Zou je weer een relatie willen met een ex?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Zou je weer een relatie willen met een ex?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-03 15:37

Ik zit zelf in een nogal moeilijk situatie.. Een jaar geleden is het uit gegaan met m'n ex (is eigenlijk een rot woord voor iemand die je nog graag mag) omdat het me gewoon allemaal te vast werd. Ik was daar gewoon nog niet aan toe, Toen heb ik gezegd dat ik er liever niet meer door ging aangezien ik hem die vastigheid nog niet kon geven enzo. We gingen daarna nog wel met elkaar om, omdat ik ook weer met vrienden van hem om ging en opzich ging het best leuk. Maar ik heb hem de laatste tijd, ongeveer een half jaar ofzo denk ik als het niet meer is niet meer gezien.. Soms ff gesproken op MSN, maar meer van die "hoi, hoe is het? He ik moet weer gaƤn"gesprekjes. Nu heb ik hem dus afgelopen zaterdag weer gezien, we spraken elkaar savonds op msn.. en hij stelde voor om wa af te spreken. En dat hebben we gedaan, we hebben van ongeveer half 2 tot 5 uur zitten praten en ik begon me gewoon te beseffen dat ie nog steed errug leuk was.. en volgens mij dacht ie dat ook wel van mij. De eerste keer toen we een beetje stonden te knuffelen probeerde die me te zoenen, maar ik hield het af.. Hij heeft immers een vriendin. Nou ze hebben een tijdje "pauze" omdat zij ook een beetje twijfelde over die "vastigheid" zeg maar.. en hij twijfelt een beetje aan haar.. Maar later hebben we toch gezoend Bloos , en toen ik thuis kwam kon ik mezelf wel voor me kop slaan.. Ik was weer verliefd, ik heb me gewoon mijn hoofd op hol laten brengen door iemand die.. eigenlijk min of meer een vriendin heeft. Bovendien, het is een EX.. Ik heb altijd gezegd, als het eens uit is dan blijft het zo, maar in deze situatie.. Ik weet het niet? Hij is echt gewoon perfect, voor zover een jongen dat kan zijn.. Ik denk wel dat hij me wel weer terug zou willen als de situatie zich niet voor had gedaan met dat andere meisje, maar aangezien er nu nog een "derde persoon" is doe ik ook geen moeite denk ik om mijn gevoelens aan hem te vertellen..

Hoe denken jullie daar nu over? Zijn jullie wel eens "overnieuw" begonnen met een ex, of denken julie ook van.. als het eens uit is dan blijft het zo? Ben wel benieuwd..

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 15:42

pff ja heel herkenbaar!

mn ex wilde ook meer vastigheid en zekerheid etc, ik kon hem dat niet geven, wil mn vrijheid gewoon nog niet kwijt

maar ja hij belt en smst steeds dat ie me mist, dat ie me terug wil en dat ik echt geen 5 dagen per week bij hem hoef te zijn en dat ik gewoon zonder hem op stap kan en bv een hele dag weg kan gaan met mn paard en een stel vriendinnen en hun paarden

alles waar hij eerst wat moeilijk over deed, wat ik dus heel stom en vervelend vond, doet ie nu niet meer moeilijk over, en hij wil me meer vrijlaten etc

dan is t heel verleidelijk om weer opnieuw te beginnen, maar ja ik vraag me af of t geen mooie praatjes van hem zijn om me terug te krijgen....

ach, single zijn is eigenlijk veel leuker *LOL*

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 15:52

Als de relatie alleen op deze grond is uitgegaan... Omdat jij twijfelde of je wel vastigheid wou, en niet door andere dingen (twijfelen of hij wel de gene is waar je de rest van je leven bij wilt zijn, veel ruzie, ...) denk ik wel dat je het nog eens kan proberen met je ex.

Ben je er nu al uit of je bereidt bent tot meer vastigheid? Of wil je je nog niet zo serieus binden en beetje afwachten? Praat hier in ieder geval over eer je opnieuw een relatie met hem begint, dan weten jullie beiden waar je aan toe bent.

