Emigreren naar Denemarken?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Emigreren naar Denemarken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-03 13:00

Het blijft steeds weer een dilemma voor me. Zullen we gaan emigreren naar Denemarken of niet? Mijn vriend wil er graag naartoe, omdat het daar nog enigsinds mogelijk is om met weinig geld een boerderij te beginnen. Makkelijk zal het niet zijn, maar in Nederland is het al helemaal onmogelijk.
Een voordeel van DK is, dat je hier veel makkelijker aan werk kan komen. Ik zou in de landbouw kunnen gaan werken bij een Deen, dat verdient ook nog eens behoorlijk goed. Mijn vriend kan hier zo aan de gang met zijn hoveniersbedrijf. Een ander voordeel is dat de huizen hier groter zijn en er over het algemeen schuren en een beetje (of veel) grond bijzit. Dat betekend dat wij ruimte genoeg zou hebben voor al onze hobby's.
Aan de andere kant twijfel ik. Het is toch een hele stap om alles achter te laten. Met name je vrienden. Verder weet ik niet in hoeverre het plan voor een eigen boerderij echt haalbaar is. Misschien is het een luchtkasteel van ons. We hebben nu een leuk huis, mijn vriend heeft een goede en leuke baan en ik heb veel sociale bezigheden. Wil ik dat allemaal achterlaten? Je weet tenslotte wat je nu hebt, maar je weet niet wat je krijgt.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 13:12

Mijn vriend en ik willen later ook graag gaan emigreren Lachen Ik zou zeggen, volg je hart, doe wat jij denkt dat het beste is voor jullie beiden Lachen De huizen zijn daar idd niet zo duur als hier.
Een goede reden voor mij is dat ik dit land gewoon nooit echt iets heb gevonden, veel te druk en hectisch. Ik ben toen een aantal malen naar Engeland geweest, bij natuurgebied de Exmoor, en dat voelde voor mij gewoon als thuis. Ik wil daar later dan ook heel graag wonen. 1 probleempje, Roel wil naar Zweden Haha! Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 13:26

Zweden is best een leuk land hoor.... Schijnheilig

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 13:32

Zweden is cool! Als ik ooit ga, dan zal het niet richting evenaar zijn maar richting noordpool.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 13:58

Volgend jaar gaan we iig naar Zweden Lachen Ik ben er nog nooit geweest, dus wil natuurlijk eerst op ontdekkingsreis daar Lachen Het lijkt mij ook een heel mooi land, alleen houd ik niet zo van koude winters Scheve mond

Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 17:07

Ze heeft het toch over Denemarken ipv Zweden? Hoe dan ook het is een mooi land, waar je veel mogelijkheden hebt en waar de mensen erg aardig zijn en je je denk ik sneller thuis zou voelen dan in welk ander land dan ook. Is het niet mogelijk om het gewoon eens te proberen? Het is wel een hele stap, maar wie niet waagt wie niet wint!
Succes!

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-03 19:40

Tja, Clien. Misschien heb je ook wel gelijk en moet ik het gewoon eens proberen. Ik zou eerst voor een paar maand er naartoe kunnen gaan om te kijken of het bevalt. Mijn vriend kan dan thuis gewoon doorwerken en op het huis passen. Dan hoeven we dat ook niet meteen te koop te zetten. Maar ik moet wel een oplossing vinden voor mijn dieren. De hond zal mee moeten en de konijnen moet ik dan misschien verkopen. Dat zou ik wel jammer vinden, want ik ben al een tijd bezig om goede konijnen te fokken en dat begint net mooi te lukken. Plus dat ik nog zo graag een jaar met Lucien wil starten. Die is inmiddels ook de jongste niet meer.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 19:58

Ik zou eigenlijk nu al 2 jaar in Denemarken wonen. Heel veel familie woont daar (ik ben nl. half deens) en daar was mee afgesproken dat ik met mijn 14e daarheen zou verhuizen voor een X aantal jaren. Iemand had zelfs al een jonge hengst gekocht (toen een jaarling) zodat ik wat te rijden had als ik daar woonde. En er was plaats voor een kamer. Met uitzicht op zee. Maar dat is allemaal helaas niet doorgegaan.

Ik zou zeggen volg je hart en gevoel en doe wat jou het beste lijkt. Contacten maak je daar ook wel weer, want denen zijn hele leuke mensen Schijnheilig Knipoog

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 21:42

Leuk om eens iets te lezen van iemand die met hetzelfde idee rondloopt !
Wij zijn nl. ook al een jaar of 6 aan het brainstormen om ooit (ja, ooit) te emigreren en hebben ons oog ook Denemarken laten vallen.
Mijn man heeft er 15 jaar gewerkt en het blijft hem toch aantrekken.
Zelf ben ik er inmiddels ook al tig keer geweest; welliswaar voor vakantie, maar de indruk is in elk geval meer dan goed.
Maar ja, de stap is zo groot.
Er zijn zoveel dingen/mensen die me hier (nog) binden, ik durf de grote stap niet te zetten.
Misschien later als we groot zijn ? Haha!
Ik denk dat als je er echt klaar voor bent (of er hier helemaal klaar mee bent Knipoog ), dat het dan veel makkelijker wordt om de stap te zetten.
Volgens mij geeft je gevoel vanzelf aan wanneer de tijd er rijp voor is

Dalian
Berichten: 10
Geregistreerd: 14-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 22:17

Ik zou gaan, als jullie er beide zeer zeker van zijn, en absoluut niet twijfelen. Natuurlijk is het een grote stap om hier alles achter te laten, je familie, je vrienden, je hele vertrouwde omgeving. Maar aan de andere kant is het een uitdaging, en je moet in je achterhoofd houden dat er altijd een weg terug is. Probeer je droom waar te maken, en alles aan te nemen wat op je pad terecht komt. Trek de stoute schoenen aan, denk er nog een keer goed over na en praat er eens goed over, en zet op Bokt wat nou precies je plannen zijn! Succes met je beslissing!

