Dilemma.. (LANG!)

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Dilemma.. (LANG!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-03 23:12

Ik zit met een erg groot dilemma. Het leven bestaat uit keuzes maken en ik moet op dit moment een belangrijke keuze maken. Ik móet een keuze maken, en het ene sluit het andere uit.

Ik wil al heel erg lang naar Australië. En niet alleen naar Australië maar dan gelijk ook naar Nieuw-Zeeland, Bangkok en Los Angeles. Ik zit hier al heel lang mee, maar iedere keer krabbel ik weer terug omdat ik het geld niet bij elkaar gespaard krijg, of omdat ik het dan toch weer hier naar mijn zin heb ofzo, en dan gebeurd er uiteindelijk niks.

Ondertussen kabbelt mijn leven hier door en gebeurd er dus niks. Ik ga naar mijn werk, weekend komt, en ik ga weer werken. Iedere keer hetzelfde en het is ZO SAAI!!! Ik heb echt het gevoel dat ik helemaal nergens heen ga met mijn leven.

Mijn uiteindelijke doel is (denk ik) huisje-boompje-beestje, een leuke man, kinderen en zelf wil ik graag als semi-hobby fokken met Tinkers met de bedoeling deze te verkopen. Echt een beetje een kleine fokstal opzetten die kwalitatief goede paarden leverd. Maar dit is nog echt iets voor de toekomst, voorlopig heb ik geen vriend, geen huis en ook nog geen behoefte om dit nu allemaal al te hebben.

Ik heb al wel 2 Tinkers. Een merrie van 8 jaar en een veulen van anderhalve maand oud. Beiden deden het erg goed op de keuringen en zijn dus 2 goede merries om mee te gaan fokken. De merrie van 8 jaar betekend heel veel voor me. Ze is echt mijn kindje, niks goed genoeg voor Nuala. Ik heb al aardig wat paarden gehad maar zij is het echt helemaal voor me. Het idee haar ooit te moeten verkopen lijkt me echt afschuwelijk. Niemand vind ik goed genoeg voor haar.

Soms wou ik dat ik nog geen paarden had, dan was ik nog vrij om te gaan en staan waar ik wilde. Nu heb ik mijn ideale paard al gevonden, en die wil ik natuurlijk niet meer kwijt.

Maar ondertussen gebeurd er dus niks, ik heb mijn ene droom halfzacht waar gemaakt (2 Tinkers) en ik kan niet mijn andere droom waarmaken (Australië) doór die 2 Tinkers...

Nu kan ik dus mijn 2 paarden verkopen. Daarmee heb ik in 1 klap het geld om naar Australië te gaan. Ik ben dan vrij van een groot deel van mijn vaste lasten en kan gaan en staan waar ik wil.
Maar ik ben wel mijn paarden kwijt..

Hier spreekt mijn gevoel me dus tegen. De ene kant van mij zegt "verkoop je paarden en ga die wereldreis maken, als je het nu niet doet, dan doe je het helemaal nooit meer en blijf je er altijd mee in je hoofd zitten."
De andere kant van mij zegt "Straks zit je in Australië en vind je het niet leuk. Dan kom je thuis, heb je geen paarden, geen geld en geen werk."

Een erg moeilijk dilemma dus. Het liefste zou ik vertrekken naar Australië, en mijn paarden nog hier hebben zodra ik thuis kom. Dat zou perfect zijn. Maar dat trek ik financieel niet. Ook al spaar ik het bedrag voor de reis bij elkaar, dan nog kan ik het onderhoud van de paarden niet opbrengen terwijl ik aan de andere kant van de wereld zit.
En ik zeg nu wel heel makkelijk "ik spaar het geld bij elkaar" maar hier ben ik dan echt nog zo ontzettend lang mee bezig, mede doordat mijn vaste lasten met de paarden doorlopen, dat het uiteindelijk op niks uit gaat lopen.

Ik voel me dus heel tegenstrijdig. Ik heb het ene moment echt het gevoel van ik zet nu de paarden te koop en gá gewoon!
Maar dan kijk ik naar mijn paardje en weet ik dat ik niet zonder haar kan.. Maar zij houd me ook tegen om me verder te ontwikkelen...

