kantoorcrush update 25/11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lers

Re: kantoorcrush update 13/10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 09:53

Ja, ik merk het bijna dagelijks Haha!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 09:55

Lers schreef:
griebels schreef:
Ik ben ook 23 Schijnheilig

En ik moet toch ff opkomen voor Lars hoor, 27 is nog lang niet antiek Boos! Schijnheilig

Bloos! Bloos!
Deze opmerking ga ik uitprinten en boven m'n bureau hangen *LOL* Haha!

Zal ik er nog een fotootje bij geven??

griebels

ShamalArabs schreef:
Lers schreef:
Moniek heeft er een hobby van gemaakt om mij zo vaak mogelijk te sarren *LOL*

En ik kan me herrinneren dat ze heel goed is in sarren Knipoog

Verward Schijnheilig

Djilna

griebels schreef:
kjoetie schreef:
Wij ook hoor, ik ben 23 en lars.. dies bijna antiek Tong uitsteken

Ik ben ook 23 Schijnheilig

En ik moet toch ff opkomen voor Lars hoor, 27 is nog lang niet antiek Boos! Schijnheilig

Mee eens, anders zou ik mezelf ook als bijna antiek moeten beschouwen aangezien ik dit jaar nog 27 wordt Nors opkijken

P.s Als dit zo doorgaat is het een slowchat en moet ik het topic verplaatsen..

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 09:57

hmm oke, allemaal hup, terug naar het vrijgezellentopic *kijkt streng*

Ik zal zsm weer een stukkie posten hier Djilan Lachen

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 10:00

Heel goed, want ik lees je stukjes met veel plezier Haha!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 10:06

*verplaatst zich weer braaf terug in het vrijgezellentopic*

Gwenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 10:28

Werkelijk super geschreven, beide verhalen.
We Want More!!!!! Haha!

Kelpla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 11:41

Ik ben ook erg nieuwsgierig naar je volgende verhalen!

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 11:44

Toch heb ik wel gelachen om die slowchat !!!

Maar euh heb je al inspiratie voor een nieuw verhaal ?

pompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 11:28

kjoetie schreef:
hmm oke, allemaal hup, terug naar het vrijgezellentopic *kijkt streng*

Ik zal zsm weer een stukkie posten hier Djilan Lachen

Ik kijk uit naar je volgende stukje...
Leest heerlijk weg.....

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 22:13

Ja... speaking of... wanneer komt er weer wat nieuws??
*wil niet ongeduldig lijken, maar kan wel een glimlach om de lippen gebruiken Knipoog *

saaraah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 17:43

Het is stiiiiihiiiiiiiiiiiiiiiiil aan de overkant... Muziek!

Misja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 17:47

Vrijgezellentopic? Waar? Haha! Duivel

Death_Squad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 19:42

Zeg iedereen hier gaat offtopic zeg

naar t vijgezellentopic kan je vast zoeken in het lijstje met "view users posts" via het profiel Knipoog

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 21:08

LOL !!!!
Wat een herkenning ... nou ja, alleen het klunzige en het "hoe doen ze het".
Erg grappig.
Klikt op "schrijf je in bij topic knopje" en print meteen ShamalArabs handleiding uit.
Poging 6 op die ultrahippe ( maar eigenlijk heel fout gekleurde - zou dat nog overgespoten kunnen??) hooggehakte strappy sandals die wonderbaarlijk goed zitten volgende zomer.....

Lers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 15:23

Misja schreef:
Vrijgezellentopic? Waar? Haha! Duivel

Hier: KLIK

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 20:51

Zijn er nog nieuwe updates of nieuwe verhaaltjes? natuurlijk altijd leuk om te lezen Knipoog

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-06 22:08

er komt er NU eentje aan, ga hem nu posten! Haha!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-06 22:08

Oren

Over het algemeen ben ik erg blij met mijn oren.

Oke, ik weet dat dit niet de meest gangbare manier is om een stuk tekst te beginnen (sterker nog, ik weet bijna zeker dat dit de eerste keer is dat die zin als openingszin gebruikt is) maar er is een point, I promise. Ik ben dus blij met mijn oren, niet omdat die nou bijzonder mooi zijn (er is in ieder geval nog nooit een man op me afgestapt om me te complimenteren met de wulpse vorm van mijn lelletje) maar omdat je er zo heerlijk mee kan horen. Horen is geweldig, en wordt zwaar ondergewaardeerd in onze visueel ingestelde maatschappij. Buiten het genieten van het geluid van muziek, kabbelende bergbeekjes en de stem van je geliefde is horen ook nog eens bijzonder aangenaam in allerlei situaties wanneer je eigenlijk niet zoveel te doen hebt. Ik reis nogal veel met het openbaar vervoer en heb daar een zware verslaving aan overgehouden. Mensen hebben namelijk de onbedwingbare neiging om te praten, oftewel tegen hun telefoon, ofwel tegen een aanwezige.

