tatoeage zetten; pijnlijk?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

tatoeage zetten; pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-03 13:07

Ik heb eindelijk besloten toch een tatoeage te laten zetten. Ik weet nog niet wat voor een en op welke plek, maar wil graag alvast weten wat jullie ervaringen zijn! Er zijn vast bokkers met tattoos! Lachen

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 13:33

Volgens mij zijn er inderdaad heel wat bokkers met een tatoo Haha!
Ik heb er 1 op m'n enkel, een roosje met een tribal, en vond het helemaal niet pijnlijk.

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 13:37

voelen doe je t nwel maar ligt er maar net aan waar je m zet en hoe hoog/laag je eigen pijn grens is, maar er zijn net 2 topics over geweest, weet niet meer waar maar dit onderwerp is daar ook uitgebeird behandeld!

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-03 13:43

dat wist ik niet, zal even gaan zoeken! Bedankt voor de tip! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 13:45

Ik heb een kraanvogel op m´n enkel en heb daar bijna niets van gevoeld.
Voelde een beetje of er iemand wat aan m´n enkel zat te krabben Verward

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 14:40

Ik heb er 2, 1 op mijn schouderblad en 1 op mijn enkel/onderbeen (is een lange) Hoeveel pijn je voelt is afhankelijk van je eigen pijngrens, die van mij waren niet echt pijnlijk maar je voelt het wel. Knipoog Vooral de langere lijnen vondt ik minder prettig. Maar als je het echt wilt, en je hebt hem erop staan dan ben je de "pijn" ook zo weer vergeten. Tja, tot je volgende tattoo Haha!

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 15:06

ik heb er 1 op mijn schouder n dat deed geen pijn, pijn is anders

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 17:37

Ik heb er eentje op mijn schouder en eentje op mijn borst. Echt pijnlijk waren ze geen van beiden, maar aangenaam is anders. Het is eerder een irritant gevoel.
Maar idd, zoek eens op tatouage en je zult vast genoeg info vinden.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 17:42

Die op m'n schouder was niet zo erg, maar die tussen m'n schouderbladen was behoorlijk pijnlijk. Recht over de ruggengraat daar natuurlijk, en het duurde eeuwig. En natuurlijk doet het pijn - er gaat een naald een paar miljard keer door je huidoppervlak!
Laatst bijgewerkt door 796285 op 17-08-03 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

DinkeyToy
Berichten: 47
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 17:48

Ik heb er vier in totaal. Eigenlijk deed het niet erg veel pijn, maar bij de gevoelige plekjes moest ik toch even doorbijten

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-03 17:52

Ik heb net even in je profiel gekeken Arwen, die over je ruggewervel is ook best wel groot! Dat deed inderdaad vast zeer! ik zit zelf ook te denken aan eentje tussen mn schouderbladen, of op mn schouderblad, dat moet ik nog verzinnen. In ieder geval op een plek die makkelijk te bedekken is, maar wel zichtbaar als ik dat wil. En ik wil maar een kleintje. Ik vind het wel een moeilijke beslissing, het is toch iets permanents...

Mike

Berichten: 2686
Geregistreerd: 19-02-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 18:54

Prettig is anders, maar zeer deed het zeker niet... Net of je verbrand bent daarna... Zo voelde het bij mij tenminste.

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 19:13

en hoe duur is een tattoo?

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 19:42

Wind schreef:
In ieder geval op een plek die makkelijk te bedekken is, maar wel zichtbaar als ik dat wil. En ik wil maar een kleintje. Ik vind het wel een moeilijke beslissing, het is toch iets permanents...

als je die plek hebt gevonden wil je het me dan laten weten? ben ook nog steeds op zoek naar de ideale plek voor een tatouage. Moet makkelijk zichtbaar te maken zijn maar ook makkelijk te bedekken. Ook niet op een plaats dat wanneer ik een paar kilo aankom je ook meteen de daar bij behorende ribbels zit moeilijk hoor. zit te denken aan mn onderrug of tussen mn schouderbladen. hmm blijft moeilijk.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 20:00

Boven je enkel, op je kuit dus eigenlijk.
Daar zou ik er ooit ook nog wel eens eentje willen hebben.

SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 21:01

heb er vier, op elke schouder een, een op een van mijn borsten en een op mijn schouderblad. de laatste vond ik het vervelendst. pijn grens is bij iedereen anders.
de prijs varieert natuurlijk ivm de grootte. de kleinste en goedkoopste was 75 gulden. de grootste was over de 300 gulden.

SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 21:03

o ja zou er wel nog een op mijn kuit willen hebben. sommige mensen zeggen dat dit een zeer gevoelige plek is..... maar die hebben er verder geen. weet iemand of deze plek gevoeliger is dan b.v. op bovenarm.?

