoon in de wasmachine hoor... 30 of 40 graden en daarna inderdaad voor de waterdichtheid even behandelen. Die van mij is al zooovaak in de wasmachine geweest, en hij blijft nog super! Heel heel even in de centrifuge, echt 1 of 2 slagen en dan gewoon laten drogen

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-03 17:05

Wmijn schreef:
Ah, ik heb hetzelfde probleem met mijn NorthFace-jas. Die schijn je met een speciaal wasmiddel te moeten wassen omdat het gore-tex is. Verder heb ik me laten vertellen dat het goed is om hem in de droger te drogen omdat de vezels dan weer goed uit elkaar gaan staan ofzo. Misschien dat dat voor een gaastra jas ook zo is? Dus, ik lift even mee op jouw topic als je het niet erg vind Lachen

Heb je niet zo'n mini-zwembadje die je in de douche neer kunt zetten? Haha! Of familie met een bad waar je toch nog op bezoek moet?


Je lift maar mee hoor Knipoog
Ik denk dat ik anders even naar mijn ouders ga en de jas in bad leg dan maar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 17:30

Ik was 'm ook in de wasmachine, maar niet heter dan 30 graden.

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-03 17:49

oke, de jas zit nu in de machine op de 30 graden,ben benieuwd hoe die eruit komt!
In ieder geval bedankt voor de tips!

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-03 15:19

Nou, de jas is inmiddels droog en heeft de wasmachine overleefd Haha!
Nou binnenkort nog even de regentest..........
Maar de wasmachine is wel veel makkelijker dan het bad of een emmertje.
Dus de volgende keer maar weer gewoon in de wasmachine!
Iedereen bedankt voor de


Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 15:21

En de ballen erbij he Tong uitsteken (tennisballen om bijv dons of vezels weer uit elkaar te halen, in de droger)

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-03 15:42

Sypheron schreef:
En de ballen erbij he Tong uitsteken (tennisballen om bijv dons of vezels weer uit elkaar te halen, in de droger)


Dat is inderdaad een handige tip,maar ik heb de jas niet in de droger gedaan,dat durfde ik niet aan

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 15:52

Ik was hem altijd met het wolwasprogramma op 30 graden. Je hebt van dat spul om de jassen weer waterdicht te maken, nixwas (of nixwax) wat je erbij kunt doen in de wasmachine. Dat spul wat je ook kunt gebruiken bij paardedekens. Gaat hardstikke goed.

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 15:53

Ik heb toen bij de ANWB een of ander goedje gehaald wat ik in de wasmachine erbij moest doen. Toen was hij meteen waterdicht.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 16:35

Vaak heeft een buitensportzaak ook wel de juiste wasmiddelen voor dat soort jassen.
Mijn zomerjas heeft ook gore-tex. Die heb ik met een apart wasmiddeltje (eigen merk van de buitensportzaak) weer netjes gekregen, ook gewoon op 30 graden (misschien zelfs 40) in de wasmachine.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 17:39

Die jassen zijn waterdicht en toch ademend door de speciale structuur van de stof. Ga je je jas wassen met een gewoon wasmiddel sloop je de hele structuur. Kan je dus wel met een waterdicht middel inspuiten maar ben je het ademende kwijt. Dit is dus zonde van zo'n dure jas.

Ik bij intersport (ja,ja Haha!) verkoop speciale flessen technisch wasmiddel die de structuur mooi houden...flesje kost 8,50 en je kan er een keertje of 4 zeker mee doen.