Zucht.. wat moet ik nou?! Verhuren van mijn paard is trouwens geen optie, dan nog heb ik geen geld voor de reis naar Australië..



Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-03 23:20

Het veulen verkopen vind ik niet zo'n punt. Ik niet zo'n band met haar. Alleen ik doe het alleen als ik dan ook écht iets ga doen, niet zonder reden dus.

Mijn merrie verhuren vind ik echt helemaal niks. Zeker niet aan een manege. Verder is het natuurlijk altijd afhankelijk van de huurder. Wat als ze tussentijds opzegt en ik zit in Australië? En volgens mij vind je ook helemaal niemand die een Tinker wilt huren..

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-03 10:32

Bedankt allemaal voor de superleuke reacties! Thuis heb ik hier heel erg ruzie over gehad dus het is fijn om te horen dat er ook mensen zijn die mij wél snappen!

Ik heb er nu een nachtje over nagedacht en ik denk dat het er op neer komt dat ik gewoon meer moet gaan sparen. Ik zal echt die €5000 moeten sparen, eventueel veulen verkopen en de rest erbij sparen. Voor Nuala vind ik dan wel iemand om voor haar te zorgen, of ik leen haar tijdelijk uit aan een Tinkerfokkerij, dan mogen ze met haar fokken en de veulens houden. Dat lijkt me wel iets.

Dus ik moet minimaal €3500,- gaan sparen. Dit moet wel te doen zijn. Misschien goed voor mezelf ook, als ik echt zo graag wil dan moet ik dat ook voor elkaar krijgen. Mijn vader vind het onzin dat ik wil gaan, maar dát ik ga weet ik wel zeker! Ik wil alleen niet terugkomen met minder dan toen ik wegging, als je begrijpt wat ik bedoel.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-03 11:59

Anya schreef:
Volgens mij zit het probleem niet in de reis... Maar in wat je van je leven vindt. Zo Saai, geef je zelf aan. En dat los je niet echt op met een reis. Natuurlijk doe je geweldige indrukken op, natuurlijk is dat niet saai... Maar hoe lang je ook spaart... Tenzij je van plan bent emigreren... er komt altijd een moment dat je terug moet. Weer Saai. Lijkt me dus dat je -ongeacht of je gaat of niet- juist dat stukje tegen het licht moet houden. Waarom is het saai? Kun je daar wat aan doen? Als je dat antwoord weet, dan kun je waarschijnlijk ook een goede afweging maken of zo'n reis het waar is om je paard weg te doen. Sterkte in ieder geval.


Dat is precies wat mijn vader zei. Hij zei dat mijn probleem hier in Nederland was en dat ik dat ook hier moest oplossen. Een jaar ervoor wegrennen lost niks op, je stelt alles alleen een jaar uit. Daarna kom je toch weer hier terug. Dit besef ik me nu ook wel, alleen ik heb zelf erg sterk het gevoel dat voordat ik keuzes kan maken over mijn leven hier ik eerst moet achterhalen wat ik nou precies wil van het leven. Op dit moment wil ik namelijk bar weinig (lees: niks) Mijn vader zegt dat dat kan, maar dat ik om daar achter te komen niet persé naar Australië hoef, en dat dat hier ook kan. Dat is zo, maar Australië is een grote droom voor me, dus ik had zelf het idee die 2 gewoon met elkaar te combineren.

Mijn gevoel spreekt me heel de tijd tegen, ik heb echt helemaal niks aan mezelf. Maar dat wist ik al, ik kom mezelf wel vaker tegen natuurlijk. Dat is ook een reden om mezelf nou eens op sleeptouw te nemen de wereld rond, en een paar belangrijke dingen over mezelf ontdekken.
Ik kan het ene moment heel helder en duidelijk zijn over mijn droom om die reis te maken, en dan op dat moment echt op het punt staan de paarden te verkopen.
Een dag later is mijn hele mening al weer 180 graden gedraaid en wil ik mijn paarden houden en lijkt die reis een stomme droom.

