Slecht in slaap komen,iemand tips?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rooslover

Berichten: 2104
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Maasdijk

Slecht in slaap komen,iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-03 01:28

Ik heb er nou al 4 dagen last van en ik word er beetje strontziek van..

Om een uur of 7 stik ik van de slaap, ga ik dus douche en dan even bokken tot een uur of 10 (even, paar uur Bloos )
Zodra ik in bed leg is mijn slaap totaal verdwenen, ik leg dan maar te draaien en pas na (ong)1½ uur val ik in slaap.
Word ik om een uur of 10 wakker, ga ik eten, en ga daarna op me bed leggen,omdat ik zo moe ben.. Zo heb ik ook een keer tot 4 uur in me pyjama gelopen, en vandaag tot 12 uur op bed gelegen..
Hele dag heb ik nergens zin in..

Het is nu kwart over 1 s'nachts en ik hem me computer maar eens aangezet, ik ben om half 11 me bed ingedoken en 1 uur sliep ik nog niet

Heeft iemand tips waardoor je moe wordt of sneller in slaap kan komen (niks met slaappillen of iets dergelijks, ik haat iets slikken)

Het lukt me gewoon niet meer, ik ga zo maar weer proberen om in slaap te komen, maar dat zal nog wel een uur duren
Maar als het zo doorgaat, ik ben binnen een paar dagen dan helemaal op en versleten

Groetjes Amanda

Flower

Berichten: 9277
Geregistreerd: 05-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 01:40

Ga hardop een boek lezen en luister naar je eigen stem, zeer slaapverwekkend. Wat ook helpt is lavendel wierook! En niet tv kijken, of computeren voordat je gaat slapen. Ook niet eten ofzo. Succes!

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 07:35

Misschien helpt het als je je wekker om 8 uur 's ochtends af laat gaan. Succes!

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 09:46

neem een lekkere glas warme melk met honing of een lekkere borrel voor de nacht

cool_girl

Berichten: 2302
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 09:46

Je moet niet denken van: Ik kan niet slapen, je moet je gewoon ontspannen en denken aan iets leuks wat je die volgende dag gaat doen.
Succes!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 10:17

Als ik echt niet kan slapen, dan blijf ik niet in bed liggen. Ik ga dan even achter de computer, of een boek lezen oid. Bij mij werkt dat wel, hoor.
Ik denk dat het ook wel helpt als je vroeg opstaat en dan gewoon lekker bezig gaat. Dan ben je 's avonds wel moe, hoor.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 10:46

Minder suiker eten overdag.
Geen caffenine houdende consumpties na savonds 8 uur.

Enola

Berichten: 212
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 12:25

Probeer eens 'goede nachtrust thee' van Zonnatura. Bij mij werkt het wel ontspannend. En dan lekker in je bedje en je helemaal zwaar maken, net als of je door je bent heen wilt zakken, zo voelt het. En het werkt bij mij goed hoor! Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 12:30

Ga er ook vanuit dat je gewoon snel in slaap zult vallen als je in bed ligt. Wat de ene dag niet lukt, kan namelijk de andere dag wel heel makkelijk gaan. Die kruidenthee 'goede nachtrust' van zonnatura vind ik ook wel goed trouwens. Probeer elke dag ongeveer op dezelfde tijd naar bed te gaan en ook rond de zelfde tijd er weer uit. Als je moe blijft, ga dan even naar de huisarts, misschien is er een medische oorzaak voor.

rooslover

Berichten: 2104
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Maasdijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-03 13:33

Oke, ik ben dus rond een uur of 2 inslaap gevallen, en rond 12 uur ben ik uit bedgekomen..
Ik ga nu gewoon proberen half 10 naar bed, en dan half 8/ 8 uur eruit misschien helpt het, en ik zal enkele tips van jullie opvolgen
Bedankt!

Acilon

Berichten: 1195
Geregistreerd: 14-04-03
Woonplaats: Adegem-oost vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 13:45

je moet proberen iedere morgen het zelfde uur op te staan, ookal ben je nog zo moe... op de duur zal je lichaam zich aanpassen en zal je veel makkelijker inslapen savonds... ook niet metteen vanachter de pc het bed in want daar kan je idd niet van slapen!! voor je in bed kruipt zeker een half uur geen teevee of pc meer, zoadt je ogen en hersenen tot rust komen... en een kopje warme honing, kan idd ook helpen... ik had er vroeger ook veel last van, savonds klaar wakker en overdag je moeten voorslepen...maar zo ben ik er dus vanaf geraakt!! succes!!

Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 13:51

Wierrook
een warme douche voor het slapen gaan
minder computeren/tv kijken werkt stressverwekkend en zorgt voor slapeloosheid
Warme melk
Zet een cd op, met rustige muziek, ontspan je en ga met je ogen dicht liggen luisteren

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 14:01

Als je om 2 uur in slaap valt en vervolgens om half 12 opstaat dan heb je een nacht van een goede 10 uur achter de rug. Lijkt alsof je ritme wat is verschoven. Ipv 10 uur naar bed en 8 uur eruit zit je nu op 2 uur naar bed en 12 uur eruit.

Wat ik zou doen is langzaam dit weer ombuigen. Om 12 uur naar bed en dan om 10 uur er uit. Paar dagen later om 10 uur naar bed en om 8 uur er uit. Bedenk wel dat het nu moeilijk is om rond 10 uur te gaan slapen aangezien het dan nog niet helemaal donker is.

Ga ook overdag niet meer slapen maar blijf wakker. Als je gaat slapen overdag terwijl je ook al laat uit bed komt dan is de kans groot dat je helemaal niet meer in slaap komt.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 14:17

Druppeltjes bachbloesem olijf in je thee doen. Wedden dat je goed slaapt!

Indiana79
Berichten: 937
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 14:27

Ik denk dat bij jou je hele dag-nacht ritme is verstoord, eigenlijk moet je ,ook als je een keer wat later in slaap valt, toch normale tijd opstaan. Op een gegeven moment krijg je weer een beter ritme. Je lichaam maakt een bepaalde stof aan waardoor je slaperig wordt, als je altijd rong 10 uur gaat slapen, past je lichaam zich daarop aan en word je slaperig om deze tijd. Is nu het slaapritme verstoord, dan maakt het lichaam deze stof niet(goed) meer aan en word je niet slaperig. Bij het reformhuis is het middel melatomatine verkrijgbaar, hier zit deze stof in ,het is helemaal natuurlijk en je raakt er niet verslaafd aan. Dit neem je dan een half uur voor het slapen gaan in. Maar verwacht niet van, ik neem het middel, ga op bed liggen en hups, ik ben weg.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 16:15

Wat enola ookal zei, goede nachtrust thee van zonnatura is goed.
Let alleen wel op net zoals er in koffie caffeine zit, zit er ook zo een stof in thee.

Enola

Berichten: 212
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 13:42

Haagsemeid schreef:
Wat enola ookal zei, goede nachtrust thee van zonnatura is goed.
Let alleen wel op net zoals er in koffie caffeine zit, zit er ook zo een stof in thee.


Theeine bedoel je, en dat heeft hetzelfde effect als caffeine. In de thee van zonnatura zit geen theeine want het is pure kruidenthee. Ook is het looizuur vrij, veel gezonder dus dan gewone thee. Aan de smaak zul je misschien even moeten wennen maar ach, als je wel lekker slaapt erdoor.. Knipoog