graham hancock/verloren beschavingen

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

graham hancock/verloren beschavingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-03 18:29

wetenschappers zijn het er over eens dat mensen, anatomisch gelijk aan ons, nu 120.000 jaar de aarde bewonen. echter onze geschiedenis begint pas 5000 jaar geleden. wat hebben we in de periode gedaan? er wordt vanuit gegaan dat de mens daarvoor een nomade/jagers bestaan heeft geleefd, maar volgens graham hancock is dat niet zo en hij heeft een theorie, met veel argumenten en bewijzen.

hij zegt dat 5000 jaar geleden een serie rampen de beschaving die tijd heeft weggevaagd, overstromingen vooral. vrijwel elke religie of andere overtuiging, waar dan ook ter wereld, praat over overstromingen voor het einde van een tijdperk. de pyramiden (ooit onder water gestaan) en de bouwsels in mexico geven een antwoord hierop en verwijzen naar de precessie van de aarde als oorzaak van deze rampen die elke +/- 5000 jaar zich herhalen. in de geometrie van de pyramiden is dit getal vele malen aangegeven alsmede de precessie. schijnbaar waren de oude beschavingen al op de hoogte van een fenomeen dat pas duizenden jaren later ontdekt werd, hoe? van een oude beschaving? hoe kon opeens zulke ingewikkelde bouwwerken (zoals ook de steden mohenjodaro en harappa) neergezet worden, een groot aantal daarvan nu opgeslokt door het water, die zelfs met moderne technieken nog niet te evenaren zijn?

ik ga met de theorie van graham hancock mee na het lezen van zijn boeken. de makers van de pyramiden en de bouwsels in mexico wilden ons een boodschap achterlaten in de vorm van een taal die altijd begrepen zou worden, wiskunde en astronomie. die boodschap is dat de aarde een catastrofale ramp ondergaat elke 5000 jaar en dat daarna de cirkel van het leven en beschaving opnieuw begint.

zijn er meer mensen die openstaan voor deze theorie of hun bedenkingen hierbij hebben, graag met argumenten, dan hoor ik ze graag.
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 12-08-03 18:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Amor Vincit Omnia



SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-03 18:41

dat is de theorie van Erich von Danicken syph. daar sta ik zelf niet achter. hoe verklaar je de overstromingsmythen en de verwijzingen van de pyramiden en de bouwwerken in mexico naar een ramp op planetaire schaal en de precessie. bovendien er zijn middeleeuwse kaarten gevonden die stukken land laten zien, die nu onder water liggen. die zouden zijn gekopieerd van een veel vroegere bron, van voor de ijstijd, toen het water lager lag. zo is er een kaart van antarctica zonder ijs, wat na seismologisch onderzoek identiek gebleken is aan de kaart.
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 12-08-03 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Amor Vincit Omnia

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-03 18:48

precies syph, naar mijn mening en die van meneer hancock is het kennis overgedragen door een oudere beschaving (ook wel goden genoemd in mythen!) die door de ramp bijna weggevaagd werd. de mooiste referentie is viracocha in mexico, een vreemdeling die aankwam op een boot (een blanke bebaarde man, die dus niet voorkomt in mexico) en hun de kennis gaf.

Amor Vincit Omnia

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-03 19:08

hier de kaarten van een antarctica zonder ijs:

Afbeelding
Afbeelding
nova scotia 100 jaar voor columbus:
Afbeelding

Amor Vincit Omnia

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-03 19:09

last but not least de gedetailleerde antarctica kaart van piri reis (pre-ijstijd?)
Afbeelding

Amor Vincit Omnia

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-03 19:17

mooie pics supersnel. iets wat de theorie alleen maar versterkt, denk je niet?

Amor Vincit Omnia

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-03 20:34

Charlotte schreef:
Mijn eigen zelfbedachte theorie, die ik al vanaf jongs af aan zo 'denk' is dat er elke keer een oerklap komt, en alles verwoest, daarna bloeit de hele circel weer op, en komt telkens iets verder.
er gaat idd een geaccepteerde theorie in de wetenschappelijk wereld dat de oerknal telkens terugkeert.

Amor Vincit Omnia

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-03 20:41

mrmagic, in de geometrie van de pyramiden zelf zit de precessie verwerkt, het is een onmogelijkheid dat dat toevallig is. ze staan exact op die lijnen met een betekenis, nl. ons te waarschuwen voor wat komen gaat: een klap in de precessie (de altijd bewegende aardas). het is gesimuleerd dat een dergelijke klap overstromingen en ander geologische rampen zou veroorzaken. zou het mogelijk zijn dat de bouwers van de pyramiden (en de viracocha constructies) ons in het bouwsel op de altijd begrijpelijke taal van de wiskunde dit ons proberen duidelijk te maken?

aangezien zoveel herhalingen in de planetaire omloop zitten (zoals bv. ook de ijstijd) is dit toch wel aannemelijk?

de kosmonauten theorie geloof ik niet. maar ik ben er wel van overtuigd dat onze oorsprong niet op aarde is, gezien de onnoemelijk kleine kans dat leven ergens begint. het lijkt mij eerder uitgezet.

Amor Vincit Omnia

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-03 20:46

pmarena schreef:
door de mensen van ''onze'' beschaving , en dat die kennis en technieken domweg verloren gegaan zijn ? Dus niet die mensen van toen ,maar enkel de kennis ?
dat is bijzonder onwaarschijnlijk omdat de pyramiden qua architectuur zo verschillen van andere egyptische bouwsels (neem alleen het feit dat een geen versieringen aanwezig zijn, een dominante aanwezigheid in alle bouwstijlen van de egyptenaren). de bouwsels (ook de sphinx bv) kunnen niet gedateerd worden op leeftijd omdat daar geen methode voor is. wat wel bewezen is is dat ze blootgesteld zijn geweest aan watererosie. de laatste keer dat water in die plek was, was voor de ijstijd. de pyramiden en de sphinx zouden dan minstens 17.000 jaar oud moeten zijn.