Er is niets waar ik zo van kan genieten als het meeluisteren met de gesprekken die andere mensen voeren in de trein. Zittend of staand in de 2e klasse krijg je een zalige inkijk in het meest intieme leven van de volstrekt onbekende mensen om je heen- eigenlijk een beetje een camping op wieltjes, zo’n trein. Net als op de camping krijg je allerlei inzichten in het leven van mensen die normaal veilig verborgen blijven achter de schuivende gordijntjes voor de ramen in een Vinexwijk ( pa roept naar zijn vrouw: “Miep, ik moet naar de plee. Waar is het papier?” Miep: “Wat?” Pa: “HET PLEEPAPIER!” Om vervolgens met de rol aan zijn vinger slingerend richting toilet te togen, onderweg nog even vriendelijk naar je knikkend. Dat zie je niet zo vaak, tenminste niet in mijn vriendenkring). En net als op de camping schijnt niemand het erg te vinden of zich ervoor te schamen.

De gesprekken gaan ook over dezelfde dingen die je normaal bij een grote kop koffie bespreekt: de laatste roddels, wie doet het met wie, waarom die vent nou zo’n hork is en of dat nieuwe kapsel van haar nou een succes is of niet. Nou brengt de NS mensen werkelijk dichter bij elkaar, vooral wanneer er weer eens vertraging is en er 2500 mensen met zijn allen tegelijk in een treintje proberen te komen waar maar 150 mensen inpassen. Wanneer je dan dus met een hele kudde andere kistkalven in zo’n coupé gepropt zit/staat/hangt doet een grote groep reizigers alsof ze niet enorm in elkaars persoonlijke ruimte hangen/zitten/staan en gaan mp3’s luisteren of naar buiten turen. Deze mensen vind ik eigenlijk een beetje saai en niet leuk om mee te reizen. De spraakzame categorie reizigers is veel leuker.Telefoongesprekken volgen is bijzonder leuk, vooral omdat je maar de helft van het gesprek meekrijgt en je dus heerlijk kunt bedenken wat de reactie van de andere partij is.Nu ben ik gezegend met een bijzonder smerig brein, dus de vunzigheid vliegt me tussen de oren. Zo krijgen gesprekken over handbal, poezen, en door Bokt ook fietsen en banketstaven in mijn hoofd een wending die de oorspronkelijke verteller vast niet voor ogen had. Sommige mensen vinden het onbeschoft om mee te luisteren met het gesprek van een ander, maar ik ben het daar echt niet mee eens. Mensen die bellen en praten in de trein doen ook volstrekt geen moeite om enigzins discreet te praten, nee, er wordt gebeld en de hele coupé zal het weten ook! Ik vind dat ik dan ook wel het recht heb om gebruik te maken van deze geluidsvervuiling voor mijn eigen vermaak, ja?! Mooi. Dat dat even duidelijk is.

Soms zijn de gesprekken die je hoort echter zó prikkelend dat het me de grootste moeite kost om me er niet mee te gaan bemoeien. Ik ben van mening dat ik best een goede mening heb, en Geloof dat ik deze ook moet uitdragen om het gepeupel te onderwijzen (dit zal ik natuurlijk nooit uitspreken, uiteraard, want voor je het weet menen mensen weer dat ze een mening over me moeten gaan hebben, en ik meen het als ik zeg dat ik meen dat de mening van menigeen gewoon gemeen is). Ik heb het vooral moeilijk bij gesprekken over integratie, kunst en politiek, maar ook wanneer een meisje voor de zoveelste keer een verkeerde vent te pakken heeft (als je geregeld op het zelfde traject reist leer je de mensen kennen) en haar vriendin meelevend luistert, moet ik me inhouden om niet te roepen: “jij slap loeder, denk nou eens na en zoek een aardige postzegelverzamelaar in plaats van uitsmijter nummer 24 te verslijten!” Maar ja, dat zeg je dan weer niet, want dat is onaardig. Bovendien zou ik dan mijn eigen ruiten ingooien, wanneer ze alleen nog maar weezoete gesprekken over haar brave filatelist zou kunnen voeren. Dus geniet ik egoïstisch van haar sexcapades met Grote Bullebak nummer 25.

