osalama bin laden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-01 20:23

okay..
wat er is gebeurd is n ramp...
dat ontken ik niet...

maar ieder1 jaagt zo op oslama...
maar niemand heeft bewijs dat hij het heeft
gedaan...
zoals n andere arabische man zei.. er zijn nog veel meer van die groepen.. die groep van oslama is er maar een van...

en het is toch rampzalig als ze de verkeerde oppakken alleen omdat iedereen n zondebok nodig heeft!!!

Sharda

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 20:32

hij is hoofdverdachte nummer 1, en als hij dit niet op zijn geweten heeft, heeft hij zat andere verschrikkelijke dingen op zijn geweten, dus hangen zal ie....

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 20:36

als ze hem niet pakken dan onderneemt hij gewoon een andere nog grootsere terroristische actie. sorry of hij nu voor deze daad word gepakt of voor een van de vorige dingen die hij gedaan heeft. ik hoop dat hij gepakt word. net als diegene die deze daad op zn geweten heeft. en al die andere mensen die terroristische daden van de laatste paar jaar op hun geweten hebben.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 09:02

Klopt, ze moeten de juiste dader pakken. Daarom duurt het ook wat langer, denk ik zo. In ieder geval is het wel waar dat Osama Bin Laden zeker geen lieverdje is, maar als de echte dader vrijuit gaat is het nog erger. Overigens is het wel erg voor de familie Bin Laden, dat schijnen gewone zakenlui te zijn.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 09:14

Het zijn geen gewone zakenlui. Het zijn moslimfundamentalisten, die zijn nooit gewoon. Dat zijn allemaal vrouwenhaters die ook geen respect hebben voor een menselijk leven. Want alle niet-moslims moeten worden bekeerd, en als ze niet willen, moeten ze dood. Niet normaal dus.
En die Bin Laden is net zo'n gek. Als hij het niet is, moeten ze hem toch vast zetten. Maar aan de andere kant, zoals Joost zei, het is toch het voornaamste dat ze de ware dader zullen pakken. Maar dat zal heel moeilijk, zo niet onmogelijk zijn. De groepen die voor hem werken, weten niet voor wie ze werken en met wie ze werken. Ze zullen nooit namen kunnen noemen.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 12:15

Als ik het goed heb begrepen is Bin Laden nu officieel hoofdverdachte. Ik hoorde zoiets op het nieuws vanmorgen, maar ik was nog te slaperig om het goed tot me te laten doordringen.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 15:08

Quote Desiee: "Het zijn moslimfundamentalisten, die zijn nooit gewoon. Dat zijn allemaal vrouwenhaters die ook geen respect hebben voor een menselijk leven. Want alle niet-moslims moeten worden bekeerd, en als ze niet willen, moeten ze dood. Niet normaal dus."

Toch zo jammer dat iedereen van die ongefundeerde opmerkingen plaatst. En vaak zijn dat opmerkingen van mensen die denk ik niet voor niets geen argumenten gebruiken, want die ken je denk ik niet als je dit schrijft.

waar ik het wel mee eens ben is dat Bin laden een hele enge man is, en dat de taliban zo mogelijk nog enger is omdat ze zo'n enorm ander referentiekader hebben dan wij. Ze zijn als kind tot terrorist opgevoed en met haat vervuld, zodat ze mijns inziens geen reeel beeld van de wereld hebben. Heeel eng. En persoonlijk denk ik dat Bin Laden niet alleen verantwoordelijk is voor deze aanslag, maar een stroman is van Irak oftewel Hoessein. En dat maakt eht zo mogelijk nog enger.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 15:10

Oef, betrap ik mezelf op onjuistheden en generaliserend gedrag: niet iedereen maar sommigen plaatsen dit soort enge opmerkingen! Sorry Scheve mond\

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 16:55

Gail gail gail..... ga je nu extremisten ook al goedpraten? tsja, hier zakt mijn broek van af hoor. sorry for the truth!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 17:18

Die Bin Laden moet gewoon gepakt worden of hij nou het wtc heeft plat gegooid of niet.
Hij heeft nog vele andere aanslagen op zijn naam staan waar hondereden doden bij vielen.
Als ze zeker weten dat hij het is moeten ze hem gelijk platgooien met oppakken moet hij eerst nog een proces meemaken.
ja zo staat dat nou eenmaal in de wet.
Ik zou ook eigenlijk geen gepaste manier weten om die vent op te knopen.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 17:25

Huh? Goedpraten? Met welke zin dan??? Licht asjeblieft toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 18:35

Citaat:
Op 2001-09-17 17:18, schreef Cowgirl:
Als ze zeker weten dat hij het is moeten ze hem gelijk platgooien met oppakken moet hij eerst nog een proces meemaken.
ja zo staat dat nou eenmaal in de wet.


