Hond uit het asiel!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jorien

Berichten: 26
Geregistreerd: 29-06-03
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Hond uit het asiel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-03 09:53

Ik heb gisteren een hele leuke hond (Beagle) uit het asiel gehaald! Echt een schatje!
Het is goed om asieldieren te helpen in de zomer nu weer veel dieronvriendelijke mensen hun dieren ergens achterlaten of aan een boom vastbinden.
Wij hebben weer 1 dier geholpen. Als je tijd genoeg hebt en ruimte is het zeker de moeite waard om een leuk gezelschapsdier in huis te nemen.
Wie volgt nog meer?

Groetjes! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 10:01

Ik heb al genoeg honden waaronder 1 asielhond (Genki) en 1 die anders naar het asiel was gegaan (Daisy).
Voorlopig komt er dus niets meer bij Haha!
Wel kan ik iedereen aanraden om voor een hond in het asiel te kijken.
Ze zijn goed nagekeken door de DA, ingëent en ontwormd.
Bovendien is vaak al het een en ander over het gedrag bekend en mocht het niet klikken kun je altijd ruilen.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 10:21

Ilindra schreef:
Bovendien is vaak al het een en ander over het gedrag bekend en mocht het niet klikken kun je altijd ruilen.


Je kunt altijd bij het asiel terecht. Alleen.........het is niet echt de bedoeling dat je een dier op proef neemt en weer omruilt als ie niet bij de bank kleurt ofzo Haha! . Dit is natuurlijk bijzonder traumatisch voor die dieren die toch al het een en ander voor hun kiezen hebben gehad. Beter is het om de kat/hond die je in het asiel gezien hebt verschillende keren te bezoeken. Dat maakt de kans dat ie terug moet weer wat kleiner.

Het zou ook fijn zijn als mensen beseffen dat ze voor een huisdier moeten (en willen!) zorgen zolang hij/zij leeft.

En Jorien, ik wens jou en je hond veel plezier samen! Heb je een foto??

Oh, en ik heb zelf natuurlijk ook een 'probleem'-kat uit het asiel gehaald Schijnheilig

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 11:14

Niet klikken heeft imo niks met de kleur van de bank te maken. Dan gaat het meer over omgang met andere huisdieren, opvoeding, en onhebbelijkheden die na een paar weken naar buiten komen als de hond/kat op zijn gemak is en zijn ware karakter laat zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 11:22

Billy schreef:
Niet klikken heeft imo niks met de kleur van de bank te maken. Dan gaat het meer over omgang met andere huisdieren, opvoeding, en onhebbelijkheden die na een paar weken naar buiten komen als de hond/kat op zijn gemak is en zijn ware karakter laat zien.


Dat bedoel ik dus.
Als bijv. blijkt dat de hond elke dag bijna door het raam gaat omdat de postbode eraan komt, dat hij toch wel een voorkeur heeft voor de poten van je tafel of de heel buurt bij elkaar jankt als je niet thuis bent is het misschien toch niet de juiste hond op de juiste plaats.

Genki hebben ook genomen omdat hij een 3-kleur is past overal bij kwa interieur en de rest kan gewoon buiten in de kennel als we een andere bank nemen Verward

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 11:27

Ongeveer 2 en half jaar geleden hebben wij ook een hond uit het asiel gehaald. Een dwergtekkel van 2 maanden ongeveer oud en had zware epilepsie. Die mensen konden daar niet tegen en toen ze er dus achter kwamen dat die epilepsie had hebben ze hem gelijk in het asiel gedumpt. Toen wij dat 2 maanden jonge hummeltje zagen konden we hem echt niet laten zitten. Toen werd er al gezegd dat dat die niet oud zal worden maar wou zouden hem nog zolang die leeft een goed leven geven. Coco is toch nog 2 jaar oud geworden en het was echt een super lief beestje. Zal der ook nooit vergeten. Die mensen moesten eens weten wat ze hadden weg gedaan, zo sneu gewoon.. Maarja, nu hebben we hier 3 honden en denk niet dat mijn moeder er nog eentje bij kan Knipoog Maar ik vind het echt super als mensen een hond uit het asiel nemen. De dieren verdienen ook een goed leven!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 14:37

