Amerika zonder stroom !

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25113
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 23:24

Menno schreef:
Wat ik mij dan weer afvraag:

Waarom is alles afhankelijk van DIE centrale? Hebben ze nou echt geen noodvoorziening?


Ik denk dat je het moet vergelijken met een centrale die heel Nl. van stroom voorziet. Als die uitvalt, is het logisch dat andere centrales overbelast raken en ook uitvallen.

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 23:24

STROOMSTORING VS

Bloomberg: geen terroristen achter stroomstoring

NEW YORK (RTR) - De omvangrijke stroomstoring in het noordoosten
van de Verenigde Staten en in delen van Canada is niet door
terroristen veroorzaakt. Dat verzekerde de burgemeester van New
York Michael Bloomberg donderdagavond.
,,Ik kan u op dit moment met 100 procent zekerheid zeggen dat er
geen enkele aanwijzing is voor wat voor terrorisme dan ook'', aldus
de burgervader. De stroomstoring is vermoedelijk veroorzaakt door
overbelasting in een centrale in Niagara Falls op de
Canadees-Amerikaanse grens.
De storing heeft zich vermoedelijk van daaruit als een
kettingreactie verspreid. De rookwolken boven een centrale bij New
York zijn ontstaan omdat de centrale zichzelf automatisch
uitschakelde. Het duurt vermoedelijk nog wel enkele uren voordat de
stroomvoorziening weer is hersteld in New York, aldus Bloomberg.
142316 aug 03
Received at: 23:16 (GMT+1) in date: 2003-08-14 via line N.: 1

[News served to you by Telpress T-Web]

Bron: [url=newszone.telpress.com]ANP[/url]

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 23:25

MMMMM vind het toch eng, ga hier ook maar weg voordat ik echt niet meer kan slapen enmoet morgen ook nog erg vroeg op, ha\oud wel in da de tv bij mij vannacht aan blijft staan

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 23:27

Ze zeggen op CNN dat het met onze eigen worm te maken heeft. Ik ga even onze agregaat nakijken

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 23:28

Overigens mijn zoon was aan het werk daar hebben ze geen radio aan, maar in de auto had ie niks gehoord.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 23:30

Dees schreef:
Heee, kijk, en DAT vind ik verdacht..dat de mensen in de VS niet op de hoogte zijn gebracht...
Dat zegt mij dat het idd wel eens kon stinken...

Volgens mij ruikt er al een tijdje iets niet zo fris in Amerika.. Of zijn ze toevallig ook vergeten te melden dat ze de wapens in Irak al hebben gevonden? Knipoog

Marc2
Berichten: 1163
Geregistreerd: 11-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 23:30

De luxe tijden van tegenwoordig...

Zo zie je maar weer hoe afhankelijk je bent van zoiets simpels als electriciteit...

Wat ze in Nederland hadden voorspelt, is daar nu gebeurd...

Ethelate

Berichten: 21121
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 23:35

Toch apart dat er geen melding van wordt gemaakt op de radio ofzo...

Je zult maar in zo'n lift zitten...
Scheve mond

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 00:04

wel eng hoor! Ik hoop niet dat het een of andere aanslag is en dat morgen alles weer een beetje normaal is...

Armani

Berichten: 19
Geregistreerd: 28-07-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 00:11

Ik heb net contact gehad met kenissen van mij. Ze wonen ongeveer 1,5 uur van New York, en hebben nergens last van. OK dan!

Karen werkt wel in New York, het was inderdaad een chaos, maar dat komt ook een beetje omdat mensen daar bang waren voor een aanslag. Het valt mee, als je dat tenminste zo kan zeggen. Scheve mond

Dus iedereen kan gerust naar bed, dat met die liften blijkt ook mee te vallen hoor. Het is alleen tamelijk warm op het moment, dus de uitgevallen airco is ongeveer het grootste probleem.

Armani

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 00:14

Zo zie je maar hoe afhankelijk we zijn van electriciteit. Het is momenteel nogal warm in New York City en de volgende dingen doen het niet:
- airco
- het water kan niet meer naar boven gepompt worden in gebouwen, omdat de pompen ook op electriciteit werken
- liften en dergelijken
- computers, bedenk eens wat er allemaal op computers draait
- ziekenhuisapparatuur, zie boven
- alarminstallaties, het kan dus een zooitje worden daar
- straatverlichting, zie boven

En ja, msblast.exe kan verantwoordelijk zijn, erg knap van de makers Boos!.