En dat is maar goed ook!! Ik ga die man niet vrij lopen pleiten, maar als "men" Bin Laden zonder proces mag opknopen, mag "men" dat bij jou ook...

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 22:32

okay daar heb je gelijk in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 23:32

Gail : even ter info voor jou. Het is wijd en zijd (over de hele wereld) bekend dat de taliban NIET per definitie een groep terroristen is, maar en groep mensen die extreem zijn in hun beleving van de Islam. Ook wel moslimfundamentalisten genoemd. De taliban is de ergste in zijn soort.
Niet ieder lid van de taliban is een terrorist, en niet iedere terrorist is een taliban.
Bin Laden echter is beiden en samen met een zeer verderfelijke geest en overmatige grootheidswaan is het de gevaarlijkste man ter wereld.
Er zijn meerder instanties naar hem op zoek en er zijn verschillende uitleveringsverzoeken, reden genoeg om hem te berechten voor hetgeen hij uitgevoerd heeft (of heeft laten uitvoeren) tot 11 september. Als ze m vinden, dan is hij het haasje. Klein detail is dat niemand zeker weet waar hij precies is, daarom zijn de afganen ook zo bang; hij is in afganistan, maar niemand weet waar.
Hij zou ondertussen ook al in Tibet, Timboektoe, Wladiwostok of Hoge Mierde kunnen zitten.
Deze man is zeer gevaarlijk en zo glad als een aal.
Hij wordt beschouwd als aanteiger van de beschaafde wereld en dient daarvoor berecht te wroden.
De dingen die hij op zijn geweten heeft zijn nu al goed voor 100 keer doodstraf, de aanslagen in Amerika nog niet eens meegerekend.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 09:24

moslimfundamentalisten zijn toch ook extremisten. Want fundamentalistisch is fanatisch, en dus extreem.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 09:41

Even iets recht zetten: Fundamentalisten hoeven niet per se extreem te zijn. Fundamentalisten kijken naar de basis. Volgens mij zijn de Taliban helemaal geen fundamentalisten, maar hebben juist zij een heleboel dingen erbij gemaakt die niets met Islam te maken hebben. Ze zijn extreem, mee eens, maar ze nemen alleen stukjes uit de Koran en proberen met hulp van een paar stukjes hun daden goed te praten. Dat is geen fundamentalisme, maar opportunisme. Ik sta er niet van te kijken als de meeste extremisten de Koran niet eens ooit echt gelezen hebben.

Dit even terzijde, doet dus niets af dat Osama Bin Laden opgepakt en berecht moet worden. Overigens sta ik er helemaal niet van te kijken als Bin Laden zich laat uitzetten. Hij heeft ruimschoots de tijd gehad om de macht over te dragen en kan zich nu lekker als martelaar gaan gedragen... Erg gevaarlijk.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 10:00

oke, voorbeeld van de Taliban.
dit las ik vorig jaar in de krant (en hier word je misselijk van). Misschien hebben er meer dit verhaal gelezen.
Twee schuldeisers gingen eens langs bij een man omdat hij diep in de schulden zat. Hij kon niets betalen. Ze sloegen hem en zijn dochter werd door hen verkracht. Dat is natuurlijk heel erg. Maar het wordt nog erger. Die vader (die de oorzaak van alle ellende was) beschuldigde zijn dochter dat ze gemeenschap had gehad met die 2 mannen!!!!!!! ALsof ze dat voor haar lol had gedaan. Hij daagde haar voor het gerecht en ze werd schuldig bevonden en veroordeeld tot zweepslagen!!!!!!!!!!! Dat was in Afganistan. En de Taliban is extremistisch, of zijn jullie al vergeten van die beeldenstorm een half jaar of zo terug? Al die mooie oude boedha beelden die vernietigd werden>? En voor zulke mensen komen jullie nu op.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 10:15

Ho, stop, ik kom niet voor de Taliban op. Lees wat ik schrijf. Ik zeg gewoon dat de Taliban zelfs niet het recht om de titel "fundamentalist" te dragen en dus gewoon een stelletje opportunistische oplichters zijn, die zich achter een religie proberen te verschuilen.

