Zelfverdediging (traangas?)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-01 01:00

Ik ben ooit een keertje beroofd (van een zowat lege portemonnee, maar goed), en vindt het sindsdien niet meer zo prettig om in het donker over straat te gaan. Maar de komende tijd zal ik regelmatig tot 23.00u werken, en daarna alleen naar huis moeten fietsen (maar 20 minuutjes). Nou zat ik te denken om iets mee te nemen wat je in geval van nood zou kunnen gebruiken. Geen mes, want ik zie mezelf nog niet zo snel iemand steken, maar traangas/pepperspray of iets dergelijks. Is dit een goed idee, of onnodig/onzin? Wie heeft hier ervaring mee?

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 06:41

"Better safe than sorry", zeggen ze hier. Ik heb in mijn auto een pistool liggen. Nou denk je dat Amerika misschien iets erger is, maar Nl begint er ook al aardig wat van weg te hebben als ik zo de verhalen lees. Ik vind het zeker geen slecht idee om iets in je tas te doen om jezelf te beschermen. Inderdaad iets van pepperspray of traangas. Of desnoods zo'n hele harde toeter (jeweetwel, voor op voetbalvelden). Je kunt nooit voorzichtig genoeg zijn Knipoog
groetjes.

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 08:40

Ik *dacht* dat ik een keer beroofd werd haha! Ik liep over het parkeerterein naar mijn auto met mijn portemonee in mijn hand, toen het plotseling begon te regenen. Een jonge knul liep iets van 20 meter achter me en ik hield hem al in de gaten (ik ben met dat soort dingen zo wantrouwend als de pest). Plotseling begon ie te rennen en passeerde me rakelings. In een reflex heb ik hem toen een flinke schop in zijn knieholte gegeven Bloos Tja, oops, het kwam niet in me op dat ie begon te rennen om te schuilen voor de regen, ik dacht dat ie m`n portemonnee ging jatten!....Maar ja, ik ben blond he Haha!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 08:44

Nou je moet je goed beschermen tegen dit soort dingen. Dus neem je traangas/pepperspray maar gewoon mee.En natuurlijk wel op een plaatsje waar je het zo kunt pakken. Trouwens erg he dat het zo moet

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 08:49

Ik heb ook wel een busje pepperspray, eigenlijk is het verboden, maar ja....
Een busje deo of haarlak is ook heel effectief hoor Haha!
Je voelt je er wel veiliger door, al hoop ik dati ik het nooit hoef te gebruiken Party!!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 09:03

Ik zou een busje haarlak meenemen als ik jou was, en misschien zo'n klein apparaatje dat wanneer je de pin eruit trekt het een ongelofelijk lawaai maakt. Die kun je gewoon aan je broek hangen, maar dan moet er natuurlijk wel iemand in de buurt zijn die het hoort...

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 09:05

Ik heb ook zo'n busje, die had ik altijd in mijn zak toen ik vroeger in het donker door Utrechtmoest crossen vanaf een boerengehucht hier in de buurt, afgelegen weggetjes enzo.
Dus gewoon pepperspray nemen hoor !!

moekoekoeJarig
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 09:07

Ik zou het ook gewoon doen. Of idd haarlak.
Een vriendin van mij heeft zo'n alarmpistool. Ziet eruit als een minipistool en maakt een kl***herrie, het schijnt illegaal te zijn zo'n ding.