graham hancock/verloren beschavingen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 00:40

Sypheron schreef:
Hmm ik vraag me trouwens af hoe de ark van Noah in dit verhaal past.....


perfect
wanneer geen noah eigenlijk varen met die boot?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-03 00:41

Sypheron schreef:
Hmm ik vraag me trouwens af hoe de ark van Noah in dit verhaal past.....
het is 1 van de overleveringen waarbij een overstromingsramp bevestigd wordt, zoals in tientallen andere overleveringen, verspreid over de hele wereld. een handvol overlevenden gaan verder.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 00:41

Lovely schreef:
Maan, was er niet ook iets dat de continenten dichter bij elkaar hebben moeten gelegen, omdat de communicatie toen nog niet zo ver strekte?


ja, werd dat nou ook bewezen door rassen die ver bij elkaar vandaan wonen en toch erg op elkaar lijken (bijv aboriganals en papoea's)?

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 00:43

In theorie zou de bijbel dus samenvallen met een hele boel andere theorieen die niet vernoemd worden in de bijbel, en ook nooit bevestigd zijn door het Vaticaan.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-03 00:43

Franca schreef:
Ja dat is zowiezo bewezen!!! Ben alleen benieuwd naar de oorzaak van deze overstromingen....misschien ook toen al broeikaseffect en daardoor catastrofale klimaatveranderingen Verward
eh nee. voor de ijstijd was de plek waar nu de pyramiden staan te vergelijken met een tropisch regenwoud.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 00:43

SuperPepeijn"]
[quote="Sypheron schreef:
Hmm ik vraag me trouwens af hoe de ark van Noah in dit verhaal past.....
het is 1 van de overleveringen waarbij een overstromingsramp bevestigd wordt, zoals in tientallen andere overleveringen, verspreid over de hele wereld. een handvol overlevenden gaan verder.
[/quote]

Maan, wie bewijst de oorzaak van deze overstromingen en rampen? Wat is dan de oorzaak volgens jou? Dat die rampen geweest zijn is iedereen wel duidelijk. Dat hoeven we niet meer te bevestigen, Hancock ook niet.

Matti90
Berichten: 789
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Granada, España

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 00:43

hmzz juist ja, de puzzel gaat gedeeltelijk passen..wie had het nou ook alweer over de zondvloed...

Ik denk nog steeds actief mee..

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 00:43

SuperPepeijn"]
[quote="Franca schreef:
Ja dat is zowiezo bewezen!!! Ben alleen benieuwd naar de oorzaak van deze overstromingen....misschien ook toen al broeikaseffect en daardoor catastrofale klimaatveranderingen Verward
eh nee. voor de ijstijd was de plek waar nu de pyramiden staan te vergelijken met een tropisch regenwoud.
[/quote]

klinkt dus als een klimaatverandering.... Knipoog Nu de oorzaak nog...

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-03 00:44

Sypheron schreef:
In theorie zou de bijbel dus samenvallen met een hele boel andere theorieen die niet vernoemd worden in de bijbel, en ook nooit bevestigd zijn door het Vaticaan.
tuurlijk niet, want dat is heiligschennis! aan de brandende staak met syph! Tong uitsteken

Matti90
Berichten: 789
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Granada, España

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 00:45

Franca"]
[quote="SuperPepeijn"][quote="Sypheron schreef:
Hmm ik vraag me trouwens af hoe de ark van Noah in dit verhaal past.....
het is 1 van de overleveringen waarbij een overstromingsramp bevestigd wordt, zoals in tientallen andere overleveringen, verspreid over de hele wereld. een handvol overlevenden gaan verder.
[/quote]

Maan, wie bewijst de oorzaak van deze overstromingen en rampen? Wat is dan de oorzaak volgens jou? Dat die rampen geweest zijn is iedereen wel duidelijk. Dat hoeven we niet meer te bevestigen, Hancock ook niet.
[/quote]

Ja Franca, ik denk dat niemand daar ooit achter komt, als we daar achter komen hebben we de sleutel van mensheid misschien wel gevonden.. Scheve mond

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-03 00:45

Franca schreef:
Maan, wie bewijst de oorzaak van deze overstromingen en rampen? Wat is dan de oorzaak volgens jou? Dat die rampen geweest zijn is iedereen wel duidelijk.
de oorzaak is een terugkerende klap in de precessie met gevolg overstromingen en aardbevingen op globale schaal. tenminste dat proberen onze voorvaderen ons duidelijk te maken.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 00:46

inderdaad ja....en daarom trek ik dus Hancock in twijfel in plaats van hem te geloven. Kijk.....als hij echt gelijk zou hebben, wat doen we hier dan nog in dit topic?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-03 00:46

Franca schreef:
klinkt dus als een klimaatverandering.... Knipoog Nu de oorzaak nog...
je haalt 2 dingen door elkaar, dit heeft een andere oorzaak. voor de ijstijd was de planeet meer vochtig en waren de klimaten anders over de wereld verdeeld.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 00:47

SuperPepeijn"]
[quote="Franca schreef:
Maan, wie bewijst de oorzaak van deze overstromingen en rampen? Wat is dan de oorzaak volgens jou? Dat die rampen geweest zijn is iedereen wel duidelijk.
de oorzaak is een terugkerende klap in de precessie met gevolg overstromingen en aardbevingen op globale schaal. tenminste dat proberen onze voorvaderen ons duidelijk te maken.
[/quote]

edit....SOMMIGE voorvaderen denken dat ja.....maar die staken toen blijkbaar ook al hun hoofdjes in het woestijnzand wat betreft hun eigen afbraak van de aarde......net als de mensheid nu..... Schijnheilig

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 00:47

Tijd verdoen zodat we sneller bij 2030 zijn?