Ik heb ook een hondje uit het asiel gehaald. Zelf vind ik niet dat het een geweldige daad was. Het was een pup, en die zijn toch super gewild.
En dat bleek wel, ze was 4 keer (!!!) besproken in de tijd dat ze moest blijven dat de 'andere' eigenaar zich kon melden.

Maar ze is wel het aaaaaallerliefste hondje van de hele wereld Knipoog

(behalve toen ze vanmorgen achter een kudde van 20 paarden aanging omdat haar border collie-gevoelens naar boven kwamen Haha!)

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 14:44

Ik zou er dolgraag eentje willen redden uit het asiel en een beter leven bieden; maar helaas staat mijn leventje dat nu nog niet toe. Ik ben alleen-wonend, werk bijna fulltime en besteedt daarnaast bijna al mijn tijd aan mijn paardje.....dus ik zal nog even moeten wachten, anders kan ik zo'n hondje niks goeds bieden.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 16:09

goed werk mensen, we hebben zwelf een zwerfhond in huis,
1 kat die eigenlijk in de rijn zou worden verdronken,
en 1 kat die bijna dood was op een boerderij mee genomen,
en 1 kat hebben we gewoon genomen, die was gezond,
owja, ook nog een zieke cavia gekocht, is nog 8 jaatr geworden bij mij,
meer mensen zouden dit soort dieren moeten helpen,
ipv van doorfokken om 'lieve' puppies te krijgen,
bah, snap dat het leuk is, maar als je ziet wat dr verder al is...

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 16:18

Ik heb sinds een half jaartje een asielkatje. Echt een schat is het! Je merkt echt dat ze 'dankbaar' zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 16:34

carola schreef:
Je merkt echt dat ze 'dankbaar' zijn.


Hmm, dat moet ik Genki ook maar eens laten lezen Haha!

Joske

Berichten: 462
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Kweetnietmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 20:33

Franca schreef:
Ik zou er dolgraag eentje willen redden uit het asiel en een beter leven bieden; maar helaas staat mijn leventje dat nu nog niet toe. Ik ben alleen-wonend, werk bijna fulltime en besteedt daarnaast bijna al mijn tijd aan mijn paardje.....dus ik zal nog even moeten wachten, anders kan ik zo'n hondje niks goeds bieden.



Heel verstandig, gewoon wachten tot je dat beestje genoeg aandacht kan geven Haha!

iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 20:41

Balou (zie foto)
Afbeelding

komt ook uit het asiel!
Hij was daarvoor heel erg mishandeld Boos! Verdrietig
Het echtpaar waar ie eerst van was hadden geen tuid voor hem en hebben em af en toe gewoon dagen in huis gelaten. Hij was zo mager toen we em ophaalden. Later bleek ook nog dat hij heel erg is geslagen met klompen en door mannen!!!! Ik vin dit echt niet kunnen!!!!! Boos!

Afbeelding

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 20:45

Ik heb een hond uit het asiel, Laika, een mechelse herder, een uit Turkije via www.stichtingAAI.nl en een bij een boer weggejat omdat die er heel slecht voor zorgde.
Verder had ik een asielcavia en-konijn (want voor die dieren kun je ook terecht bij een asiel of opvang) dus ik heb mijn best gedaan Knipoog
EN ik zou het zo weer doen, een asielhond. Een turkse hond niet meer zomaar, mijn hond heeft zo reselijk veel traumatische dingen meegemaakt, dat we ons afvragen of het ooit goedkomt.

iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 20:57

ja onze hond is nog steeds bang voor mijn vader en ik was een keer met em aan het lopen en toen werd ik aangevallen door brommers en nu is ie daar heel ageresief tegen voor mij!!!!!!!! Lovers

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 22:02

Wij hebben een kat uit het asiel Lovers

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 18:02

Ilindra"]
[quote="Billy schreef:
Niet klikken heeft imo niks met de kleur van de bank te maken. Dan gaat het meer over omgang met andere huisdieren, opvoeding, en onhebbelijkheden die na een paar weken naar buiten komen als de hond/kat op zijn gemak is en zijn ware karakter laat zien.