Amor Vincit Omnia

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-03 20:52

alleen aan organisch materiaal kan via de koolstof-methode een datering gegeven worden.

Amor Vincit Omnia

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-03 20:58

als je een bouwsel maakt zo perfect op de lijnen van de aarde en de sterren en zo vol met wiskundige puzzels en aanwijzingen (wat op dit moment niet mogelijk is) denk ik niet dat je een mug gaat mee-metselen, maar wie weet dat die nog gevonden moet worden Haha!

Amor Vincit Omnia

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-03 21:04

op de site van graham hancock, www.grahamhancock.com staan foto's en stukken uit zijn boeken online te zien.

Amor Vincit Omnia

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-03 21:07

Sugarmiss schreef:
Maar de lijnen naar desterren waar jij het over hebt zouden nu niet meer kunnen kloppen, want door diverse oorzaken w.o. de veroorzaker van de ijstijd heeft de aarde niet meer die omwenteling die het vroeger had en kloppen dus ook de lijnen niet meer. Dit zijn onderzoekers via Stonehenge te weten gekomen.
wat je hier zegt is dus exact wat ik bedoel met wat de pyramiden willen aangeven. kennis van de precessie.

verder zijn die lijnen teruggerekend en raad eens, het was de stand rond 15.000 VC.

Amor Vincit Omnia

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-03 21:11


Amor Vincit Omnia

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-03 21:13

jazeker wel. onder water als gevolg van de ijstijd Knipoog

Amor Vincit Omnia

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-03 21:17

wie heeft het hier over nieuwe continenten dan? die stukken land zijn juist verloren gegaan, bv atlantis en andere landmassa's rond india, china, korea en japan.

Amor Vincit Omnia

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-03 21:21

ik kan het wel aantonen, ik zal het zo inscannen.

Amor Vincit Omnia

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-03 21:28


Amor Vincit Omnia

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-03 21:38

nee, niet doordat de continentale platen bewogen, maar door het einde van de ijstijd (LGM=Last Glacial Maximum). ik heb het ook niet over een continentale plaat trouwens, maar over overstroomd land.

over continentale platen gesproken, antarctica is niet altijd op de zuidpool geweest. GH (en vooraanstaande wetenschappers) vergelijkt de aardkorst als een soort schil op een sinaasappel. hij kan bewegen over de aarde heen (centrifugale kracht vd aarde). dit is heel goed mogelijk een verloren continent, wat de kaarten in de vorige postings ook bewijzen.
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 12-08-03 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Amor Vincit Omnia

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-03 21:56


Amor Vincit Omnia

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-03 22:10

Franca"]
Maar wat allereerst ongeloofwaardig overkomt is het feit dat door een catastrofale ramp alle beschavingen en menselijke kennis weggevaagd wordt en dat alles weer helemaal opnieuw moet beginnen (vanaf 0).
[/quote]nee dat is niet zo. dat bedoelde ik te zeggen met de overstromingmythen en viracocha. er zijn een klein aantal overlevenden die hun kennis doorgeven aan de nieuwe bewoners die plotseling met hoogwaardige kennis te voorschijn komen.

[quote="Franca"]
Dat er een cyclus van 5000 jaar zou zijn kan ik ook niet helemaal inkomen. Dat er cycli bestaan op basis van wetmatigheden uit natuurkunde, scheikunde, astronomie en aardwetenschappen (geometrie)....prima.
[/quote]die cyclus is net zo min vreemd als de cyclus dag/nacht. de bouwers van de pyramiden hadden hier kennis van, dat is letterlijk in de pyramiden geschreven en ook in overleveringen.

[quote="Franca schreef:
Dit brengt enorm veel risico's en neveneffecten met zich mee, helaas is de mensheid zich daar nog niet geheel bewust van.
precies ik denk ook dat als de mens het gaat beseffen dat daadwerkelijk catastrofale rampen gebeuren om de 5000 jaar dat we ons daarop kunnen voorbereiden, dankzij de boodschap van oa. de pyramiden.

Amor Vincit Omnia

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-03 22:14

Franca schreef:
Die 5000 jaar is echt onzin denk ik.
waarom?

Amor Vincit Omnia

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-03 22:19

hoe heeft de mens dan invloed op de cyclus? waarom zou het afhankelijk zijn van de mate van beschaving? voor zover ik het begrijp is het namelijk net zo min beinvloedbaar als de cyclus dag en nacht.

Amor Vincit Omnia

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-03 22:24

maar franca, wat jij bedoelt hier (rampen veroorzaakt door mensen) staat toch los van rampen die zouden gebeuren om de 5000 jaar, omdat dit natuurlijke rampen zouden zijn en dus niet door de mens veroorzaakt.
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 12-08-03 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Amor Vincit Omnia

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-03 22:29

die 5000 jaar komt overigens niet alleen voor in de pyramiden en de bouwsels van mexico. maar ook in allerlei overleveringen zoals de oudste ter wereld (nog niet kunnen dateren), de rig veda.

sterker nog, er worden een aantal tijdperken genoemd, die elkaar afwisselen: de krita yuga, de treta yuga, de davapara yuga en de kali yuga. volgens deze geschriften zouden we ons op dit moment bevinden in de kali yuga, een tijdperk waar het slechtste van de mens naar boven komt (leugens, geweld en slechtheid).

net maar welke waarde je daaraan wilt hechten natuurlijk Knipoog
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 12-08-03 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Amor Vincit Omnia


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bebble, Clmr, desi92, GrapeshotBot, Queijo en 42 bezoekers