FBI vindt aanwijzingen voor meer aanslagen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-01 17:39

De Amerikaanse federale politie (FBI) vindt steeds meer aanwijzingen dat terroristen meer aanslagen hadden beraamd dan die van 11 september. Volgens de zaterdageditie van de Washington Post zijn kort na de aanslagen in zeker vier vliegtuigen stanleymessen gevonden.

Twee messen zaten verstopt in kussens in een vliegtuig dat uit Boston vertrok. Ook werd een mes gevonden in een prullenbak van een vliegtuig dat van Atlanta naar Brussel zou vliegen. De Washington Post heeft het nog over vondsten in twee andere vliegtuigen, maar zegt dat daarover nog geen details bekend zijn.

Hoe de messen in de toestellen kwamen is niet bekend. Samen met de federale luchtvaartautoriteiten is het FBI nog volop bezig met het ondervragen van passagiers. De speurders houden rekening met de mogelijkheid dat een geplande kaping op het laatste moment verijdeld werd. Ze gaan ook na of de messen zijn verstopt door medeplichtigen van kapers die werkten of werken voor luchtvaartmaatschappijen of luchthavens.

Eén van de verdachten die de Amerikaanse justitie heeft aangehouden is een Jemeniet in Chicago, Nageeb al-Hadi. Die beschikt over uniformen van de maatschappij Lufthansa en drie valse paspoorten. Vermoedelijk werktye hij ook echt voor de Duitse luchtvaartmaatschappij.



Op basis van gsm-getuigenissen van pasagiers van de gekaapte vliegtuigen is het FBI er vrijwel zeker van dat terroristen de vier vliegtuigen wisten te kapen zonder dat ze vuurwapens bij zich hadden. Ze bedreigden bemanning en passagiers met stanleymessen.

Meteen na de aanslagen heeft het FBI duizenden vliegtuigen die veilig geland waren of die nooit vertrokken doorzocht. Vrijdag hebben ze voor het eerst bekendgemaakt wat die speurtocht heeft opgeleverd.


Bron: http://www.planetinternet.be

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 17:45

Ik denk dat als ik piloot was, werkzaam bij een amerikaanse vliegmaatschappij, dat ik tijdelijk zou stoppen met mijn werk, of er op zou staan om gewapend het vliegtuig in te gaan.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 19:56

Nog dommer: gewapende piloten in een vliegtuig.. is wachten op ellende.. Kapers hoeven het maar af te pakken en de ellende is klaar.

Gewoon de cockpit op slot. Dan kunnen ze hooguit het vliegtuig opblazen, maar in ieder geval niet meer controle over nemen en het ergens op een gebouw neer laten storten.