Dat niet bij de bank kleuren is natuurlijk cynisch bedoeld..... Lachen

Ilindra schreef:
Dat bedoel ik dus.
Als bijv. blijkt dat de hond elke dag bijna door het raam gaat omdat de postbode eraan komt, dat hij toch wel een voorkeur heeft voor de poten van je tafel of de heel buurt bij elkaar jankt als je niet thuis bent is het misschien toch niet de juiste hond op de juiste plaats.

Ik schrijf:
Ik moet zeggen dat ik het hier niet mee eens ben! Daarbij komt dat wat jij hier noemt waarschijnlijk wel bij het asiel bekend is. Maar als je kat/hond of weet ik wat voor dier ineens onzindelijk wordt of de boel gaat slopen is dat geen reden om hem maar weer te dumpen!! Dat bedoel ik dus, niet alleen de lusten maar ook de lasten, dwz zèlf een oplossing zoeken.

Ilindra schreef:
Genki hebben ook genomen omdat hij een 3-kleur is past overal bij kwa interieur en de rest kan gewoon buiten in de kennel als we een andere bank nemen Verward
[/quote]

ehh ik heb zelfs een 4-kleur kat, ik kan thuis eindeloos met kleur varieren Knipoog

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 18:11

Echt leuk!!!

Lady_Promiss

Berichten: 712
Geregistreerd: 01-08-03
Woonplaats: Havelterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 22:18

kheb een tijdje in een asiel gewerkt , dan neem je af en toe wel diertjes mee naar huis !! ze zijn sooo cute !! je snapt gewoon niet dat mensen die arme beestjes wegdoen Boos!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 00:09

hier in het asiel zit een kruising bordercollie, en die hond heeft me toch een uitstraling! het is een vierjarige reu. Ik zou hem zo willen halen.....

AnnemiekvM

Berichten: 8246
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 10:32

Echt helemaal mee eens!!
Tegenwoordig Verward doen mensen van alles om op vakantie te gaan. Zelfs Boos! Boos! Boos! hun hond dumpen.

Ik heb er geen woorden voor. Wat goed dat er nog mensen zijn die met liefde een honh op willen vangen OK dan!

Jorien

Berichten: 26
Geregistreerd: 29-06-03
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-03 13:08

Ik heb een foto van Bo, ik moet alleen nog even tijd zien te maken om hem hierop te plaatsen. Maar hij komt er aan! (Misschien heeft iemand nog tips om snel foto's te plaatsen?)

Groetjes Jorien Knipoog [/img]

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 13:25

Mijn hond Sandy komt ook uit het asiel (zie profiel voor foto's). Ze stond er niet echt positief op... angstbijter, kon niet alleen thuis blijven, kon niet goed met andere honden opschieten en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Nu.... het is een schat van een hond die niemand kwaad zal doen, zolang je haar geen pijn doet. Andere honden.... nooit geen probleem en thuis blijven?? Heel de dag hoor, zonder ook maar een kik te geven.
We hebben haar nu een jaar en we hebben die hond zo onwijs zien veranderen sinds ze bij ons is... wat een beetje liefde al wel niet kan doen! OK dan!

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 14:58

Ik heb 4 katten,waarvan 3 uit het asiel.Als ik een nieuw dier wil,ga ik weer eerst naar het asiel,daar zitten er idd zat.Ze zijn allemaal even lief ook.