BTW, in Frankrijk vallen doden wegens de hitte en dat is dus ook nu een risico in NYC.

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 06:02

Gelukkig hebben wij hier in Minnesota er geen last van. Het is wel raar dat het weer zo dicht bij 911 komt en die rare dingen gebeuren weer. Vertrouw het voor geen cent!!!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 09:54

Een vroegere Amerikaanse minister van energie zegt dat het net niet deugt.
Dat klopt ik heb mij in de USA verbaast over de enorme discrepantie tussen de high tec van b.v. het leger en de deplorabele staat waarn de elektriciteits voorzieningen zich bevinden.
Houten schots en scheef staande palen die eruit zien of ze sinds het koloniale tijdperk niet meer zijn vernieuwd.
Draden van diverse diktes soms 20 stuks aan elkaar geknoopt en hier en daar angstwekkend laag bij de grond of boven de wegen.
Overigens die wegen Verward , nergens zoveel gaten gezien als daar in het wegdek in de grote steden zelfs.
Inplaats van het uitzenden van een soldaat in vol ornaat, kan al heel wat gerepareerd worden

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 12:59

Op het nieuws hebben ze het maar over de economische gevolgen van de stroomstoring en bla bla bla......maar je zal maar net aan de beademing liggen op de IC Boos!

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 13:03

ze zeiden van 11 spet ook dat het geen aanval zou zijn om de mensen gerust te stellen
ik vind het maar akelig en dan nog: wie zegt dat die gekken door de oorlog in irak dood zijn bush heeft veel te lang gewacht eer dat hij aanviel als ik saddam was zat ik allang ergens waar het veilig was hij heeft er tenslotte alle tijd voor gehad ik vind het maar akelig allemaal

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 13:07

wie gelooft er in nostradamus ik geloof hem echt wel het is bewezen dat dit niet verzonnen is kijk eens op www.nostradamus.pagina.nl en dan bij wtc voorspelling brrr krijg er rillingen van

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 13:15

Wat toch opvalt is dat íedereen maar dan ook echt iedereen meteen denkt aan een terroristische aanslag. Ik weet niet hoe vaak ze het gisteren wel niet hebben gezegd op CNN. Dat het hoogstwaarschijnlijk niets met terrorisme te maken had. Maar toch blijft bij mij op zo'n moment ook in mijn achterhoofd spoken dat het heel goed een aanslag zou kunnen zijn. Het is dan ook een opluchting om te horen dat dat niet het geval is.

Opzich vind ik het best logisch dat de centrales met elkaar in verbinding liggen, maar hier zouden ze toch op voorbereid moeten zijn. In '96 is zoiets volgens mij ook al voorgevallen. Dan zou je toch moeten weten dat je daar noodoplossingen voor klaar moet hebben. Ik vind niet dat ze het zover hadden moeten laten komen dat er zelfs meerdere staten bij betrokken werden. Hopelijk gaan ze nu wel betere 'voorbereidingen' treffen.

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 13:24

en nu staat erbij dat het een gerucht was hahahhaha heb ik me laten foppen hahahah
maar ja het is zo dat iedereen dat meteen denkt maar ja zodra je amerika op het nieuws hoort denk ik dat vele zeggen o nee he niet weer en automatisch ervauit word gegaan dat het een aanslag is.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 13:50

Hey,

ik ben niet op de hoogte van 't laatste nieuws, maar wat ik vannacht dacht: als ze toch niet weten wat de precieze oorzaak is, hoe weten ze dan zo zeker dat het geen aanslag is?

Overigens, als het een aanslag was denk ik dat die best wel mislukt is (behalve als het bedoeld is als voorzetje voor een groter plan). In grote chaos (wat je eigenlijk zou verwachten bij zo'n energie-uitval) gebeuren grote ongelukken...

Ik hoop maar dat alles helemaal in orde komt en dat die dreiging en angst een keertje echt weg te nemen zijn...

Groetjes!

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 18:30

Áls ze toch aanslagen plegen, laat ze dan in vredesnaam dit soort aanslagen plegen..