msblast.exe worm in mn pc en niet te verwijderen..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 13:27

Ik heb sinds een week last van crashen van windows authority huppeldepup (zo'n windows foutmelding verstuur pop upje) en vervolgens wordt de computer opnieuw opgestart met een countdown van 60 sec.

Als ik inet eruit trok nix aan de hand, alles gescant, op adaware gedraait alles (nieuwste virusupdate natuurlijk), heb gister een format c gedaan en windows opnieuw geinstalled, en weer.

Nou heb ik het 'vermoeden' dat het van vriendje komt (niet hardop zeggen, want dan ben ik weer fout, moet meer vertrouwen in hem hebben Knipoog maar hij heeft wel vaker trojans, virusen en oliebol gehad :X hij is meer de game expert, niet inet oliebol expert Knipoog ), hij zegt dat ie gescant heeft maargoed, firewall ingeschakeld van winxp en nix meer aan de hand. Maar tevreden ben ik nog niet, want er is gewoon wat aan de hand, toch maar stiekum vriendjes comp grondig scannen als ie slaapt :X Knipoog

Ok intussen draaien vriendje zowel ik http://securityresponse.symantec.com/av ... xBlast.exe

Dat is een fixer


Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 13:32

fsoudan schreef:
Dit kan ik allemaal wel vergeten..... dit gaat me alleen nooit lukken.
1a + 1b gaat me nog wel lukken maar poorten dichtdoen ( 1c ) ??? Zou niet weten hoe.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik poort 135 tijdelijk kan sluiten??


http://securityresponse.symantec.com/av ... xBlast.exe draaien, die doet alles als het goed is.

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 13:41

Hier op beiden computers nix te vinden?

Megasupervaag, naja ik draai nu alle fixes en alles, zo even kijken hoe die zonder firewall draait of ik dan nog last heb.

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 14:02

Ik had gister continue foutmeldingen, werd er echt knettergek van.
ca een week of 2 geleden kreeg ik voor het eerst een dergelijke foutmelding.

Dus kennelijk toch besmet maar hoe wat waar?
Draai gewoon up to date norton av 2003.
Wel op campzone virussen voorbij zien komen bijv, maar feilloos opgepikt door norton, en ik had het al voor campzone, toen zijn een gozer nog op irc je wordt gehackt want dat kan niet dat ie 60 sec aftelt, blablabla, ik denk een of ander bugje, fout progje, en ja dat was het dus kennelijk wel icm virus dus Knipoog

Maargoed, ik heb nu firewall eraf en nix, dus hij is weer net zo mysterieus verdwenen als ie binnen is gekomen schijnbaar?

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 22:45

Ik heb intussen de computers bij mijn ouders thuis ook allen gescanned en geupdate, comp van stiefbroertje had ook dezelfde foutmelding + shutdown


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie