Ongelofelijke ongeloof

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-01 10:42

De ramp in Amerika heeft mij diep geraakt. Ik voel het in mijn hele lichaam. Lam geslagen leef ik op dit moment mijn leven. Het is ongelofelijk dat mensen in staat zijn om dit te doen. Ze wisten al meer dan twee jaar dat ze het gingen doen. Alles goed voorbereidt, vliegcursus genomen etc. Deze terroristen hebben zich nog weten te bewegen tussen de mensen terwijl ze wisten wat ze in de toekomst gingen doen.

Gisteravond zag ik een discussie op de televisie. Het ging erom wat men dacht hoe zo’n aanval heeft kunnen gebeuren. Ik werd er zeer verdrietig van en zeker ook ontzettend kwaad, dat er mensen zijn die kunnen bedenken waarom zoiets gebeurt. Dat ze een rede kunnen vinden waarom dit mogelijk gebeurd zou kunnen zijn. Amerika met al zijn fouten, Amerika die Israël steunt etc. Ook zei iemand in deze discussie dat het vreselijk is wat er is gebeurd, maar dat het veel belangrijker is om uit te gaan zoeken DAT dit heeft kunnen gebeuren. Met andere woorden, er moet gezocht worden naar de oorzaak. Er moet dus begrip gevonden worden voor de dader. Met een vinger wijzend naar het slachtoffer. Iemand anders in de discussie zei het goed “het gevaar is dat we het proberen te begrijpen waardoor het overvloeit in begrip”.

Als het de terroristen zijn die we vermoeden, bereiken zij op dit moment precies wat ze hebben willen bereiken, aandacht voor hun mening. Er moet dus geluisterd worden naar de bewegingsreden van de terrorist? Door grof geweld te gebruiken, vragen en krijgen zij de aandacht. Dat mag toch niet gebeuren? Het mag toch niet zo zijn dat we nu met zijn allen gaan bedenken dat de terrorist zelfs een reden zou kunnen hebben gehad om dit te doen?

Dit zijn terroristen geweest met maar een doel, doden, vernietigen en shockeren. Nog net even op het laatste moment het vliegtuig zo het gebouw in vliegen dat ze nog lekker veel etage mee konden nemen.

Wanneer ik kijk naar de beelden van de ramp, voel ik die diepe pijn. Het ongelofelijke ongeloof. Ik voel geen eens woede op dit moment, maar intense pijn. Het is niet dat ik bang ben dat het mij ook kan overkomen, want het IS mij overkomen. Die vliegtuigen vlogen regelrecht mijn hart in.


Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-01 12:07

Gail ik heb er moeite mee te me moeten verdiepen in de wetten van de terrorist. Ik vooroordeel en veroordeel deze gedachten wel. Ik denk niet dat we door praten met hen tot een oplossing zullen en kunnen komen. Dit zijn zware criminelen en die hebben naar mijn mening geen enkel recht.


Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-01 14:25

Lot jij benadert het op een andere manier:

“Alles van hem te weten. Wat is zijn motivatie. Wat kan een volgende actie zijn. Door wie en hoe velen wordt hij gesteund. Hoe raak je hem in het hart. . Hoe voorkom je dit soort situaties in de toekomst.”

Zoals jij het weergeeft is het een analyses van een criminele organisatie. Reken maar dat men allang al weet hoe zij denken en wie ze zijn, dat weten ze al jaren! Maar hoe goed je de groepering ook kent, deze ramp had niet voorkomen kunnen worden.

Het feit dat wij bij elke olympische spelen weer verdacht moeten zijn op terroristische aanslagen is al een ramp op zich. Wanneer men op de laatste dag van de olympische spelen het virus ebola zouden verspreiden is twee dagen later (incubatie tijd) waneer iedereen weer in eigen land is terug gekeerd, de mensheid over de hele wereld in gevaar. Door deze zeer besmettelijke virus ga je namelijk op een hele verschrikkelijke manier dood. De terroristen zijn hier toe in staat. De wereld staat al heel lang op scherp voor dit soort aanvallen, maar op de aanvallen van vorige week waren we niet berekend! Wie had het ook kunnen bedenken?

Deze terroristen hebben in mijn ogen geen recht van spreken. Als je tot dit in staat bent ben je nog tot vele andere dingen in staat. Deze mensen zijn levens gevaarlijk en daar valt geen normaal gesprek mee te voeren. Het mag niet zo zijn dat na het plegen van zo’n gruwelijke misdaad wij zouden moeten luisteren naar hun wil? Het kan toch niet zo zijn dat je door geweld gelijk afdwingt?

Met een mes op mijn keel geef ik eerder toe in dingen waar ik normaal nooit in toe zou geven, maar mijn wil om te leven is groot dus geef ik toe. Wanneer en verkrachter tegen over mij zou staan en mijn keus is dood of verkracht worden, kies ik toch maar voor het laatste en verwerk ik die ellende wel weer achteraf.

Het mag niet zo zijn dat de wereld met een mes op de keel geleefd gaat worden.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Marieke op 2001-09-18 14:27 ]</font>

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-01 14:57

Hahaha sorry Lot die ebola kwam zo uit de lucht vallen!! Ik maak me daar al tijden zorgen over.

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-01 15:13

Dat is precies wat ik bedoel Joost.
Levensgevaarlijk!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: carina, dolor, Esbjerg, GoogleAdsense, Hicaria, Iloveiswan, kamsel, MarJon, Mirranda, Pantykous, pyrrhus, Stef_Diva, Theseus, Traiectum, Winna, xxmichellexx, YandexBot, Yom, Zirkonia en 173 bezoekers