Normaal ben ik van het principe eens ex, altijd ex: maar dit dan alleen als de relatie stukgaat op het feit dat je niet bij elkaar past, ruzie, ... Maar denk dat in dit geval daar wel een uitzondering op is Lachen

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 16:13

Opzich zal ik geen nee zeggen dat het niet kan. Wel vind ik het vreemd dat je nu wel denkt dat je vastigheid wilt. Je bent 16. Als dat een jaartje terug zo was, is dat nu dan ineens veranderd?

Maar ik snap dat je je hoofd op hol hebt laten brengen Lachen
Rottig van die 3e persoon, maar als hun ookal twijfelde is het ook niet echt een geweldige relatie....

Succes Haha!

Mer1980

Berichten: 18827
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 16:35

Ik heb ook een ex waarmee ik denk ik wel opnieuw zou willen gaan beginnen. Toen het tussen ons steeds serieuzer werd begon het beangstigend te worden voor mij en heb ik door mij af te sluiten steeds ruzie gemaakt om de kleinste dingen en dat is uiteindelijk ook uitgegaan. Als ik de mogelijkheid gehad had het goed te maken dan doe ik het. Het is bijna 2 jaar geleden uitgegaan en heb sindsdien heel af en toe contact via mail, meer niet. Weet ook niet hoe hij erover zou denken dus ik laat het maar rusten. Vrijgezel zijn is ook heerlijk. Maar als jou gevoel goed is Go for it! niet geschoten is altijd mis en misschien krijg je er spijt van.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 16:36

nee, ik denk het niet, we zijn beide gewoon te veel veranderd
ik heb wel nog steeds heel erg goed contact met hem
we kunne uren bellen Lachen

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 16:38

Renske20 schreef:
pff ja heel herkenbaar!

mn ex wilde ook meer vastigheid en zekerheid etc, ik kon hem dat niet geven, wil mn vrijheid gewoon nog niet kwijt

maar ja hij belt en smst steeds dat ie me mist, dat ie me terug wil en dat ik echt geen 5 dagen per week bij hem hoef te zijn en dat ik gewoon zonder hem op stap kan en bv een hele dag weg kan gaan met mn paard en een stel vriendinnen en hun paarden

alles waar hij eerst wat moeilijk over deed, wat ik dus heel stom en vervelend vond, doet ie nu niet meer moeilijk over, en hij wil me meer vrijlaten etc

dan is t heel verleidelijk om weer opnieuw te beginnen, maar ja ik vraag me af of t geen mooie praatjes van hem zijn om me terug te krijgen....

ach, single zijn is eigenlijk veel leuker *LOL*


Hoe herkenbaar is dit verhaal.. Ook mijn ex is constant nog aan het vragen of ik hem echt niet terug wil, nou ben ik dit inmiddels zo zat dat ik nu keihard heb gezegt dat ik hem echt niet terug wil en dat het echt over is, tot nu toe snap hij het nog aardig (al twee weken)..
Maar ik heb nog nooit iets genomen met een ex, wat ik altijd zeg, het is niet voor niets een ex..
Ik heb het bij deze zelf uitgemaakt, omdat hij mij teveel vasthield en teveel op het huisje boompje beestje zat te hammeren, dat zag ik absoluut niet zitten..

En idd single zijn is super OK dan!

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 16:41

Tsja, niet geschoten is inderdaad altijd mis!
Waarom niet proberen?
In sommige situaties zou ik zeggen, een ex is niet voor niets een ex, maar nu...
Ach, volg je hart!
Succes!

Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 16:52

Ik ben onder tussen al jaren getrouwd met mijn ex.
dus zeg nooit nooit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 16:56

Er stonden er laatst 2 op de stoep, figuurlijk gesproken dan. Eentje valt niet echt onder de ex-en omdat ik daar nooit een relatie mee heb gehad eigenlijk. We waren vrienden, maar dat pastte weer niet met zijn relatie. Enfin, die relatie is inmiddels ten einde en zodoende nam hij weer contact op. Na diverse telefoontjes en sms-jes e.d., heb ik de boot weer afgeduwd.
Die andere ben ik nog over na aan het denken Haha!.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 16:56

Voor mij is een ex en ex.. de relatie is niet voor niets over. Ik heb nog een goede 'relatie' met mijn ex waar ik 8 jaar mee samen ben geweest maar ben blij dat ik zijn vriendin niet meer ben Haha!

