Duizelig

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 18:34

Kan door de warmte volgens mij wel vaker voorkomen, maar het ligt idd aan je bloeddruk.
Dat wat Haagsemeid allemaal typt wist ik niet, maar zal wel waar zijn dan Knipoog Mijn bloeddruk is laatste tijd (te) laag, heb ook heel vaak nu dat ik iets vast moet pakken om overeind te blijven als ik opsta.. Maar ook als ik gewoon al loop/zit word ik weleens duizelig, of wordt alles opeens zwart o.i.d.
Als je het echt heel vaak hebt, is het misschien verstandig om langs de dokter te gaan, maar als je het alleen hebt als je te snel opstaat, is het denk ik gewoon een kwestie van niet te snel meer opstaan.


DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 11:31

Miracle schreef:
Komt idd door zuurstoftekort in de hersenen. Heeft iedereen wel eens last van. Kan ook komen door van een warme ruimte in een airco-ruimte (om het zo maar ff te noemen) te stappen, of andersom. Heeft te maken met warm-koud verschil, je lichaam heeft zich bijvoorbeeld net aangepast aan de warme temperatuur, en dan stap je een koele ruimte binnen. Moet je lichaam zich weer aan gaan passen en dat heeft dus invloed op je hersenen via bloedsomloop enzo... Heb ik ook wel eens last van als ik uit onze airco-auto stap Lachen

Daarom moet je als je het warm is buiten en in je een auto met airco zit, al van te voren de airco uitzetten, zodat de overgang minder groot is. Tenminste, zo doen wij dat altijd als we bijv. op vakantie gaan / op de terugreis zijn.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aliida, Amazonbot, ComscoreBot, Emmaa_92, Esmee_RS, Fayyah19, flintstones, Jessica_1998, Marcato, meniekske, SannevZ, spookyskippy, verootjoo en 178 bezoekers