Verena update!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Verena update!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-03 23:19

Het kleine monster ligt nu lekker te pitten. Slapen We beginnen haar een beetje te leren kennen! Madam slaapt gerust de hele nacht door (van ca 23:30 tot 06:00), maar alleen als ze bij ons in het grote bed ligt. Oftewel papa ligt aan zijn kant en mama tegen de muur aan gedrukt en zij prinses-heerlijk op de rest van het grote bed Verdrietig (wel ruim uit het midden natuurlijk, we hebben 2 losse matrassen), op het aankleedkussen werkt niet, dat is brullen!
Verder was het de laatste avonden iedere keer raak. Dan was ze vanaf 20:30 niet stil te krijgen. Na ongeveer 1.5 uur het gebrul aangehoord te hebben en van alles geprobeert te hebben om haar stil te krijgen gingen we doodmoe naar bed en ze was stil... Scheve mond
Nu hebben we haar al 3 avonden achtereen stil: net doen alsof je gaat slapen, en als zij slaapt heel stilletjes bij haar weg kruipen en achter de comp gaan zitten of zachtjes tv kijken of lezen... Lovers (gelukkig schijn je zo'n klein kind nog niet te kunnen verwennen. Vanaf welke leeftijd kun je een kind wel verwennen (lees: verpesten)?)
Verder doet ze het heel goed. Ze groeit prima, drinkt prima, poept en piest nog beter! Met mij gaat het ook super. OK dan! We hebben gister een wandeling van 4 uur gemaakt!!! Dezelfde route hebben we de week voor de bevalling op de fiets gereden, wandelend ging gister een heel stuk beter!
Het vloeien is ook gestopt, en eigenlijk wil ik van de week nog wel op Des klauteren Pling (hoop dat Marc het er ook mee eens is, die had al van iemand gehoord dat te snel rijden slecht is ivm bekkenbodemspieren?? Dacht dat die juist sterker werden van rijden...)
Deze week heeft Marc nog vakantie, volgende week moet ik me helemaal alleen zien te redden met Verena. Da's best wel spannend... Nagelbijten / Gniffelen
Overigens heb ik nog enkele vraagjes aan de meer ervaren moeders onder ons:
* vanaf welke leeftijd kun je je kind verwennen? (zie ook verder naar boven)
* mijn borsten lekken nogal, ik heb zakdoeken geprobeert, maar die lekker giga-door. Ik heb nu zoogcompressen (proefpakketje uit hett ziekenhuis) en die werken maar zozo, zijn die er in verschillende maten en diktes? Of moet je ze gewoon zeer regelmatig verwisselen?
* er wordt wel gezegd dat je baby zelf aangeeft of ie honger heeft. Overdag komt Verena vaak om de 4 uur, maar 's avonds kan ze wel elk uur vragen. Is dat normaal? Kan ik daar zomaar aan toegeven, of is dat gewoon het extraatje wat ze nodig heeft om de nacht door te kunnen slapen???
* hoe snel kun je weer paardrijden na de bevalling? Mijn verloskundige zei: zodra je zelf aanvoelt dat het kan. Maar zijn er nadelen aan (te) vroeg weer gaan rijden?

little

Berichten: 323
Geregistreerd: 21-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 23:27

Citaat:
* er wordt wel gezegd dat je baby zelf aangeeft of ie honger heeft. Overdag komt Verena vaak om de 4 uur, maar 's avonds kan ze wel elk uur vragen. Is dat normaal? Kan ik daar zomaar aan toegeven, of is dat gewoon het extraatje wat ze nodig heeft om de nacht door te kunnen slapen???


Als je borstvoeding geeft, lekker geven, dat is het voordeel van borstvoeding, je hoeft ze nooit te laten huilen. Ga vooral op je eigen gevoel af met alles, je weet het zelf vaak beter dan wie dan ook.

Succes Haha!

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 01:32

Tja, ben ik ervaren na twee kindjes? Ik weet het niet.
Volgens de boekjes zijn kinderen na drie maanden te verpesten c.q. verwennen. Voor die tijd niet schijnbaar.

Van lekken heb ik nooit last gehad dus daar kan ik je ook niet in raden.

Mijn oudste had haar drinkperiode tussen 17.00 en 20.00 uur, dan wilde ze ook elk uur. Dat heb ik altijd toegestaan en dit is vanzelf genormaliseerd. Met borstvoeding is het heel belangrijk dat je naar behoefte voedt. Trek je niets aan van consulatiebureau's want die hebben af en toe de meest vreemde ideeen.

