Gigantisch zere keel...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Gigantisch zere keel...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-03 18:31

Iemand tips dat ik er minder last van heb?? Slikken is een ramp, zak bijna door de grond als ik slik..

Ik heb waarschijnlijk Pfeiffer (dokter wist het wel bijna zeker, maar toch even bloedprikken) en het schijnt erbij te horen (net als de hoofdpijn en dikke klieren in mn nek)

Hoorde van iemand dat ijsjes eten helpt?? ( Huilen moet ik ook slikken )


Gr. Maaike

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 18:40

dropjes!! Vork Ik heb ook keelpijn (gewoon griepje), en het helpt heel goed...wel een beetje erop zuigen.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-03 18:43

Laten we nou net geen dropjes hebben Huilen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 18:45

je heb speciale keel pastilles die helpen voor een zere keel gewoon even informeren bij de drogist ze helpen echt!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-03 18:50

Dank je, zal morgen even kijken (nouja mn moeder mag kijken Tong uitsteken )
Weet iemand ook iets dat ik zeg maar neit bij een drogist ofzo hoef te halen?? (dus zoiets als dropjes? )

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 18:50

Ieuw meid, ik weet wat je doormaakt, had het vorige week zelf ook .
Al kwam het bij mij wel door iets minder ernstigs, gewoon een nacht vrij erg doorhalen + verkoudheid was voldoende Tong uitsteken.

Dropjes helpen idd een beetje, net als die anti-flu keelsnoepjes.
Verder zijn strepsils wel redelijk werkzaam, en bij een vriendin van mij waar ik logeerde hadden ze speciale 'keeltabletjes' (kleine witte) die je ook op moest zuigen, die hielpen ook! Alleen weet het merk niet, dus heb je niet zoveel aan Knipoog.

Als je nu al het bovenstaande niet in huis hebt zou ik trouwens gewoon veel water gaan drinken als ik jou was. Al lijkt veel slikken nu niet echt lekker, het helpt wel .

Sterkte Ach gut

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 18:51

Vicks, die hete snoepjes, die helpen bij mij altijd heel goed, dat verdoofd een beetje. Beterschap!!!!

Adawi

Berichten: 2635
Geregistreerd: 13-04-02
Woonplaats: Eerste Exloërmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 19:44

grassie schreef:
en bij een vriendin van mij waar ik logeerde hadden ze speciale 'keeltabletjes' (kleine witte) die je ook op moest zuigen, die hielpen ook! Alleen weet het merk niet, dus heb je niet zoveel aan Knipoog.


wij hebben ook zulke, die heten hibitane, ofzo, zal even kijken hoe ze precies heten

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 20:08

Heb je een opgezwollen keel? Kans dat je keel ontsteking hebt nl. Veel waterijsjes helpen ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 21:06

JE hebt van die gorgeltabletjes die je oplost in water, dat ontsmet heel goed en dat kan je een paar keer per dag herhalen. Kan alleen even niet op de naam komen, maar dat ga ik voor je navragen.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-03 13:27

hibitane hebben wij ook..
Heb net even gekeken, leeg doosje Boos! Heb nu andere Achital ofzo..
Picasso als je wilt heeel graag :0
Ik ga vanmiddag naar de dokter.. want ik kan nauwelijks praten door de pijn. Is toch niet goed...

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 13:32

Je hebt toch niet toevallig met Mick Jagger gezoend he? Haha! Bloos!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-03 13:33

Bloos

nanka

Berichten: 3484
Geregistreerd: 18-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 13:35

Thee met honing!
Niet de honing smaak..maar met echte honing er in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 14:09

Anna Jelly; ik heb mijn vriend even gevraagd en het schijnt superrol te heten (ik weet niet of ik het goed geschreven heb), maar als je daar naar vraagt bij de apotheek, weten ze wel wat je bedoelt. Je hebt er zuigtabletten van (die moet je dus niet hebben) en gorgeltabletjes. Gewoon oplossen in water en dan een paar maal per dag gorgelen en niet doorslikken. Het is erg smerig en niet leuk; maar het ontsmet erg goed. Probeer het maar eens.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-03 14:14

Bedankt! Ik ben benieuwd, ik ben echt overal voor in nu hoe vies het ook is.. Eerst naar de dokter en kijken wat die zegt als hij me niks zinnigs meegeeft dan haal ik die wel!

tamary

Berichten: 29173
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 14:21

zoute griotten. Tip van mijn oude huisarts, werkt goed! Alleen niet meer dan ong 1/2 pond per dag, anders wordt je misselijk (mijn ervaring)
sterkte en beterschap

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-03 14:27

Zoute griotten?? Is dat drop ofzo?? Ga mn moeder wel opdracht geven Haha!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-03 15:57

Ik ben net terug van de dokter. Ik heb Agina (zoiets), een flinke keelontsteking.. Ik heb een kuur van 3 dagen gekregen en meot nog gewoon met de pijn rondlopen en zien dat ik iets binnen krijg. Heb nu Griotten, mijn moeder gaat nog even honing e.d. halen. Bleeeeh

nicolientje

Berichten: 2656
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 16:00

Picasso schreef:
Anna Jelly; ik heb mijn vriend even gevraagd en het schijnt superrol te heten (ik weet niet of ik het goed geschreven heb), maar als je daar naar vraagt bij de apotheek, weten ze wel wat je bedoelt. Je hebt er zuigtabletten van (die moet je dus niet hebben) en gorgeltabletjes. Gewoon oplossen in water en dan een paar maal per dag gorgelen en niet doorslikken. Het is erg smerig en niet leuk; maar het ontsmet erg goed. Probeer het maar eens.



dat werkt echt supergoed, het is echt gigantisch smerig, maar na een paar dagen is het een stuk beter (iig bij mij) het werkt geloof ik ontsteking remmend!

Vicky_82

Berichten: 1345
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Halle (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 17:41

Anna-Jelly schreef:
Ik heb Agina (zoiets), een flinke keelontsteking...


Lettertje vergeten het is aNgina.
En iets warm drinken helpt meestal ook, maar natuurlijk niet voor lange tijd. Maar een keelontsteking is nog altijd beter als Pfeiffer, van die keelontsteking ben je sneller vanaf.

Dennis

Berichten: 31465
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 20:37

Beterschap dan maar. Ik heb bijna een fobie voor keelpijnen gekregen. Ik heb afgelopen lente 5x (binnen 1,5 maand!!!!!!) zware keelontsteking gehad. En ik kon dus niets zeggen, eten of drinken. Zelfs ijsjes gingen er niet meer in. Bij de 5e keer vond mijn huisarts het genoeg geweest en kreeg ik (gelukkig) een verwijsbriefje naar de KNO arts om mijn amandelen d'r uit te laten halen. Dat was ook ellende maar ben blij dat ik er nu als het goed is echt van af ben.

Ik krijg er echt weer de kriebels van als ik er aan denk, die ellendige keelpijn.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-03 20:41

Oh bah, hou op Haha! Moet er niet aan denken dat ik dit nog een 2e x ga krijgen ofzo Boos!

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 20:46

AGOSIE Ach gut

Dennis

Berichten: 31465
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 21:29

Anna-Jelly schreef:
Oh bah, hou op Haha! Moet er niet aan denken dat ik dit nog een 2e x ga krijgen ofzo Boos!


Dat gun ik je ook niet. Ik vind het echt een ramp en ben blij dat ik er (in theorie) nu van af ben.