aankomen na gestopt te zijn met roken

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-01 12:04

ja dus;mensen helppie:

ik woog 88 kg na afvallen 80 kg.
toen gestopt met roken,ging direct naar 90 kg in nog geen drie weken!!!!!! half jaar geleden,
langzaam afgevallen met pijn en moeite naar 85 kg
,nu laatste twee weken van broekmaat 50B naar maat 58 ik kan mijn 10 spijkerbroeken niet meer aan!!!!!!!!!!!!!!!!!!! helleppie.

heeft iemand een suggestie???

btw ik weeg nu ineens 94 kg!!!!!!!!!!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 12:10

Geen tips... maar ik weet wat het is. Vijf jaar geleden ben ik ook gestopt en kwam in no time (zonder anders of meer te eten/snoepen) 15 kilo aan. Van die 15 kilo ging er naderhand weer 5 af. Drie jaar later (twee jaar geleden) ben ik weer begonnen met roken en viel spontaan 10 kilo af. Lekker dus. Maar..... sinds ik vorige week zo ziek ben geweest, heb ik niet meer gerookt. Dit is dus weer een stop poging. En ook ik ben bang dat ik weer enorm aan kom.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 13:35

Twee redenen waarom dit vaak gebeurt:

1) Door het roken verandert je stofwisseling
2) Je gaat (vaak onbewust) meer eten als vervanging voor het roken

Tja, een directe oplossing heb ik niet, ik heb nooit gerookt dus weet ook niet wat het is om te stoppen. Hoop wel dat er iemand is met een oplossing, want ik kan me voorstellen dat je hier helemaal niet blij mee bent!

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 15:10

Gewoon volhouden met afvallen denk ik. En trouwens: beter iets te zwaar maar niet roken 9en daarmee een aanval op je lichaam doen) dan slank en roken! Da's mijn motto! Ik heb dan ook nog nooit gerookt, en ben een tikkie aan de zware kant....

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 15:15

Ik ben drie jaar geleden gestopt met roken en kwam 9 kilo aan! Daarvan gingen er weer snel 3 af. Ik snap niet zo goed hoe ik nog 6 kilo lichter heb kunnen wegen. Ik heb geluk dat de kilos over mijn hele lichaam zijn aangekomen en niet op bepaalde plekken zijn gaan zitten! Ik ben overigens wel blij dat ik gestopt ben met roken!!! Wat een genot om niet meer verslaafd te zijn. Cool

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 15:21

Joepie! Al bijna twee weken geen sigaret meer gehad!

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-01 13:35

jaja bedankt allemaal voor de goedbedoelde steun!
maar ik krijg geen enkele tip van hoe of wat er helpt om van mijn gewicht af te komen en met name de snelle groei van mijn buik,zoals ik al eerder schreef, van maat 52b in drie weken tijd naar maat 58!!!! van broek!!!!!
is er een deskundige op bokt!!!!!
marieke jij hebt me gezien in Leusden dat buikje is er sinds drie weken pas, en ik drink geen bier of iets dergelijks,het gaat er ook niet vanaf,wat ik eet?

smorgens 2 boterhamen kaas bruin brood
smiddags idem dito
savonds om de dag rijst metgroente of vlees
Uncle Ben`s of chicken tonight
dan pasta`s zoals spaghetti of fusselli met gehakt.

andere week s`avonds hollandse groentens andijvie - w bonen-sla met feta en fruit-spinazie
enz.enz.

da`s toch niet exeptioneel

tussendoor s`avonds wat kaas oude-komijne ofwel Leidse kaas-belegen 48+

wie heeft commentaar en tips????

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 10:30

Das erg vervelend. Ik heb zelf nooit gerookt, dus ik heb er ook geen ervaring mee.

Misschien nog meer bewegen ofzo?