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 15:25

Inderdaad,VOLG JE HART.Ik zou gaan,als het nix is ,je kan aktijd terug hoor.Ik ga van het westen naar het oosten en vind dat al heel wat,dus ik begrijp je gevoel.

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-03 11:34

Wat leuk om te lezen dat er meer mensen zijn met deze plannen. Denemarken is voor mij echt een topland. Ik heb er al 6 weken stage gelopen bij geëmigreerde Nederlanders. Daarna was ik helemaal verliefd op het land. Ik zou in ieder geval niet naar een ander land willen.
Misschien zou ik het wel willen proberen in DK, maar ik heb thuis natuurlijk mijn dieren. Dus als ik voor even zou gaan, zou ik toch net zoveel moeten regelen als voor langere tijd. Ik vind het zo moeilijk wat ik moet beslissen en elke keer komt de vraag weer terug. Op zich ben ik in Nederland wel tevreden, maar ik denk niet dat ik weer werk in of om de landbouw zal kunnen vinden. In DK kan dat wel. Daar heb je in verhouding veel meer landbouw en het klimaat voor de landbouw is er veel gunstiger.
Aan de andere kant kan ik slecht tegen verandering, hecht ik erg aan mijn ouders en aan mijn vrienden en wil ik nog zo graag Lucien starten. Dilemma, dilemma....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 11:46

Hmm, jullie willen dus een akkerbouw of melkveebedrijf daar opzetten? In de Oogst en Boerderij staan er geregeld verhalen en verslagen van mensen die daarnaartoe geemigreerd zijn. Is misschien interessant om te lezen, en kan je contact zoeken met die mensen, en kijken hoe en wat zij er allemaal van vinden/vonden.
Veel succes iig met alles.

Impuls

Berichten: 325
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 12:54

mijn vriendin is naar denemarken verhuist en het bevalt hun heel goed ze hebben een hele mooie moderne nette boerderij maar je moet wel goed uitkijken met uitkiezen van een boerderij er zijn heel veel krotten die te koop staan mijn vriendin heeft t getroffen!
en DK is een heel mooi land heel veel paarden!! ik ga later ok in denemarken wonen hoop ik mijn vriendin woont in skearback weet niet als je t kent bij reumø dat eiland mss ken je t

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-03 12:56

Is america niet nog goedkoper? Denemarken lijkt me persoonlijk niet zo leuk, alleen het weer al!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 12:55

Ik ben 2x in Denemarken geweest en ik zou er zo naar toe emigreren, ik heb er echt van genoten, de mensen, het eten, de taal, het land, de natuur, de ruimte. Het klimaat is net iets beter dan de onze Tong uitsteken

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 14:05

Prima schreef:
Is america niet nog goedkoper? Denemarken lijkt me persoonlijk niet zo leuk, alleen het weer al!


Het weer is daar echt niet veel slechter dan bij ons, in de zomers dat ik me nog kan herinneren, was het zelfs warmer dan hier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 15:36

Als ik het weer in Zuid-Zweden er tegenaan gooi (dat verschilt niet zoveel van DK) dan zijn de winters wat kouder en de zomers wat warmer. Best goed te doen hoor. Herfst en voorjaar heb je amper. (vorig jaar zeer weinig regen gehad tenminste) Dit voorjaar was in 1 dag de sneeuw weg, was het warm, stond alles in bloei en floten overal vogels. Ik was gewaarschuwd vantevoren maar het is heel bizar om dat dan mee te maken

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-03 20:03

Amerika is me te ver weg. Ik wil niet over de oceaan.
Wij willen idd een melkveebedrijf proberen op te zetten.
We zijn op dat eiland Romo (streepje door de o's) geweest deze vakantie. Dus zijn we ook vlakbij jouw kenissen geweest Bebsiej.

sMieke

Berichten: 2644
Geregistreerd: 10-04-08
Woonplaats: 't mooie Brabant!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 13:13

ik weet dat dit topic van 2003 is.. maar ben heeeel erg benieuwd of er nog iemand uiteindelijk geemigreerd is en hoe het bevalt.

wij zitten er ook heel erg aan te denken omdat we een beetje vast zitten met het melkveebedrijf.

ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kon geen ander recent topic vinden, mijn excusses als het tegen de regels is.

tassie

Berichten: 2856
Geregistreerd: 13-10-05
Woonplaats: Zutphen

Re: Emigreren naar Denemarken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 13:26

Volg je hart, iedereen die van je houd zal je begrijpen dat je je droom na gaat. Echte vrienden blijf je echt wel zien :)

sMieke

Berichten: 2644
Geregistreerd: 10-04-08
Woonplaats: 't mooie Brabant!

Re: Emigreren naar Denemarken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 13:32

voor het sociale aspect ben ik niet zo bang.. wel voor de financieele. als het misgaat is heel het bedrijf falliet. en kan vriendlief nooit meer boer worden.

tassie

Berichten: 2856
Geregistreerd: 13-10-05
Woonplaats: Zutphen

Re: Emigreren naar Denemarken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 16:31

Daar kom je alleen maar achter als je het doet :) je moet bedenken, waag ik de stap en als het misgaat is de droom voorbij, als het lukt zijn jullie super gelukkig. En als het niet doet moet je je afvragen of je kunt leven met de keuze dat je nooit zal weten of het zou zijn gelukt

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 11:13

Omdat dit een topic is van inmiddels tien jaar oud sluit ik dit topic. TS kan een nieuw topic openen op BEU waar ze haar vragen kan stellen mbt emigreren.