Aan welke eisen moet een digitale camera voldoen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Episode
Berichten: 4
Geregistreerd: 31-07-03

Aan welke eisen moet een digitale camera voldoen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-03 13:31

Hoi,

Ik heb even een kleine vraag. Ik ben op zoek naar een digitale camera van rond de 400-500 euro. Ik heb er totaal geen verstand van en waar ik naar moet kijken en rekening mee moet houden.

Als voorbeeld bijv. de Olympus C720
3.0 megapixel
8x optische zoom
3x digitale zoom
electronische zoeker LCD-scherm
belichting handmatig en automatisch instelbaar
Landschape, portret, sport, nachtmogelijkheden.

Begin volgend jaar komt een 12x optische zoom uit. Maar is heb totaal geen idee waarover ik spreek.
Wat voor eisen hebben jullie aan de camera gesteld & welke software heb je erbij gekregen. Ook extra geheugen gekocht of dock in station of?

Ik wacht jullie ervaringen graag af. PB mag ook. Wie oh wie helpt een A-technische smurf? Clown OK dan!

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 13:35

Digitale zoom heb je niets aan, dat kan je ook nog op je computer doen. Dat betekent gewoon dat de foto vergroot (uitgerekt) wordt en dan de zijkanten eraf geknipt. Hoe meer optische zoom hoe beter, maar ook hoe lastiger om niet-bewogen foto's te maken.
megapixel zou wel meer mogen (zeg ikmet 2.1, maar goed) maar is op zich wel scherp genoeg, als ik ervan uitga dat die van mij al scherp genoeg is.

Verder heb ik er ook niet zoveel verstand van...

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 13:37

het aantal megapixel is een van de belangrijkste dingen.
en 3.0 is genoeg om huis tuin en keuken foto's mee te maken en dan kan je ze (als je ze tenminste met een resolutie maakt die hoog genoeg is) ook nog af laten drukken zodat ze er fatsoenlijk uitzien.

Ik heb zelf goeie ervaringen met de digitale camera's van Sony - Cybershot DSC P32/P72 Die zit net onder de 400 euro.

Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 14:13

Mijn eis was eigenlijk dat ik er goed paarden foto's mee kon maken.
In een binnenbak dan he want buiten kan ieder toestel een paard op een foto vast leggen.
Ben eerst op het net rond wezen surfen en daarna met een lijstje van camera's die ik dacht welke in aanmerking zou kunnen komen.
Daar bleven er twee van over fuji S304 of de olympus C720.
Maar op een paar puntjes kwam voor mij de fuji op de eerste plaats.
Deze foto is gemaakt op de kleinste resolutie
Afbeelding

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 14:19

Wat ik heel erg handig vind is een klein stukje film opnemen waar je dan stils van kan maken. Dan zit je altijd op het goede moment. Ik heb nu net een camera gekocht en wat mij daar een beetje van tegen valt is dat je best lang moet wachten voordat je de volgende foto kan maken. En de batterijen gaan best snel leeg. Dat zijn wel puntjes om op te letten denk ik.

Estranged

Berichten: 74
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 14:33