Paardrijden moet je doen als je zelf voelt dat je er weer aan toe bent. Als het niet gaat merk je het snel genoeg.

Succes met je kleine meisje en geniet ervan!!

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 00:25

Verwennen geen idee,het lijkt mij dat ze af en toe gewoon nog even moeten wennen aan het geboren zijn.
Wat je kan proberen voor de nacht is Verena lekker strak in een doek rollen of instoppen,ze krijgen dan weer een baarmoeder gevoel die ook strak om hun lijfje zat.
Ik neem aan dat je haar met die hitte zo luchtig mogelijk had liggen.
Zelf geef ik in het ziekenhuis de raad aan de moeders die borstvoeding geven om een goedkoop merk maandverband te kopen(die dikkere)knip die door de helft en je hebt goed vocht opneembare borstkompressen die nog een stuk goedkoper ook zijn dan de echte.
Bij borstvoeding kan je geven naar behoefte je hoeft NOOIT op de klok te kijken,het is duidelijk dat je dochter al een ritme heeft gevonden om de nacht door te komen,geven dus.
Nu nog je vraag over het paardrijden.
Als je baarmoeder goed ingedaald is (en dat zal nu best wel met borstvoeding)zou je in principe weer kunnen paardrijden.
Het gevaar schuilt in een verzakking als alles nog niet helemaal op zijn plaats zit,
Als jij je goed voelt en je hebt geen vreemd gevoel in je lijf volg dan je lichaam maar.Alleen nog wel rustig aan een beetje opbouwen niet meteen een uur te paard gaan zitten.

gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 08:50

Verwennen is naar mijn idee je baby iets geven wat hij/zij niet echt nodig heeft, daar valt voor mij zeker het eerste jaar liefde, aandacht en voeding niet onder. Onderzoeken wijzen steeds meer op het belang van een goede hechting die eerste jaren dus lekker doen wat je gevoel je ingeeft. Wij hebben drie heel verschillende kinderen die we dus ook verschillend benaderen. Onze oudste is wat afstandelijker, heeft graag haar eigen ruimte om haar heen, als baby al, die geven we haar. Onze middelste is erg onzeker die moedigen we op de gekste manieren aan, we hebben haar pas nog een pluim gegeven omdat ze stampvoetend de trap op liep. Onze jongste is een echte kroelkip heeft door allergieen 16 maanden borstvoeding gehad en veel bij ons geslapen ivm veel astma-medicijn gebruik. Hij is er echt niet door verwend, slaapt net zo goed in zijn eigen bed maar toen hij vanacht een kroepaanval had kwam hij veilig bij ons liggen. Hij is alleen daarom al een stuk rustiger. Kortom er zijn geen kinderen uit het boekje en de handleiding zijn ze vergeten erbij te leveren. Jullie zullen jullie dochter zelf moeten uitpuzzelen. En ik wens jullie daar veel mooie momenten toe want het is een waanzinnig mooie ontdekkingsreis.
Groetjes gamble

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 08:56

proudmama schreef:
Zelf geef ik in het ziekenhuis de raad aan de moeders die borstvoeding geven om een goedkoop merk maandverband te kopen(die dikkere)knip die door de helft en je hebt goed vocht opneembare borstkompressen die nog een stuk goedkoper ook zijn dan de echte.

Als je dat wil proberen, ik heb nog zo'n pak van die dikke maandverbanden liggen, die hadden een paar grapjassen gegeven op onze trouwdag (in een krat met boodschappen). Aangezien ik ze toch niet gebruik kan je ze krijgen van me Haha!

Verder geen advies Schijnheilig

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 08:57

Lekken gebruik gewoon maandverband. Kan jou dat schelen die dingen zijn nu toch buitenproportioneel groot.

Ik heb Sanne de eerste drie jaar naast me in bed gehad. Super gezellig (ik had dan ook geen man) Ik heb haar altijd op afroep gegeven. Omdat ze bij me sliep was dat heel makkelijk. Ik ging op mijn zij liggen en stopte de tepel in haar mond en we vielen zo weer gezamelijk in slaap.

Sanne is daar niet verwend door geworden. Overdag sliep ze trouwens wel gewoon in haar eigen bed.

Je moet vooral doen waar jij je goed bij voelt, er is niemand die beter weet wat een kind nodig heeft als de eigen moeder... geloof me