DuDe

Berichten: 206
Geregistreerd: 30-08-03
Woonplaats: SomEwHeRe I BeLoNg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 18:09

Me ex en ik hebben het wel 2 keer opnieuw geprobeerd Verward

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 18:14

ik zou t zelf nooit weer aanpappen met mijn ex, tis niet voor niks een ex...

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 18:18

Nooit. Want buiten het feit dat he t1 doffe ellende was. Ik krijg werkelijk nooit van mijn leven meer terug wat ik nu heb. Dat zet ik NOOIT op het spel, voor niemand en al helemaal niet voor zo'n waardeloze L U L als mijn ex die bij lange na niet kan tippen aan mijn eigenste bovenste beste Evert Lovers

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 18:20

nee het zijn per slot van rekening niet voor niks exen

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 18:22

er is altijd een reden waarom het een ex is.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 18:25

SuperPepeijn schreef:
er is altijd een reden waarom het een ex is.


en daarom kan het 99 vd 100 keer maar beter een ex blijven!

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 18:31

Ik denk dat dat ligt aan de manier van uitgaan. Als ik een liegend, bedriegend of gewoon een l*l van een vriendje heb hoef ik hem ook nooit meer terug. Eens mijn vertrouwen beschadigd, altijd mijn vertrouwen beschadigd. Zo is het bij mij. Het blijft me altijd achtervolgen omdat ik het niet kan vergeten. Dan zal een nieuwe relatie ook niet lukken

Maar als je het hebt uitgemaakt omdat je toen die tijd het veel te vast vond worden zie ik het probleem niet in waarom je het nu niet nog een keer kan proberen. Je bent niet meer dezelfde persoon als een jaar geleden. Ik neem aan dat jij ook volwassener aan het worden bent en over dingen anders bent gaan denken.

Als je je er goed bij voelt moet je het gewoon nog een keer proberen.
MAAR begin dan wel pas een relatie als hij het echt uit heeft gemaakt met dat andere meisje.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 18:31

Nee mijn exen zijn niet voor niets exen.
Met 1 heb ik het opnieuw geprobeerd maar dat verliep net zoals de vorige keer.
We passen gewoon niet bij elkaar

staverej
Berichten: 121
Geregistreerd: 27-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 18:41

Absoluut, liever gisteren als vandaag.

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 18:53

Ik vind dat "een ex is niet voor niets een ex" hier niet echt opgaat. Als je het uitmaakt omdat je nog niet aan een vaste relatie toe bent, maar daar later wel aan toe bent, dan kan het toch best goed gaan? Verward Ik zou gewoon zeggen ga d'r voor! Knipoog

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 19:12

Ik geef nog veel om hem maar een relatie zit er toch echt niet meer in.

En bovendien heb ik nu een onwijs lieve vriend die ik voor geen goud kwijt wil.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 19:29

Er is wel een "ex" waar ik nog weleens aan terugdenk. Vooral omdat hij mijn eerste echte vriendje was. Maar hij was 5 jaar ouder dan ik en dat werkte op dat moment niet.
Soms vraag ik me weleens af hoe dat nu zou gaan. Maar aan de andere kant... Er waren meer redenen waardoor wij uit elkaar gingen, dus waarschijnlijk zou het toch niet gaan.
In jouw geval zou ik het misschien wel proberen, maar niet zolang hij nog een vriendin heeft.

SweetTinka

Berichten: 2135
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Hoensbroek/Eindhoven (op kamers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 20:05

Sja ik denk ook wel trug... en ik mis hem ook wel eens. Maar het is niet voor niks uitgegaan... Dus uit is uit voor mij.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 20:20

Met een ex, nee, met iemand waar je gevoelens mee hebt gedeeld waarbij de relatie zich nooit door gezet heeft door omstandigheden, ja Haha!