kat heeft geleerd prullenbak open te maken...grrr

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-01 10:07

Onze kat Yeti kan sinds dit weekend geheel zelfstandig de prullenbak open maken en de inhoud ervan door het huis verspreiden. Eerst waren we nog heel verbaasd. (Hè, een aubergineschil in de kamer, hoe komt dat nou weer hier? Is die op de grond gevallen bij het koken? ) maar toen ook de lege blikjes kattenvoer en vleesverpakkingen door het huis gingen dwalen hebben we al snel de schuldige ontdekt. Nu ligt er een steen op de prullenbak. Zijn er nog andere methodes bekend tegen aanvallen van vuilniskatten?

Dees

Berichten: 18915
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 10:08

Geweldig... zo'n roofdier in huis!
Nee heb geen tips, vin dhet wel grappig Haha!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 10:10

Aaargh... dit is niet fijn! Hoop niet dat-ie die van mij op een idee brengt... (telepathie onder katten, *grijnz*). Ken nog wel meer katten met rare sloopgewoontes. De kat van Heike kan de koelkast openmaken, zelfs als die gebarricadeerd is met een krat bier. En de kat van m'n ouders vond het toen hij jonger was leuk om de was van de lijn af te halen en door het hele huis te verspreiden.

Vuilnisbak met schuif- of kliksysteem misschien een oplossing?

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 16:18

inerdaad een lastige gewoonte. Die kat van mij krijgt echt alles open. Zelfs de la. Ik dacht dat daar niets eetbaars inzat maar hij duikt met z'n kop geheel in de meel. Hij ziet er dan wel heel schattig uit maar echt alles zit dan onder.

Misschien kun je iets op de prullebak zetten? ik heb mijn koelkast ook gebarricadeerd. En de keuken met een deur dicht.Jeetje wat is mij kat soms ^*(&

Dees

Berichten: 18915
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 16:20

Wij hadden vroeger thuis een kater en die flikte het om bij de buren de koelkast open te breken... dat heeft wat bosjes bloemen gekost!
Thuis deed hij het ook, was een makkie voor zijn 8 kilo kat schoon aan de haak,... wat was mijn vader kwaad toen hij op een dag de kerstkalkoen op de keukenvloer aantrof... met kat er bovenop....
De kat heette Snoepie... dan vraag je er ook om toch?!

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 17:35

Ik heb ook een heel zwaar boek op de vuilnisbak liggen. Staat ook meteen wel intelectueel *LOL* Mijn katten hebben eergisteren de deuren uit mijn kledingkast gesloopt, en klimmen nu steeds via mijn kleren omhoog Boos! Blijft alles ook zo lekker heel van, en het slaapt zo lekker rustig.

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 17:48

Of het staat juist niet intellectueel, een boek op de vuilnisbak *LOL*
Maar wel een vervelende gewoonte van die katten van jullie. Nu maar hopen dat ze geen trucje verzinnen om hem weer open te krijgen. (denk dat die steen effectiever is, trouwens)

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 18:45

Ben blij dat Ukkie niet op schoot ligt, terwijl ik dit lees. Ze is tot nu toe heel braaf en heeft nog niets vernield ofzo.
Nu heb ik ook niets wat ze kan vernielen, hihi, ze woont in mijn eigen huis, wat we aan het verbouwen zijn *LOL* Dus geen prullebak en geen koelkast!
Wel gordijnen, maar ze heeft er nog niet ingehangen Haha!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 21:24

Onze poes mickey is dol op de wc, als de deksel er niet op zit dan duikt ie er gelijk in. En dan spelen met water met zijn ene pootje. Heel leuk gezicht maar altijd een kletsnatte toiletbril. Ligt de bril er beneden op dan vliegt ie naar boven naar de badkamer want daar is het 2e toilet. We hebben ons nu aangeleerd om altijd het deksel naar beneden te doen. En we moeten ook gelijk het bad laten leeglopen want zelfs daar duikt die in. Die andere katten van ons doen dat niet nee die krabben liever aan het behang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 21:58

Wij hebben de vuilnisbak maar naar het balkon verplaatst. De kat en de hond spannen nl. samen als het om vuilnisbakken gaat Cool

Kanjer

Berichten: 188
Geregistreerd: 01-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 22:00

ik ken het gevoel. mijn pup doet het ook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 23:20

Briljante huisdieren dus.
Mijn vorige kat was ook zo'n rover, niets was veilig voor haar grijpgrage nageltjes.

Mijn Puck is heel zoet, wordt alleen knetter als ze kip ruikt. een van de dingen die ze doet is spekkies uit de snoeppot hengelen en door de kamer gooien.
Ze heeft nu wel ontdekt dat als ze op de monitor gaat liggen, ze toch heel dichtbij is zonder dat ze de hele tijd van tafel wordt gegooid, ze gaat nameijk het liefst op mijn armen liggen en dat typt nogal zwaar.

Vuilnisbak barricaderen met een telefoonboek, dat is een stuk minder intelligent.
Elastiek (of dik touw) over de deksel onder het randje kan ook helpen.

Barbara

Berichten: 437
Geregistreerd: 27-02-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 10:51

Die kater van mij smijt gewoon de hele prullebak om. }> laatst had ik net de keuken gedweild en kon ik dus weer overnieuw beginnen. Wat een zooi Boos!

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 13:11

Ik heb het geneeskundig repertorium erop liggen. Daar kan geen steen tegenop hoor *LOL* *LOL*