Stelling nav programma's als de bevalling..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Stelling nav programma's als de bevalling..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-03 22:52

Aangezien het me de laatste tijd opviel hoeveel programma's er wel niet op t.v. zijn met betrekking tot bevallen, vraag ik me echt af wat die mensen bezielt om zo iets persoonlijks op t.v te laten uitzenden. En dan met name de bevalling zelf.

Dus hier de stelling:
Meedoen aan programmas als de bevalling is puur om de 'fame' en een soort aandacht trekkerij

Ikzelf vind het een beetje te persoonlijk worden om jezelf al barend op t.v terug te zien, dat je het voor later filmt a la, maar op tv? Dat mensen het willen doen, oke, maar ik zie het nut er gewoon niet echt van in. Waarschijnlijk zal het dan ook om de fame, en het geld dat er mee gemoeid is, gaan. Tegenwoordig is reallity t.v ook je van het..

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 22:57

Ik vind het in 1 woord walgelijk!

oke de geboorte van een kind iets iets moois, iets wat van 2 personen is, maar om het nou zo uitgebreid in beeld te brengen nee bedankt!!

ik ben helemaal weg van kinderen, ook van pasgeboren baby's maar echt no way dat ik een bevalling op tv hoef te zien hoor!
zoiets hou je toch voor jezelf?

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 22:59

Ik vind het niets anders dan bijv boeken erover, het is informatief en voor sommige mensen vermakelijk om naar te kijken. Tja de een houdt van actie of thrillers, de ander van dit. Heb er geen problemen mee al zul je me er zelf niet naar zien kijken (geldt btw ook voor de rest van de 'gezondheidsprogramma's'.. vooral die ziekenhuisprogjes waar ze complete vingers weer aannaaien etc Scheve mond)

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 23:00

En af en toe kun je gewoon zo naar binnen kijken bij die vrouwen Misselijk (ik was even de kots-smilie kwijt), dat doe je toch niet?

Ik vind reality-tv wel mooi om te zien, maar een beetje discretie vind ik toch wel gepast. Tot aan het moment dat ze echt gaan bevallen, kijk ik wel eens, maar zodra ze gaan gillen en bloederig zijn, laat maar...

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 23:03

Ik vind ziekenhuis prog. altijd wel interesant, en geen moeite mee. Iemand die geopereerd wordt blijft vaak anoniem.
Maar de Bevalling vind ik echt iets commercieels voor aandacht te kort komende mensen...

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 23:05

Ik kan dat ook niet begrijpen. Zou voor geen geld op tv willen, al zeker niet barend Scheve mond
Via een forum op internet kwam ik wel een moeder tegen die mee heeft gedaan aan 'de Bevalling' van SBS6. Ze heeft geen geld gekregen.
Toen ik vroeg waarom ze het dan gedaan had.. Dat leek haar leuk voor het kind Verward Leuk voor later, zeg maar.
Ooit van een homevideo gehoord??

Sypheron schreef:
Ik vind het niets anders dan bijv boeken erover, het is informatief en voor sommige mensen vermakelijk om naar te kijken.

Het is niet eens informatief, het is nl helemaal niet compleet. Dat de nageboorte er ook nog uit moet na de bevalling, wordt met geen woord over gerept in dat soort programma's.

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 23:20

Ik heb de bevalling van mijn nichtje mee gemaakt. Ik zat niet in dezelfde kamer, maar in de kamer ernaast. Ik heb erg hard geprobeerd om de geluiden te blokken, maar aangezien de buren er zelfs wakker van zijn geworden is dat dus niet gelukt Haha! Anyway, ik hoef het dus niet te zien, dit was al close genoeg en dit was nog wel mijn eigen zus...
Ik denk trouwens niet dat je dit doet voor de fame, maar meer idd voor het "leuk voor later" idee. Niet dat ik dat wel snap Verward

juval

Berichten: 13188
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 23:21

Ik zou zelf ook nooit zo op tv willen, maar ik kijk toch wel regelmatig en vind het niet zo vreselijk om naar te kijken hoor. Ik vind het meestal wel interessante verhalen. Maar op tv gaat het inderdaad heel anders (veeeel sneller) dan in het echie....
Ik vind het wel grappig om te vergelijken met mijn eigen bevallingen.

horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 23:29

Ik kijk het wel af en toe, als ik me verveel en er niks anders op tv is. Zelf zou ik nooit zo op tv willen

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 23:31

Ik kijk geen bevallings programma's, geen ziekenhuis programma's... hooguit veterinair!! Alleen toen ik voor het eerst moest bevallen heb ik dan een aantal aanschouwd op tv.
Wat voor fame? herinner jij je wie je op die programma's ziet?

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 23:33

Ik zou het nooit doen en sorry dat ik het zeg, maar het is toch wel een bepaald type mens dat meedoet aan dit programma. Oeps Bloos! Ik heb het dus ook wel eens gezien Haha!
Maar no way dat zo'n verrekte filmploeg in mijn slaapkamer zou staan als ik daar lag te hijgen en te persen en te gillen en weet ik veel wat je doet tijdens zo'n bevalling Haha!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 23:34

Ik vind het altijd erg ontroerend om te zien als er zo´n kleintje wordt geboren en kan me iedere keer weer in het gevoel inleven, hoe het is om voor de eerste keer zo´n klein hoopje mens op je buik gelegd te krijgen Lovers .
Toch moet ik er niet aan denken, om op zó´n intiem moment, in zó´n pose, voor de camera te liggen Haha! !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 00:13

Ik vind dergelijke programma's ronduit afschuwelijk en snap ook niet dat mensen de exhibitionistische neiging hebben om daar aan mee te doen. Hou die privémomenten toch voor jezelf, en val onschuldige zappers er niet mee lastig! Haha!

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 00:18

ik hoef dus ook echt niet de bevalling te zien wat heeft het voor nut.?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 00:32

Ach, er gaat in mijn geval toch echt een sterk anticonceptische werking van uit, dus nut heeft het wel..... Haha!

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 07:31

Ik zou het echt niet willen hoor!!
Zit lekker heel Nederland naar je te kijken.

Nee alleen me vriend mag mee Haha!
Ik vind ziekenhuis programma's wel altijd onwijs leuk om te zien.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 07:42

Sonja schreef:
Ach, er gaat in mijn geval toch echt een sterk anticonceptische werking van uit, dus nut heeft het wel..... Haha!

Dat zeg ik nou ook altijd Haha!

Ach, ik meot eerlijk bekennen dat wij wel eens kijken, puur uit vermaak.
Wat is er nou leuker als zo'n vrouw in halve barensnood die uitgilt: "Ik WIL NIET MEER!" *LOL*
Tja pech joh, het moet er toch uit.
En die mannen er dan bij Cheese!
Het viel ons trouwens op dat de laatste tijd ook vaak de andere kinderen bij de bevalling aanwezig zijn Verward Dat is pas vreemd.

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 08:48

ik vind er niks aan. Bah! Zit je net te eten (beetje laat, maar komt vaak voor), komt er ineens een hoop bloed voorbij... Misselijk Ik werk in een fotozaak en heb ook regelmatig foto's van bevallingen in mn 1uur-machine! Cheese! zodat de vrouw in kwestie er later nog naar kan kijken. Jakkes... En die kinderen erbij, dat vind ik wel een beetje vreemd. Zouden ze die van te voren ook verteld hebben hoe dat kindje in die buik gekomen is?? Volgens mij snappen jongen kinderen zowiezo niet wat er aan de hand is en kan zo'n schreeuwende mama alleen maat traumatisch werken! Verward

