staatsexamen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Caira
Berichten: 26065
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

staatsexamen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-03 18:25

Eigenlijk durf ik het niet te vertellen: Ik heb morgen staatsexamen dat betekent dat ik voor de 5e keer af ga rijden!! In de hoop dat het nu eindelijk eens een keertje gaat lukken. Rijden kan ik wel ( althans dat zegt mijn examinator) maar een grote dosis faalangst gooit tot nu toe elke keer nog roet in het eten! Zometeen nog een lesje en dan morgenochtend half 8 ( ja, 's ochtends!)moet ik eraan geloven!
Dus willen jullie alsjeblieft eventjes voor me duimen morgen? Misschien dat een dosis boktkracht helpt?

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 18:26

Je kunt het wel hoor!!!! Meid veel succes morgen en ik ga voor je duimen

Luci
Berichten: 916
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 18:26

Heel veel succes! Proberen kalm te blijven en vertrouw op jezelf, dan komt het allemaal wel goed! OK dan!

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 18:45

Staats examen is zoveel relaxter, ik ken een paar mensen die dat gedaan hebben en zijn allemaal geslaagd. Als je te zenuwachtig bent mag je gewoon even stoppen, wat drinken, en dan weer rustig verder. Je krijgt alle tijd! Dus t lukt je nu wel! Suc6!

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 19:08

Mag je best zeggen hoor. Is niets om voor te schamen.
Mijn vriend slaagde pas de 4e keer, toen was hij wat meer relaxed omdat hij wist dat hij bij zakken, de volgende keer staatsexamen mocht doen.
Een vriendin van mij is 10 keer gezakt. Het kan altijd erger Haha!
Succes morgen, ik zal voor je duimen.

Meys

Berichten: 1372
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 19:32

Je hoeft je er niet voor te schamen hoor...hier nog 1tje die via staatsexamen haar rijbewijs heeft gehaald...ook niet omdat ik niet kon rijden maar door de zenuwen en als ik het over mocht doen ging ik gelijk bij de staats het examen doen (maar dat gaat helaas niet) het is zo relaxed ik kwam binnen (vol zenuwen natuurlijk) en de examinator vraagt aan me of ik een kopje koffie of thee wilde...thee dank u...en toen zei hij...zo nu gaan we even wat theorie vraagjes beantwoorden..je hoeft je nergens druk om te maken want je hebt je theorie al gehaald..alles ging goed..en toen het rijden..heb wel 1 foutje gemaakt maar hij vond dat ik het goed had opgelost dus tjakkaaa mijn langverwachte rijbewijs en dat ga jij ook doen....
Wel fijn dat je vroeg op moet, dan kan je gelijk je rijbewijs gaan halen bij het gemeentehuis OK dan!

Ik ben overigens 4 keer opgeweest..

Heel veel succes enne....ge kunt ut!!

Alja

Berichten: 25592
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 19:35

ik ben er ook drie keer voor geweest voordat ik het haalde dus het maakt allemaal niets uit...
zal morgen aan je denken en voor je duimen

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 19:40

Hoef je je niet voor te schamen! Ik heb het ook de 5e keer gehaald met een staatsexamen, heel relaxed allemaal, geen moment onzeker geweest. Na een aantal onverklaarbare black outs op m'n eerdere examens was ik blij dat er zo'n mogelijkheid bestond. Reactie van de examinator na afloop: 'Er zal vast wel een reden zijn waarom je hier zit, maar je kunt gewoon rijden dus je bent geslaagd!'. Ik was toen erg blij, geloof ik... Tong uitsteken

Heel veel succes, je kunt het! Lachen

Caira
Berichten: 26065
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-03 09:15

Helaas Pindakaas! Ik ben blijkbaar niet gemaakt voor een rijbewijs! Ondanks uitleg van mijn kant vonden ze me te besluiteloos, het was niet zo dat ze me niet zo de weg op durfden te sturen maar ik reageerde niet zelfstandig genoeg! Uitleg van mijn kant dat dat door faalangst kwam werd weggewuifd. Theorie loopt ook over 2 dagen af! Blijkbaar hoor ik dus gewoon niet op de weg thuis!

Verder heb ik het staatsexamen niet als anders ervaren! Duurde even lang en besluit was even snel genomen!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 09:43

Aaarrgghh ik snap precies hoe je je voelt.
Ik vond de examinatoren wel een stuk relaxter bij het staatsexamen, maar ik heb ook nog 3x staatsexamen moeten doen... uiteindelijk heb ik 7x examen gedaan...

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 09:57

Hey sh*t joh! Misschien moet je het over een aantal jaren gewoon nog eens proberen? Een vriendin van mij was het na de derde keer zakken zo zat dat ze twee jaar gestopt is. Toen ze het daarna weer oppakte, slaagde ze na nog geen tien lessen en één examen. Geef dus niet te snel op, je bent pas 19 en je kunt je hele leven nog rijexamen doen!

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 10:04

wat is dan precies zo'n staatsexamen, ik lees hier wel dat het relaxter is, maar was is dan precies het verscil?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 10:12

Ik vond het relaxter omdat de examinator steeds na een belangrijke actie aangaf wat je goed deed of wat beter kon. De aandacht was continu bij het examen en niet ofwel in het onzekere ofwel bij totaal andere dingen. Ik heb twee keer een zwijgende examinator naast me gehad (eentje was zelfs extreem ongeduldig en kon alleen maar zuchten) en twee keer (dezelfde) eentje die alleen maar over koetjes en kalfjes praatte (wat-ie tijdens mijn blackouts heeft gezegd, weet ik alleen niet meer Haha!). En misschien werkt dat bij anderen juist heel goed, maar ik kan daar blijkbaar niet goed tegen bij een examen. Die black outs deden het hem sowieso, mijn rijinstructeur reed mee bij het laatste examen en die was uiteindelijk degene die met het voorstel voor een staatsexamen kwam. Ik kon volgens hem tenslotte best rijden, ik had alleen moeite met examen doen.

Overigens heet het officieel BNOR-examen (Bureau Nader Onderzoek Rijvaardigheid). Tegenwoordig mag je niet meer tot in het oneindige examen doen (dus 10 x opgaan is niet meer mogelijk): als je de in de laatste vijf jaar vier keer gezakt bent bij het CBR, dan word je doorverwezen naar het BNOR. Zie ook http://www.cbr.nl/vervolg/vervolg.asp?ID=82

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 10:45

Goh, wat rot, zeg. Scheve mond En nu? Ga je door of ga je stoppen?

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 10:54

Karin schreef:
Overigens heet het officieel BNOR-examen (Bureau Nader Onderzoek Rijvaardigheid). Tegenwoordig mag je niet meer tot in het oneindige examen doen (dus 10 x opgaan is niet meer mogelijk): als je de in de laatste vijf jaar vier keer gezakt bent bij het CBR, dan word je doorverwezen naar het BNOR. Zie ook http://www.cbr.nl/vervolg/vervolg.asp?ID=82


Ik heb met m'n E ook gevraagd of ik nu (1x gezakt bij CBR) BNOR examen mocht doen, maar helaas....

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 11:13

he balen joh!
kan me voorstellen hoe je je voelt..ik heb er zelf 3 keer over gadaan, en dat vond ik al vreselijk!
sterkte ermee, kop op he!