Ik denk dat ik mezelf nu moet uitdagen. De uitdaging is om door te zetten in het saaie leven wat ik nu heb. Doorbijten. Ja ik heb een stomme baan, en in plaats van minder te gaan werken ga ik meer werken. Dit allemaal om geld te verdienen. Ik wil er ook in het weekend een baan bijnemen.
Push myself to the limit.
En als ik dat heb volgehouden, lang genoeg om mijn reis te kunnen betalen, en mijn paard te kunnen houden, dan kan ik met een gerust hart op reis en heb ik iets om trots op te zijn. Verder verbrand ik dan ook niet alle schepen hier, want ik kom ooit ook nog eens terug.

Grote kans dat als ik deze uitdaging overwin, de behoefte om mezelf in Australië te vinden verdwijnt. Dan heb ik het alsnog hier opgelost.
Wie weet...
Dat ik wil reizen is zeker. Mijn vorige reis is niet helemaal volgens plan verlopen. Ik zou 3 maanden naar amerika gaan maar was na 1 maand terug. Toch voel ik die reis niet als mislukking ofzo. Ik heb een hele hoop geleerd. Minpunt was voor mij dat ik aan 1 plaats gebonden was, en ik wil heel graag rondreizen. Verder heb ik ontzettend last van heimwee, maar dat is ook iets wat ik moet overwinnen. Als ik een hoop heb moeten laten voor deze reis zal de kans dat ik weer naar huis kom kleiner zijn denk ik.

Ik zit nu dus op mijn (duffe) werk. Zit er echt helemaal doorheen, maar ik zet door. Mijn beste vriendin is gisteren vertrokken richting Australië. Ze gaan een iets andere reis maken dan ik in mijn hoofd heb, maar ik ben best wel een beetje jaloers. Niet in een negatieve manier, ik vind het echt fantastisch voor haar. Maar ik had natuurlijk ook zo graag gewild! Maar daarom heb ik ook zoveel respect voor haar, zij heeft hier een jaar lang voor gewerkt, en een hoop dingen gelaten. Verder heeft ze 3 jaar studeren nu helemaal afgemaakt, en begint ze aan het laatste jaar als ze terugkomt. Ze heeft dus de mogelijkheid om weg te gaan, en vooruitzichten bij terugkomst. Ze is nu in Bangkok.. zucht..
Ik neem haar gewoon als mijn grote voorbeeld en geef me een schop onder me kont!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-03 12:11

Kiara"]
[quote="esme_27 schreef:
. Voor Nuala vind ik dan wel iemand om voor haar te zorgen, of ik leen haar tijdelijk uit aan een Tinkerfokkerij, dan mogen ze met haar fokken en de veulens houden. Dat lijkt me wel iets.

Ik bedoel, veulens, dat is meervoud, dus langer dan twee jaar lijkt me?
[/quote]

Nee zeker niet. Maximaal 1 jaar. Langer kan je trouwens geen visum krijgen. Er zijn meerdere scenario's mogelijk. Stel ik ga al binnen redelijke tijd weg (half jaar) dan kunnen ze Nuala volgend jaar laten dekken en dat veulen houden. Maar als dat te onzeker is, of niet voldoende kan ik Maddox natuurlijk ook geven. Er zijn meerdere dingen mogelijk. Ik heb een merrie die een veulen kan fokken, en een veulen met leuke papieren, dus daar moet wel wat mee te regelen zijn.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-03 12:48

ik hoop het Paula..
Op dit moment heb ik iig echt niks aan mezelf. Zit mezelf alleen maar dwars en voel me soms net een gespleten persoonlijkheid. Word heel erg moe van mezelf hahahaha

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-03 20:01

Dank je Anya.. ik weet dat je gelijk hebt..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, Eapy, ellen05, GoogleAdsense, Josien_, katinker, Kimberly520, Lau07, Love_Rosie, Malissaa1, MDWStables, Mirranda, MissMarije, MuffinX, saphire, Vaiqua en 58 bezoekers