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 09:01

Wind schreef:
En die kinderen erbij, dat vind ik wel een beetje vreemd. Zouden ze die van te voren ook verteld hebben hoe dat kindje in die buik gekomen is?? Volgens mij snappen jongen kinderen zowiezo niet wat er aan de hand is en kan zo'n schreeuwende mama alleen maat traumatisch werken! Verward


Dat de andere kinderen erbij zijn vind ik niet zo heel erg vreemd. Het is tenslotte een heel normaal verschijnsel. Bovendien bestaat er geen betere uitleg voor een kind op de vraag hoe een kindje dan geboren wordt..
Als je een kind van tevoren uitlegt wat er gaat gebeuren, dan is dat echt niet traumatisch, hoor.

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 09:19

GEtsie demmie met je Vagina (netjes he) op de tv voor heel nl. Dat is zooo walgelijk. Hou prive dingen lekker prive! Zitten we echt niet op te wachten, en al helemaal niet om die tijd. Het zijn idd altijd een apart slag mensen die dat doen ( hoop dat ik nu niemand beledig)

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 09:24

Hebben jullie mij dan niet gezien Cool .......grapje!!!!

Nee dat lijkt me echt helemaal niks.....om zo met je doos op de tv te verschijnen.
Kan me ook echt kapot ergeren aan dat gegil van sommige Ziek .....

Sinds ik Johan heb kijk ik wel af en toe even .....en ben dan heel blij dat ik het achter de rug heb hahahaha.......

Ik vind het wel heel leuk als je de voorbereiding allemaal ziet........maar de daadwerkelijke bevalling ......nee dank je

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 09:27

irish_lady schreef:
GEtsie demmie met je Vagina (netjes he) op de tv voor heel nl. Dat is zooo walgelijk. Hou prive dingen lekker prive! Zitten we echt niet op te wachten, en al helemaal niet om die tijd. Het zijn idd altijd een apart slag mensen die dat doen ( hoop dat ik nu niemand beledig)


Hier ben ik het helemaal mee eens.
Soms kijk ik het wel eens maar dat is meestal als ik toevallig langszap.

De operaties vind ik leuker. Meer bloed en andere dingen enz Haha!

Het stomste bij die bevallingsprogramma's vind ik dan nog de mannen, die zitten er wat bij, staan half te huilen of staan naast het bed met de handen in hun broekzakken zo van: ja, schiet eens op Tong uitsteken

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 10:06

Volkomen onbegrijpelijk dat mensen zich zo laten filmen. En wat is daar nou "leuk voor later" aan?

Ik heb geen foto's en geen video van mijn bevallingen. Ik denk dat ik de apparatuur hoogstpersoonlijk uit het raam had gesmeten Haha!
Het is ook juist iets intiems, daar horen geen vreemden bij vind ik. Zelfs de verloskundige was me bij de eerste al te veel en de kraamverzorgster hoefde ik er ook niet bij. Nr. 2 kwam zo snel dat alleen mijn partner er was en verder niemand. Dat was eigenlijk juist heel fijn.

Maar mensen laten zich sowieso op de meest vreemde momenten filmen om maar met hun hoofd op tv te kopen.
Andy Warhol's "five minutes of fame" Knipoog

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 10:17

Sjuimpje, dat zo'n vrouw roept ik wil niet meer kan ik me wel voorstellen Lachen (Heb ik niet geroepen maar wel gedacht).
Ik vind het echt vreselijk, ook die mannen die staan te filmen ofzo. Dag, ga even lekker je eigen snikkel op de film zetten Boos! Verder is zo'n man heel hard nodig om in te knijpen, dus ik snap niet dat die mannen daar tijd voor hebben Haha!

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-03 11:11

Citaat:
Wat voor fame? herinner jij je wie je op die programma's ziet?


Nee maar familie e.d zullen toch wel kijken lijkt mij, buren en heel de mik mak kwebbelen daar de eerste 2 maanden nog over hoor.
Ik vraag me trouwens af wat je familie dan wel niet van je moet denken.