Smaxie

Berichten: 1266
Geregistreerd: 21-05-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 10:29

Ik kom wat later binnen vallen... maar toch ff een reactie...

Als de Amerikanen (en dan bedoel ik de officiele instanties) Bin Laden als hoofdverdachte benoemen, reken maar dat ze dan weten waar ze over praten... dat het niet zomaar een verdenking is...

Extremisten.... het woord zegt het al: EXTREEM!!
Ik denk niet dat wij ons kunnen voorstellen hoe die lui denken... (niet dat ik dat zou willen)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 10:34

Het is inderdaad zo dat die lui zich allemaal verschuilen achter de islam. Heel de islam wordt hiermee omlaag gehaald. Voor vele moslims zelf is dit ook erg. Het is gewoon misbruik maken van. maar fundamentalistische gelovingen zijn ook fanatiek. Maakt niet uit welk geloof het betreft.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 11:11

Nou dat scheelt mij een hoop getyp, de discussie tussen Desiree en Joost. Desiree voor de duidelijkheid: ik zal nooit nooit nooit goedpraten wat er in Amerika is gebeurd. Als het gaat om lachende. Juichende mensen zeg ik wel: kijk even naar hun verleden en geschiedenis voordat je ze veroordeeld. Vrijdag zag ik gelukkig enkele mannen op tv – waaronder Marcel van Dam – die ook zeiden dat ze gejuicht hadden als er aan het einde van de oorlog een bom op de Duitsers viel. Dus de vergelijking wat haat en andere emoties betreft gaat volgens mij wel enigszins op.

Waar ik over viel in de eerder genoemde quote is waar Joost ook al op heeft gereageerd: fundamentalisten zijn zeker niet per definitie extremisten. Extremisten gaan een behoorlijke stap verder en deze taliban hoeft zeker niet te rekenen op grote steun binnen de Islamitische wereld. De Koran veroordeeld terrorisme, net als veel moslims zoals de afgelopen week is gebleken.

Verder nog een toelichting: Ik zeg niet dat de Taliban allemaal terroristen zijn, maar ze zijn wel extreem.
De Taliban komt voort uit de chaos na de Russische vertrek uit Afghanistan in 1989: enkele Islamitische fundamentalistische studenten kwamen naar de frontlinie om zich aan te melden als gevechtseenheid. In ‘94-’95 breidde hun macht zich uit tot zo’n beetje het halve land, in ’96 namen ze Kabul over en installeerden het fundamentalistische regime. Kritiek wordt geuit op hun ongelooflijk harde straffen voor ‘overtredingen’. Ze gaan ongelooflijk ver en eisten recentelijk dat alle niet-moslims identificatie-plaatjes moesten dragen. Vrouwen mogen geen onderwijs volgen en niet werken. Dat is hun hele strikte vertaling van de Islamitische wetten, een controversiële interpretatie die vele Islamieten veeeel te ver vinden gaan.

En graag heel erg voor de duidelijkheid: het feit dat de ‘softies’ onder ons verder kijken, naar achtergronden kijken en voor sommig (lees SOMMIG) gedrag begrip hebben (= iets anders dan goedpraten) wil dus absoluut niet zeggen dat we ook maar enigszins een greintje begrip hebben voor idioten die 5000 mensen platbombarderen!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 11:16

Het gejuich van Palestijnen viel bij mij niet in goede aarde nee. Ik hoorde een palestijnse man op tv zeggen, "miljoenen van ons zijn gedood, maar geen haan die daar ooit naar gekraaid heeft". Dat komt omdat ze met hun gedrag bij ons geen sympathie opwekken. Je ziet ze met stenen gooien, hun zoontjes zouden veilig thuisgehouden moeten worden, maar nee, die worden ook ingezet. Na hun gejuich kunnen ze bij mij ook geen genade meer vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 23:58

Zelf ben ik atheist (opvoeding) en ik ben niet van plan enige verderfelijke daad voortkomend uit een geloofsovertuiging goed te praten. En al helemaal niet als het te maken heeft met de Taliban.

Anything voorkomend uit geloof is voor mij moeilijk te begrijpen, vooral de slechte dingen.
Je hoort er wel een en ander over te weten en dus weet ik dat geen enkele religie zulke daden zou rechtvaardigen. Zoiets doen uit naam van god of allah is een drogreden, of zelfs een leugen.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 00:56

Ben bang dat Joost helemaal gelijk heeft Boos! & Verdrietig !

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 07:22

Ik dacht dat Bin Laden uitgeleverd ging worden, dead or alive.....