Wat moet ik doen?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-03 12:22

Hoi,

Willen jullie mijn verhaal lezen en alsjeblieft zeggen wat ik moet doen?

Op de basisschool (voornamelijk in groep 8), nu zo'n 6 jaar geleden, ging ik heel veel met 1 vriendin om, Sanne. Tussen de middag ging ik bijna elke dag met haar mee naar huis om gezellig een broodje te eten. Haar moeder werkte altijd, daarom was er een oppas, Ada, een vrouw waar zowel mijn moeder als ik het erg goed mee konden vinden. Mijn moeder heeft nog steeds contact met Ada. In de eerste op de middelbare school zaten we ook nog bij elkaar in de klas. Maar daarna ging zij havo doen en ik mavo. Vanaf dat moment hebben we helemaal geen contact gehad. Heel raar, als we langs elkaar liepen zeiden we elkaar amper gedag, terwijl we niets eens ruzie hebben gehad!

Gisteravond ging de telefoon, het was Ada. Ze vroeg aan mijn vader naar mijn moeder. Meteen toen mijn moeder de telefoon aannam vertelde Ada dat de moeder van Sanne is overleden. We geloofden het niet, ze was 53 jaar. Sanne heeft haar gevonden onderaan de trap in een plas bloed. Achteraf is vastgesteld dat haar moeder een gebroken nek had en ze heeft een maagbloeding gehad, waar ze dus uiteindelijk aan is overleden.

Nou zegt mijn moeder dat ik een brief naar Sanne moet schrijven. Aan de ene kant wil ik dat wel, maar we hebben 6 jaar geen contact gehad....
En als ik besluit om het wel te doen, vind ik het heel moeilijk wat ik erin moet schrijven..

Kunnen jullie mij helpen?

Georgette

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!



Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-03 12:45

Ja, ik zat zelf ook aan een kaart te denken, en daar dan wat op te schrijven. Als ik een brief schrijf heb ik het gevoel raar over te komen. Straks denkt ze dat ik naar aanleiding van het overlijden van haar moeder contact met haar probeer te zoeken...

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-03 12:46

Naar haar toegaan is helemaal geen optie voor mij, dan weet ik al helemaal niets zinnigs uit te brengen. Ik denk dat ze op dit moment ook veel meer zal hebben aan mensen waarmee ze de laatste jaren is omgegaan.

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-03 12:53

Pinky_girl schreef:
Inderdaad, zeker iets van je laten horen.
Ik denk dat hoe je het doet niet zo belangrijk is.
Ik beeld me de situatie in en zou het helemaal niet erg vinden als ik een brief zou krijgen van mijn vroegere beste vriendin die ik ondertussen ookal heel wat jaartjes niet mee gezien/gesproken heb.
Ook zou ik een kaartje prima vinden.
Langsgaan vind ik zelf ietswat ongemakkelijk maar dat zegt meer over mij dan over of jij het wel of niet moet doen denk ik...

Succes ermee!


Ik zou me ook heel erg ongemakkelijk voelen als ik haar zie. Sowieso omdat ik haar zo'n tijd al niet mee heb gesproken en nu dit is gebeurd, weet ik al helemaal niet wat ik moet zeggen.

Ik denk dat ik dan inderdaad beter een kaart kan sturen dan een brief. Ik wil niet raar overkomen. Maar toch wil ik wel wat van me laten horen, lijkt me ook wel netjes.

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-03 13:21

Ja, ik denk dat ik zo maar even een kaart ga kopen en zoiets op zet als dat ik met haar meeleef en dat ik er sterkte wens enzo... Ik weet het anders ook niet..

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-03 13:50

Ik wil best wat van me laten horen, maar naa de begravenis gaan... Nee, dat is voor mij het laatste dat ik zou doen. Ik heb voor mijn gevoel daar niets te zoeken. Ze heeft nu denk ik wel andere dingen aan haar hoofd dan opeens weer een vroegere vriendin zien...
Ik denk persoonlijk dat een paar woorden genoeg zijn...

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-03 14:26

ja, dan lijkt het net of ik voor het contact kom en niet voor haar moeder ofzo.

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-03 14:32

Ik heb nu voor mezelf besloten om sowieso niet naar de begravenis ga. Dat staat voor mij vast. Ik zit alleen nog wel te dubben tussen een kaart en een brief. Een kaart is zo standaard, in een brief zit natuurlijk veel meer emoties en kan je veel meer kwijt. Ik weet het echt niet, ik vind dit zo ontzettend moeilijk...

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-03 17:52

Ja, daar zat ik net dus ook al aan te denken. Maar is dat niet raar om m'n telefoonnummer erop te zetten?

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-03 18:24

Ik denk wel dat ik mijn nummer erbij zet. Ik denk alleen niet dat ze me zal bellen, ze heeft echt heel veel goede vrienden, en waarom zou ze mij dan bellen? Maar goed, dan is aan haar de keus...

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-03 19:43

Ja, dat is zo, dan blijft gewoon aan haar de keus aan wat ze er mee doet.

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-03 21:06

Ja, ik ga de kaart zo schrijven en morgen doe ik hem op de post. Ik heb haar moeder nooit echt heeel erg goed gekend, Sanne en haar oppas wel. Vandaag is de crematie geweest en ik ben er dus niet geweest. Het was helemaal in Velsen, maar de reden om niet te gaan was omdat ik van mezelf weet dat ik me dan geen houding weet te geven. Daarom kies ik voor een kaart en ik hoop dat ze het respecteert.

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aisie, Cerosa, Gaby, Galaika, heidy_wilco, judithM, Saskiaa_, SemrushBot, sofieiets, spookyskippy, Zoolgangster en 58 bezoekers