beeldschermadapter verwijderen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

beeldschermadapter verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 09:24

kun je je beeldschermadapter verwijderen?
Of heb je dan geen beeld meer.
Deze geeft op het moment conflicten met mijn compu.
Kun je deze verwijderen bij het configuratie scherm om hem daarna weer op te zetten.
Want er opnieuw overheen copieeren heb ik al geprobeerd, maar werkt niet.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 09:54

Start -> Configuratiescherm -> Systeem -> Devices/Apparaatbeheer (ofzoiets)

Als je hem verwijderd valt ie als het goed is terug op de 'STandaard VGA adapter'.

PascalB

Berichten: 1793
Geregistreerd: 06-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 09:55

Je beeldscherm adaptor is je video kaart.
Ik weet niet of het gaat werken als je je videokaart verwijderd in het configuratischerm. meestal gaat het wel gaat en ziet windows de volgende keer een kaart die nog geen drivers heeft. (maarja het blijft windows Lachen )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 10:34

Pascal heeft hopelijk gelijk en anders zou je de kaart opnieuw kunnen plaatsen. Welk OS heb je?.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 10:56

Opnieuw plaatsen gaat niet werken want het start nogal lastig op zonder kaart en als je dat zou lukken en je zet dat ding daarna weer terug dan ziet Windows vrolijk de oude drivers en heb je alsnog dezelfde problemen Haha!

Gewoon die drivers verwijderen via het configuratiescherm, opnieuw opstarten en dan naar de nieuwe drivers wijzen.

PascalB

Berichten: 1793
Geregistreerd: 06-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 11:05

Volgensmij gaat het wel werken. Heb de ervaring dat drivers vewijderen meestal niet het prob oplost.

Ik verwijder gewoon mijn videokaar uit het config scherm (win XP). Als ik voorlopig niet online ben weet je dat het mis is gegaan Haha!

PascalB

Berichten: 1793
Geregistreerd: 06-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 11:12

PascalB schreef:
Volgensmij gaat het wel werken. Heb de ervaring dat drivers vewijderen meestal niet het prob oplost.

Ik verwijder gewoon mijn videokaar uit het config scherm (win XP). Als ik voorlopig niet online ben weet je dat het mis is gegaan Haha!



Heb het geprobeerd en windows xp installeerd de drivers opnieuw.
Weet niet of je dit moet proberen met bv windows98.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 11:22

Het lijkt mij trouwens wel interessant om te weten of het systeem de kaart wel op de juiste manier herkent, dus bij de juiste naam noemt.

Zo kwam ik laatst een pc tegen die geen beeldschermadapter vermeldde in de hardware lijst en ook geen monitoren in de lijst had staan. Wonder boven wonder was er wel beeld op de monitor. Dat probleem werd dus niet verholpen door het opnieuw installeren van de drivers, omdat de kaart al niet gezien werd.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 13:03

Als je echte alle drivers wilt wegsmijten, kun je het beste even in de veilige modus opstarten. En dan in het config scherm gaan, staan er als het goed is je oude drivers ook nog. Vandaar dat windows de drivers weer installeert als je hem in de gewone modus hebt weg gegooid en dan weer opstart.
Conflicten zijn ook niet altijd de schuld van drivers by the way Lachen

PascalB

Berichten: 1793
Geregistreerd: 06-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 13:11

Heb je gelijk aan. is alleen lastig om op afstand een diagnose vast te stellen. dit zijn van die standaard dingen die je kan proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 13:18

ik denk dat ik de gok maar waag, en hoop dat hij opstart met de simpele kleur instellingen.

Het is nu wel zeker het probleem van Nvidia, omdat hij dat ook aangeeft bij microsoft probleem oplosser.

Al zit ik er ook aan te denken hem maar helemaal leeg te gooien, want dat is me altijd zonder problemen gelukt, vind het alleen zo'n karwei.

PascalB

Berichten: 1793
Geregistreerd: 06-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 13:29

Is idd een redelijk rot werk. zeker met dit weer Haha!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 14:19

De microsoft probleem oplosser *LOL*

Die gaat zeker zeggen: Sorry, het ligt geheel aan windows Tong uitsteken

PascalB

Berichten: 1793
Geregistreerd: 06-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 14:25

Laat het probleem oplossen liever aan mezelf over . weet ik zeker dat het goed gaat.

Maar om even terug te komen op het probleem.
probeer het gewoon te doen zoals romkabouter al aangaf. lukt dat niet verwijder windows en begin opnieuw (werkt vaak het beste).
Als je windows er opnieuw opzet , maak dan een image(met bv norton ghost) van je c partitie.
scheelt je een hoop werk de volgende keer dat windows er opnieuw opgezet moet worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 14:28

Dat ken ik nog niet dat northon ghost.

Als ik het goed begrijp onthoud die wat ik allemaal geinstallerd heb en kan ik dan gebruiken voor een volgende leeg gooi aktie zonder alles afzonderlijk er opnieuw op te hoeven zetten?

PascalB

Berichten: 1793
Geregistreerd: 06-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 14:38

Jep norton maak een image van je c schrijf (van het moment dat je het programma draait)
Mocht het zijn dat windows crasht of dat deze opnieuw erop gezet moet worden omdat windows bv traag word. kan je de image terug zetten. dat scheelt een hoop tijd want de image bevat alle programma's al de je hebt geinstalleerd toen je de image maakte.

Let wel op alles wat geinstalleerd word nadat je een image hebt gemaakt ben je kwijt (of je moet mail, muziek foto's en andere dingen die je op de c schijf hebt staan copieeren)

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 14:38

Yep OK dan!

Werkt best goed, maar je moet niet al te veel installeren. Anders krijg je een ghostfile die niet op een cdtje kan. Wat niet perse hoeft, maar wel erg makkelijk is Lachen

PascalB

Berichten: 1793
Geregistreerd: 06-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 14:42

Span gebruiken in gost ga je vrolijk op de volgende cd verder.

Mooiste is als je de eerste cd bootable maakt en image en ghost op cd zet
werkt perfect.
Bij een oude pc had ik binnen 2 minuten windows weer draaien ipv 60 min of langer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 15:36

Thanks voor de tip

Za eensl kijken of ik ghost kan vinden Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 18:00

Het probleem wat ik een stukje naar boven heb vermeld, was ook met een Nvidia kaart, heb je al op de website gekeken of daar misschien een oplossing staat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 18:39

Ik kreeg pas echte problemen toen ik een geupdate driver van hun erop heb gezet Lachen