[edit] oh jouw vraag was wat we hier nu nog in het topic doen Tong uitsteken [/edit]
[edit2] pardon me, niet goed gelezen, we waren alweer 2 berichten verder Tong uitsteken[/edit2]
Laatst bijgewerkt door Sypheron op 13-08-03 00:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 00:48

Het is toch lastig te verkroppen dat de mens niet alles in de hand heeft. Zelfs als het al een beetje extra hard stormt, dan worden we weer even op onze plaats teruggezet, we kunnen niet alles beinvloeden, de natuur staat altijd boven ons. Onze invloed rijkt niet verder dan deze aarde, maar die van de natuur wel.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 00:49

SuperPepeijn"]
[quote="Franca schreef:
klinkt dus als een klimaatverandering.... Knipoog Nu de oorzaak nog...
je haalt 2 dingen door elkaar, dit heeft een andere oorzaak. voor de ijstijd was de planeet meer vochtig en waren de klimaten anders over de wereld verdeeld.
[/quote]

ja dus de klimaten zijn in de loop der jaren veranderd en anders verdeeld....= verandering

Overgang ijstijd naar tropisch en andersom is een verandering in klimaat.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-03 00:49

Franca schreef:
edit....SOMMIGE voorvaderen denken dat ja.....maar die staken toen blijkbaar ook al hun hoofdjes in het woestijnzand wat betreft hun eigen afbraak van de aarde......net als de mensheid nu..... Schijnheilig
voorvaderen over de hele wereld verdeeld van paaseiland naar mexico tot egypte. en dan heb ik het over bouwwerken alleen. en niet over het spontaan verschijnen van geavanceerde kennis over de hele wereld bij een primitief volk.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-03 00:50

Lovely schreef:
Het is toch lastig te verkroppen dat de mens niet alles in de hand heeft. Zelfs als het al een beetje extra hard stormt, dan worden we weer even op onze plaats teruggezet, we kunnen niet alles beinvloeden, de natuur staat altijd boven ons. Onze invloed rijkt niet verder dan deze aarde, maar die van de natuur wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 00:50

Maar Franca, die klimaatveranderingen werden veroorzaakt door de precessie en niet andersom.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 00:53

Lovely schreef:
Het is toch lastig te verkroppen dat de mens niet alles in de hand heeft. Zelfs als het al een beetje extra hard stormt, dan worden we weer even op onze plaats teruggezet, we kunnen niet alles beinvloeden, de natuur staat altijd boven ons. Onze invloed rijkt niet verder dan deze aarde, maar die van de natuur wel.


Klopt ja! De mens probeert steeds meer de natuur en aardse en menselijke processen te beheersen en beseft niet dat juist DIE beheersingselementen zeer negatieve effecten hebben. Alles wat wij doen kan negatieve invloed hebben op de cyclus. Positief verwacht ik juist niet. Wij werken aan onze eigen ondergang......de natuur zal denk ik terugslaan....en dat is dan wrsch de klap waar we op zitten te wachten en de klap die dus 5000 jaar geleden ook al door de mens zelf veroorzaakt is. Maar het is maar een theorie hoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 00:54

Maar Franca, waar basseer je dat op dan?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-03 00:54

misschien begrijpt franca de precessie niet helemaal:

Citaat:
Precessie
Dit is een schommeling in de Aardas. Gemiddeld is de hoek die de Aardas met het ecliptisch vlak 23,5°. Gedurende een periode van 19.000 tot 23.000 jaar. Het is vergelijkbaar met de beweging van een tol.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 00:55

Lovely schreef:
Maar Franca, die klimaatveranderingen werden veroorzaakt door de precessie en niet andersom.


als er echt goede bewijzen voor zijn dat het de precessie is die oorzaak van alles is dan kan ik erin komen. Maar nog niemand heeft dit werkelijk bewezen. Ik begrijp echt niet waarom men nog steeds denkt dat wij als mensheid maar kunnen doen wat we willen op de aarde....zonder dat dat een negatief effect heeft op de aardse evolutie....Ik denk echt dat de mensheid naar zijn eigen ondergang toewerkt en dat hij daarmee de " klap" dus juist in de hand werkt.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 00:57

SuperPepeijn schreef:
misschien begrijpt franca de precessie niet helemaal:

Citaat:
Precessie
Dit is een schommeling in de Aardas. Gemiddeld is de hoek die de Aardas met het ecliptisch vlak 23,5°. Gedurende een periode van 19.000 tot 23.000 jaar. Het is vergelijkbaar met de beweging van een tol.


was me duidelijk. De precessie KAN een oorzaak zijn van de ondergang van de beschaving 5000 jaar geleden.....maar het hoeft dus niet. De ondergang kan ook andere oorzaken hebben.