welke creditcard?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

welke creditcard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-03 22:16

dat lijkt me best handig, want zowat alles moet je op internet met zo'n kreng betalen. en nu ik 18 ben... heb gelukkig geen gat in mn hand, dus op zich moet t goed gaan, en voor in t buitenland is t ook heel handig natuurlijk.
welke creditcards zijn dr allemaal? welke zijn handig/ goedkoop? Verward

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 22:18

Ik heb er een via de rabobank. Heb hem mee gehad toen ik in Wales zat, en ben er erg tevrededen over. Idd ook makkelijk als je wel eens wat via internet koopt

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 22:23

Ze zijn allemaal handig en er is er geneen goedkoop. Rot dingen vind ik het

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 22:26

Ik begin er niet aan. Maar als ik het zou doen, dank denk ik eentje van mijn eigen bank. Dan zou ik alle geldzaken bij elkaar kunnen houden.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 22:31

Ik heb er eentje aangeschaft toen ik voor een hele tijd naar Australië ging. Hoefde ik niet voortdurend veel contant geld op zak te hebben om mijn busreizen en overnachtingen te betalen. Erg handig idd, maar je moet wel goed in gedachten houden dat je geld maar één keer kunt uitgeven. Ik gebruik het ding dus ook nu nog alleen maar in het buitenland en als ik eens een groot bedrag voor iemand moet voorschieten (bijv. als ik bij een ruitersportzaak ook het een en ander voor anderen meeneem). Oh ja, en als ik eens wat bestel via internet, maar dat komt niet vaak voor, kies meestal voor de acceptgiro of automatische overschrijving. Ik zorg dan wel altijd dat ik het bedrag meteen doorsluis naar mijn credit card zodra ik weer geld binnen heb. Op die manier houd ik het goed in de hand.

Ik heb overigens een Visa-card (eerst een tijdje een Rabo-card gehad, gekoppeld aan mijn betaalrekening) en ben er erg tevreden over. Heb nog nooit aan mijn bestedingslimiet gezeten, weet overigens niet eens hoe veel die is. Haha!
Laatst bijgewerkt door Karin op 19-08-03 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-03 22:32

Ik heb even op de site van mn bank gekeken (sns) en daar staat op dat ik met mn studentenprivérekening (leuke voor galgje! Haha! ) een mastercard kan krijgen voor 11 euro per jaar. Is niet duur toch?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 22:34

Hoeveel rente?

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 00:14

Via je je bank is inderdaad het goedkoopst... Ik heb ook een mastercard via de ABN, maar het valt me toch enigszins tegen op een aantal vlakken...

In Ierland had ik een VISA, die niet aan me bankrekening gekoppeld was. Als ik dan iets betaalde kreeg ik na een week of 4 de rekening, die ik dan weer na 4 weken moest betalen... Perfect.

Deze Mastercard is gekoppeld aan mijn bankrekening, dus als ik iets betaal (bvb hotel in het buitenland) wordt dat direct uit mijn rekening gehaald... Dat heet volgens mij een debit-card.

Maar goed, in mijn geval maakt het niet zo veel uit, omdat ik hem inderdaad ook voor "betaalgemak" heb voor hotels in het buitenland en bestellen van cds/boeken/concertkaartjes via internet en niet voor het krediet-gemak.

Mastercard en VISA worden wereldwijd het meest gebruikt. VISA waarschijnlijk nog net iets meer

Linnie
Berichten: 1103
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 00:17

zelf heb ik er geen (ben 16) maar thuis hebben we er 2 eentje van mn ma en eentje van mn pa. we gebruiken ze alleen in t buitenland en eerst hadden we er maar een die van mn pa maar we hebben een tweede aangeschaft voor "nood" bijvoorbeeld als de andere kapot is ofzo...
ik vind ze wel handig en geloof dat mn ouders t ook wel vinden...
ojah... hij heet goldcard ofzo

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 00:20

Volens mij biedt de hoefslag ze ook nog aan. Dat lijken me wel gave kaarten, maar die zal dan wel via het 'manic'systeem zijn (4 weken- 4 weken). Ik heb er zelf ook 1, via de Rabo, maar ik gebruik 'm alleen als ik via internet(paypal) betaal. Eingelijk vind ik het jammer dat ik 'm aangeschaft heb.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 03:47

Ik heb een euro/mastercard. Hij zat geloof ik bij mijn bankrekening.(rabo)

Ik gebruik hem alleen als ik iets bestel via internet.

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 07:58

Ik heb via de ANWB een Visacard. Hij kost 11 euro per jaar. Makkelijk voor in het buitenland en voor dingen via internet bestellen. Over rente maken we ons geen zorgen aangezien we meteeen de rekening betalen.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 11:45

Ik heb een Visacard. Ik heb geen flauw idee hoeveel het precies kost, aangezien ik een combi-pakket heb bij de bank. Ik vind het erg handig, maar gebruik hem eigenlijk alleen als ik uit eten ga, met internetboekingen en op vakantie. Ik heb vorig jaar op een Grieks eiland gezeten waar de pinautomaten het niet deden, toen was ik toch erg blij met m'n Visa. Ik betaal geen rente, aangezien ik iedere maand de uitgegeven bedragen automatisch van m'n rekening laat schrijven. Verder is Visa de goedkoopste creditcard voor bedrijven, ze hoeven er de minste provisie voor te betalen.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 13:15

Creditcards zijn duur. Ik heb nu een Visa, die is het eerste jaar gratis.
Aangeschaft speciaal voor op vakantie. Ik ga hem wel weer opzeggen, heb geen zin in 35 euro lidmaatschap per jaar.
Als ik er weer een nodig heb, vraag ik wel weer een gratis exemplaar aan.
Vind hem trouwens wel mooi, met die Panda erop...Haha!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 13:33

Ik betaal echt geen 35 euro per jaar ervoor hoor. Ik weet niet hoeveel wel, maar 35 euro zal het absoluut niet zijn.