Kater uit het asiel gehaald

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Kater uit het asiel gehaald

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-03 10:04

Mijn vriend wilde al langer een kat hebben. In eerste instantie had ie zijn zinnen gezet op een jonge kitten die bij een vriendin van mij op de boerderij liepen.
Ze waren nogal schrikachtig, in het begin kon je ze aardig pakken. Later als je snel was, anders dus niet. Op een gegeven moment zijn ze weg gelopen samen met moeder en zijn nu al 4 weken weg Huilen , dus waarschijnlijk komen ze niet meer terug.

Gisteren zijn we naar een asiel in de buurt gegaan. Hele aardige mensen die ons allerlei katers en poezen lieten zien. Er waren echt hele bange tussen die waarschijnlijk nooit meer een baasje zullen krijgen. Ik was nog nooit in een asiel geweest, maar ik vond het veel minder zielig als ik dacht. Ze krijgen alle basisvoorzieningen.
Bij de honden ben ik niet geweest, maar de kamers van de katten zagen er netjes uit.
In eerste instantie hadden we een mooie moederpoes gezien, ze zag er nog niet zo mooi uit. Ze had maar liefst 6 kittens gehad en dat was haar wel af te zien. Maar dat moest wel goed komen, met goed voer etc.
Hierna hadden een leuke kater gezien, 5 jaar, rood en Nike genaamd. We waren op slag verliefd. Hij kwam gelijk heel wijs er aan gelopen en eiste de aandacht wel op. Daarna nog wat rond gelopen, maar we wisten het eigenlijk wel Haha!
Een van de medewerkers maakte de papieren in orde. Ook kregen we allerlei informatie over het houden van een kat. We zijn daar in de buurt naar een dierenwinkel gereden om de nodige dingen te halen. Daarna hebben we hem gelijk mee genomen.
Hij ging gelijk in de reisbox zitten, zo van: Ik ben er klaar voor hoor! Maar eenmaal in de auto begon ie vreselijke geluiden te maken. Hij was natuurlijk harstikke bang dat ie weg ging.
Eenmaal thuis stond ie heel verwonderlijk te kijken. Al snel ging ie op verkenning en gaf overal kopjes aan. Is dat om zijn geur af te geven of zo? We hebben allebei nog nooit een kat gehad....
Zolang we bij hem waren was het goed maar toen we gingen slapen wilde ie steeds naar boven, maar dat willen we niet hebben. Een kat op de slaapkamer vinden we allebei niet zo smakelijk. Mijn vriend heeft een schot voor de trap gezet, maar hij sprong er over of zo. Kwam steeds weer boven op de gang. Een paar keer hebben we hem met een plantenspuit duidelijk gemaakt dat beneden zijn plaats was. Ging dan even goed, maar later probeerde ie het natuurlijk weer.
Dus om 01.15, 05.30 van hem wakker. Maar ach ja dat hoort erbij. Het is net een klein kind. Hebben jullie misschien nog tips om hem boven weg te houden?
We hebben net van dat spul gekocht wat ie niet lekker vind ruiken, hopelijk helpt dat. Voor de krabpaal hebben we spul gekocht wat ie wel lekker vind ruiken en hij begint nu fanatiek te krabben.

Ik zal snel een keer foto's plaatsen, want ik ben best een beetje verliefd op Nike Lovers


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 98xsophiex98, Absolem, ComscoreBot, conejo, Elastiek, ferropaard, Googlebot, GrapeshotBot, Isab123, KDS, Kimberley_, Koekie_186, Laarvv, lgw, limagirl, Lizenlotte, Lizzy__87, Loreke2, m8eld, MieLo, Pluisje1998, Queijo, Renee1991, Rox87, S_Figo, Suky, tengeltje11, Whisky00, xPabloBokt, xSuuzerd, Yom en 66 bezoekers

cron