GRRRRR hij ontslaat me!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

GRRRRR hij ontslaat me!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-03 09:04

Naar aanleiding van dit toppic
[AM] Kan dit? boze brief aan directeur!

wordt mijn contract dus niet verlengd, WAT EEN EIKEL ZEG!

Hij gaat zelf met pensioen 1 januari maar moet mij nog even een hak zetten.

Dus bokkers, wie weet er nog een leuke baan in de omgeving van Delft.

GRRRRRRR.

Ik ga natuurlijk wel even nog met de nieuwe directeur praten om te kijken of ik als Leen weg is weer terug kan komen..... Zet ik toch de laatste hak... Haha!

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 09:17

Wat een Ei... zeg hij kan het toch niet maken om jou te ontslaan voor het zeggen van de waarheid.

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 09:18

In de Margriet (van mijn moeder welteverstaan) staat deze week heel stuk over ontslagen worden. Je moet geloof ik gelijk bezwaar aantekenen ofzo. Wie weet helpt het, en anders zet jij die sukkel daarmee nog even aan het werk. Schijnheilig

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-03 09:22

Mijn contract loopt af en hij verlengt hem niet, Ik ben personeelsfunctionaris en praatte te weinig in zijn straatje. Sterker nog ik was het nooit met hem eens.

Iemand die zegt "zorgverlof daar doen wij hier niet aan" ook al is het een wettelijk recht kan een aardige matpartij van mij verwachten. Nou ja misschien is het ook wel beter zo

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 09:22

Wat een banketstaaf zeg!!!! Stoom uit je oren
Ik heb dat andere topic doorgelezen, maar om welke reden heeft hij je contract niet verlengd?Heeft hij je dat ook verteld oid?

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 09:23

Ben net te laat. Knipoog
Vreselijk, toch hoor je dat vaker, dat 'in iemands straatje praten'.
Toch zou ik stappen ondernemen.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-03 09:24

Nee hij zei, toen ik met hoem van gedachte wisselde over een nieuw aan te nemen werknemer, " oja Kim even tussendoor, Ik heb besloten jouw contract niet te verlengen, geen reden helemaal niks. Ik zei " oke " heb me omgedraaid en ben weggelopen....

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 09:28

Je moet je er niet bij neerleggen, joh! Dan komt hij er veel te makkelijk van af. Hij moet toch wel een reden geven?

Daarbij vind ik contract niet verlengen gewoon een netjes woord voor ontslaan. Schijnheilig

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 09:37

ik vind eigenlijk ook wel dat je het recht hebt om te weten waarom. Wat een vuile zak zeg.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-03 09:37

Hij is natuurlijk nog niet van mij af. Ik vind het ook niet zo heel erg hoor. Ik werk bij een kerkelijke stichting en ik kom uit de commerciele kant. Die werkwijzen liggen een beetje ver uit elkaar.... Lachen

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 10:22

Balen zeg. Ik begrijp dat het om een tijdelijk contract, dat niet verlengd wordt gaat. Daar kun je weinig tegen doen, of het moet zijn dat ze zich niet aan de regels gehouden hebben (b.v. te laat doorgegeven dat het niet verlengd wordt, hangt af wat er in je contract vermeld staat). Ik zou protest aantekenen en verder proberen om zo goed mogelijk je tijd uit te zitten (zo positief mogelijk), dit met het oog op het gesprek met de nieuwe directeur.
Is er geen onderdirecteur of iemand op niveau aanwezig, waar je je onbegrip voor de situatie kunt neerleggen.

Heel veel succes

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 10:53

Ik vind het des te schreinender als hij voor een kerkelijke stichting werkt en zo hard kan zeggen dat zij niet aan zorgverlof doen...
Sterkte met vinden van een nieuwe baan!!!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 10:56

ja tis wel banketstaaf zeg Boos! maar misschien vind je nu wel eenleukere baan waar je baas ietsje leuker is..
en tja offieciel hoeft hij geen reden te geven voor het onstalg omdat het einde van rechts wege is...
maar tis niet fair om zo iemand weg te sturen zonder reden..

enne ik zou inderdaad even met de nieuwe baas gaan praten..

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 11:11

Vervelend zeg!!!
Ik kom binnenkort in een soort zelfde situatie... het gaat slecht bij ons op het bedrijf en nu moeten er misschien mensen uit. Grote kans dat ook mijn contract niet verlengd gaat worden.
Dat wordt dus helaas voor mij ook op zoek naar een andere baan.

Weet je wat je effe niet checken... ik weet niet hoe vaak je al een verlenging hebt gehad, maar dit mogen ze maar 3 x doen.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 11:15

Heb het andere topic even doorgelezen..Wat een arrogante eikel is hij zeg..Daar had ik het hélemaal niet bij uitgehouden..
Ben wel benieuwd of je die brief nu nog had verstuurd of niet.. Bloos!
Succes bij het vinden van een andere baan,of het gesprek met de nieuwe directeur.

Groetjes!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 11:40

Hoi,
Wat vervelend voor je! En er is inderdaad niets aan te doen. Je bent zelf personeelsfunctionaris dus dat zul ook je wel weten. Dit is het type directeur dat ik in de tijd dat ik organisatie-adviseur was ook regelmatig tegen kwam. Zij legden altijd een probleem met het personeel aan ons voor en de conclusie was dat het probleem de directeur zelf vaak was.

Hoe dan ook: ik wens je heel veel succes met het vinden van een nieuwe baan! Moet best lukken, juist in deze tijd kunnen ze personeelsfunctionarissen goed gebruiken.