Over het algemeen zijn vrouwen toch wel de grootste praters onderweg, maar mannen kunnen er ook wat van. Over het algemeen heb ik minder aandrang om me met mannengesprekken te bemoeien, omdat die vaak gaan over dingen waar ik niet echt een mening over heb: voetbal, computers, of de eeuwenoude strijd tussen de Opel- en de Volkswagenrijder. Maar soms zit er zo’n gesprek tussen dat me met krullende tenen en kauwend op mijn tandvlees achterlaat.

De laatste keer dat ik zo’n gesprek hoorde was niet eens in de trein, maar op mijn werk (situatieschets: men neme een grote zaal, zet daarin 40 bureau’s , verdeeld in 8 eilanden, en gooit daar 40 ongeinspireerde mensen neer die geestdodende werkzaamheden verrichten). Ik kwam onverwachts en ongepland te zitten naast twee zielige excuses voor het mannelijk soort. Echt ik meen het, van die gasten waarvan je hoopt dat het genetisch materiaal nooit doorgegeven gaat worden en waarvan je eigenlijk had gewild dat hun ouders een post-natale abortus hadden overwogen (maar dat zeg je dan weer niet, want dat is niet politiek correct). Gastje1 was type Mager Piepeltje, met de uitstraling van een dode kantoorplant en het IQ van een halve grindtegel. Gastje2 was type Groot en Lomp, als een soort van kortharige mammoet die zich op miraculeuze wijze in een bureaustoel gewormd had en nu briljante uitspraken deed als: “Afghanistan, dat ligt toch bij Marokko?” en waarnaast Sylvester Stallone een intellectueel leek.

Ik wilde niet eens meeluisteren, maar ik kon er niets aan doen, ze tetterden vrolijk om me heen en bespraken hun beider avondjes uit. De kernen van deze verhalen waren uiteraard de heren zelf, en hun Woeste Aantrekkelijkheid. Ik ademde diep in en uit, dacht aan mijn afbeelding van Ghandi op ons toilet (“Ik geloof in de absolute eenheid van de mensheid. Wij wonen dan wel in duizend kamers, maar ze zijn allen met elkaar verbonden”) en besloot me er niet in te mengen. Tot Groot en Lomp zijn betoog besloot met de welluidende woorden: “ja, waren best lekkere chickies daar. Maar wel veel kapsoneswijven.” Op dat moment kwam de stoom uit mijn geliefde oren (screw Ghandi) en besloot ik mijn werkplek maar even te verlaten voor ik de lokale BHV-er weer eens een verzetje zou bezorgen. Dit soort mannen is gewoon een total waste of oxygen. Die meiden hebben geen kapsones, die meiden hebben gewoon geen zin in jullie, jullie zijn LELIJK!! Maar in plaats van naar zichzelf te kijken is het natuurlijk veul makkelijker om de aanwezige dames maar de schuld in de schoenen te schuiven. Als je toch in 5 verschillende kroegen uitgaat, en overal zijn “kapsoneswijven”, maar het zijn overal andere meiden, wat is dan de constante factor??? Juistem. Maar toch lijkt dat kwartje niet te willen vallen. Dit soort kerels is gewoon een God in het diepst van hun eigen gedachtes.

Uiteindelijk besloot ik het maar gewoon op te geven en mijn oren nogmaals ten volste te benutten. Door het opzetten van mijn mp3 speler. Soms is het heerlijk om geluidsvervuiling buiten te sluiten. Of om types als Mager Piepeltje en Groot en Lomp eens te laten meeluisteren met een gesprek dat over hen gaat, en ze, als het kwartje dan nog niet valt, uit het raam op onze derde verdieping te gooien. Wie niet horen wilt, moet maar voelen.
Laatst bijgewerkt door kjoetie op 25-11-06 22:19, in het totaal 2 keer bewerkt

Globetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 22:18

Hartstikke leuk geschreven! Haha! Wanneer kom je in boekvorm leest een stuk prettiger dan zo'n scherm Clown

Xanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 22:50

Geweldig! Echt leuk Haha!
De wulpse vorm van mijn lelletje?! Haha!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 23:23

Hahaha hij is weer leuk Haha!
Gesprekken afluisteren in de trein of kantine is altijd leuk inderdaad Clown Heel herkenbaar Knipoog

favo

Re: kantoorcrush update 25/11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 00:48

Je bent weer goed op dreef, ha,ha

Sannert

Re: kantoorcrush update 25/11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 00:58

Haha, hij is weer goed! Ja, gesprekken afluisteren is idd leuk. Tong uitsteken