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 21:23

Heb er 1 op mijn schouderblad beetje bovenaan!
Het was niet pijnelijk maar wel gevoelig!

Maar je bent snel de pijn vergeten hoor!
Trouwen sik heb een chinees teken voor geluk!

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 21:26

Ik heb 2 jaar geleden op Aruba mijn tatoeage laten zetten.. een jonge groene leguaan. Ik heb hem bewust op mijn schouder laten zetten want als ik een gewoon hempje aan heb zie je hem niet alleen met zo'n topje met spagettibandjes komt ie te voorschijn. Heb deed geen pijn het was alleen gevoelig maarja als je mooi wilt zijn moet je even pijn lijden.... Waar meer vet zit zal het minder pijn doen dan waar alleen bot zit... dat is gevoeliger.
Wij hebben toen voor een tattoo ongeveer Antil... Afl 75 betaal dus omgerekend ongeveer Eur 45 en hij is ongeveer 18 cm incl. zijn lange staart..... zal van de week eens een foto plaatsen want nu zit ik op de laptop en daar heb ik hem niet opstaan....

Denk heel goed na over je beslissing, ik heb er 4 jaar over nagedacht en dan wilde ik ook iets wat een ander niet had. Je kan zelf ook iets maken als je dat mooi vind je hoeft geen standaard afbeelding te nemen.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 23:33

Marjolein schreef:
zit te denken aan mn onderrug of tussen mn schouderbladen. hmm blijft moeilijk.


Ik vind de onderrug erg standaard, tegenwoordig heeft de helft van de 13-jarigen daar een 'tribal'... Waar die van mij zit ben ik heel tevreden over, hij zit er prachtig, symmetisch en makkelijk bedekbaar. Maar dat is geen plekje voor een heel fijnzinnig tekeningetje, om daar mooi uit te komen moet het toch wel een doorsnee van een 5cm minimaal hebben en een beetje zware lijnen, anders valt het helemaal weg...

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 01:23

Ik heb een kolibritje met bloemtje op m´n rechterbovenbeen, net onder m´n heup. Het was niet echt pijnlijk, af-en-toe een beetje irritant Knipoog !! (een beetje alsof je door de kat gekrabt wordt !)

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 11:09

Ik heb op mijn hele bovenarm,net onder mijn schouder pegasus met hele lange vleugels staan,en ik heb een paar weken geleden voor mijn verjaardag op mijn enkel een rood hartje met blauw en gele bloemen,met de naam van mijn zoontje erin gekregen.
Ze deden geen van beide pijn,pegasus heb ik al 15 jaar geleden laten zetten,en alletwee op Katendrecht bij Bob.

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 11:12

Ik laat er ook een zetten als het goede weer voorbij is. EEn tribal op mijn rechgter schouderblad. De ene zegt dat het veel pijn doet en de ander zegt dat het wel meevalt. Het ligt ook van de plek af, als je dicht op het bot zit doet het meer pijn. Maar ik denk dat je daar niet te veel over na moet denken. Deed ik eerst ook maar nu niet meer.

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 11:57

Wind schreef:
Ik heb eindelijk besloten toch een tatoeage te laten zetten. Ik weet nog niet wat voor een en op welke plek, maar wil graag alvast weten wat jullie ervaringen zijn! Er zijn vast bokkers met tattoos! Lachen


Het ligt vooral aan hoe hoog jouw pijngrens is en hoe graag je een tattoo op een bepaalde plek wil..
Maar er zijn een paar plekken die over het algemeen pijnlijker zijn als andere.
Vlak boven bot/gewrichten.
Plekken waar de huid dunner is zoals de binnenkant van je armen/dijbenen etc.
Plekken waar pezen/spieren hun aanhechtingen aan het bot hebben, zoals binnenkant elleboog/bovenkant schouder, hier zit ook een hogere concentratie zenuwen.

Het beste kan je ervan uitgaan dat het zeer doet, er is niet echt een plaats op het lichaam dat het pijnloos of gevoelloos is.
Het zit v.n. tussen je oren en hoe graag je het wil, en eventueel pijn hoort erbij..

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 12:46

zelf wil ik ook graag een tattoo laten zetten, een pentagram op m'n schouderblad.
Dit wil ik al heel erg lang maar heb t uitgesteld zodat ik er goed over na kon denken.
Nu weet ik gewoon zeker dat ik het wil en ben eigenlijk totaal niet bang dat t pijn zal doen.
Ik wil binnenkort ook een piercing in m'n lip en tong laten zitten, ik denk dat dat een stuk zeerder doet Haha! hahaha