zo vreemd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-01 16:08

zat vanochtend in de bus naar mijn werk naar buiten te kijken naar de koeien en de schapen.
moest er meteen weer aan denken dat ik afgelopen vrijdag de boer even moest helpen wat koeien naar de wei doen en de melkkoeien ophalen voor het melken. het voelt nog steeds zo vreemd aan. na een lange tijd dat de stal leeg was,hebben we weer koeien in de wei, maar het zijn niet de oude vertrouwde koeien van voor de mkz. deze koeien vertrouw ik veel minder. en de geiten die we nu hebben lopen zijn ook zo anders dan die we eerst hadden. soms als ik met cros even de weg opga rij ik langs boerderijen en dan denk ik dat het gewoon weg zo nieuw is allemaal. nou ja niet echt nieuw maar nieuw vanwege nieuwe dieren enz. het is gewoon weg nog een raar gevoel. maar ik ben allang blij dat de stallen niet meer zo eng leeg zijn.

sorry moest dit gewoon even kwijt.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 17:55

Ik kan het best begrijpen dat je dit even kwijt wilde. Ik woon op een boerderij (gelukkig niet geruimd) maar ik was echt doodsbang dat het wel moest gebeuren. Het was ook zo stil op het erf, niemand mocht er komen, ik was gewoon blij dat ik nog naar school mocht. Succes met de koeien en de geitjes!

Barbara

Berichten: 437
Geregistreerd: 27-02-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 10:55

Ach, natuurlijk is het wennen. Je kende natuurlijk je dieren. Maar over een tijdje ken je deze net zo goed.

groetjes

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 11:20

praat het er maar lekker vanaf renate dat doet je goed.

weet hoe het voelt bij me nichtje is ook alles geruimd.

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-01 21:36

bedankt.
heb het af en toe ook wel nodig om van me af te schrijven. alleen doe ik het niet zo vaak op bokt.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 22:22

Dat kan ik me heel goed voorstellen!

Vind het goed dat je dit hierzo schrijft, worden wij nog weereens metde nues op de feiten gedrukt dat deze crisis eigenlijk nog steeds loopt.

Ach, alles went, moet je maar denken.....

Dorine_81

Berichten: 1639
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Beek (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 22:28

_________________
Afbeelding
Muuuuhhhhh.....

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dorine_81 op 2001-11-15 19:07 ]</font>

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 22:34

Heel goed van je om dit op bokt te zetten en het van je af te schrijven. Veel mensen staan er niet bij stil wat die crisis allemaal veroorzaakt heeft. Mensen zien koeien vaak alleen maar in de wei staan en beseffen niet dat je ook een band met een koe opbouwd. Het zijn hele slimme en pientere dieren. Als zij er dan niet meer zijn, dan is dat een hard gelag.
Na verloop van tijd bouw je ook wel weer een band op met de nieuwe koeien maar dat heeft zijn tijd nodig. Die tijd moet je jezelf geven. Veel succes en ik vind het fijn voor je dat de stallen niet meer leeg zijn