Arbeidscontract; recht op extra voorzieningen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Arbeidscontract; recht op extra voorzieningen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-03 23:46

Ik werk deze zomer bij de efteling. Half juni heb ik in een grote envelope mijn contract over de post gekregen, bij die post zat een boekje genaamd: de efteling een wereld vol wonderen, wegwijzer.

In dit boekje trof ik de volgende tekst aan.

parken die je kunt bezoeken met je personeelspas.
Op vertoon van een geldige personeelspas, heb je gratis toegang tot de onderstaande parken. Tussen de haakjes staat vermeld het maximaal aantal personene inclusief jezelf

*alton towers (5)
* park asterix, 1 keer per jaar (5)
*libema parken (5)
-autotron
-speelland beeksebergen
-safaripark beeksebergen
-speeltuin en strandbad
-de bergen wanrooi
-ecodrome
-sportiom
*bobbejaanland(1)
*europapark(5)
*liseberg(5)
*phantasialand(2)
*diergaarde blijdorp(5)
*six flags holland(2)
*Zoo antwerpen(1)
*WB movieworld(1)
*waterland neeltje jans (4)

Vervolgens staat er

Parken die je kunt bezoeken met de club van elf studiepas:
Naast de bovenstaandeparken die je op vertoon van je personeelspas gratis kunt bezoeken, kun je naar nog meer parken. Dat zijn de parken die lid zijn van de club van 11, waar ook de efteling toe behoort. OPm die parken gratis te bezoeken, heb je je personeelspas nodig en de studie pas van de club van elf. DEze studiepas kun je voor een paar dagen in bruikleen krijgen. HEt reglement voor het gebruik van de studiepas is sinds 2000 aangescherpt. Zo moet je minimaal 3 maanden in dienst zijn (dus geld het niet voor vakantie werkers) voor je gebruik mag maken van deze studiepas.

En dan een lijstje met 10 parken
*burgers zoo
*dolfinarium harderwijk
*duinrell
*hellendoorn
*keukenhof
*land van ooit
*madame tussaud
*madurodam
*noorder dierenpark
*pony park slagharen.




Dus ik denk HA FIJN! en heb fleury gevraagd om met mij naar sixflags te gaan. We mochten immers allebei gratis naar binnen...

Nou hele plannen gemaakt. Ik had op de efteling ook aan 3 mensen gevraagd of het dus idnerdaad zo was dat we samen gratis naar binnen mochten. Ja hoor! Nou vandaag dus nogmaals voor de zekerheid gevraagd, krijg ik van een of andere hogere pief te horen dat die regels veranderd zijn. En dat dat was gebeurd toen het boekje al bedrukt was. Ik heb de info die ik bij het contract en het boekje kreeg nog eens nagelezen er staat niks over verandering van het regelement.

Maar wat blijkt, six flags is toegetreden tot de club van elf, en ik heb nu dus die pas nodig om er samen gratis in te kunnen. en die kan ik dus niet krijgen :S

MAar ik heb dus aan de hand van dit boekje mijn contract getekend, voor zover was mij toen bekend dat ik dus met mijn personeelspas met zijn tweeen gratis naar sixflags kon...

Ook naderhand is mij dus NIET verteld dat dit reglement veranderd was. En nu ik dus voor de zekerheid VOOR DE 4DE KEER! vroeg of het echt klopte krijg ik ineens iets anders te horen. Wat nou als fleury en ik een kei duur treinkaartje hadden gekocht, plus de bus, en we stonden daar voor de poorten en we konden er niet in...

Ik heb met de info die ik had een contract getekend! Dan kunnen ze dat toch niet zomaar gaan lopen veranderen :S


Welke rechten heb ik? Want heel fleur en mijn plannetje loopt in duigen!

Morgen ga ik in ieder geval nog even goed erover bellen of dit dus inderdaad klopt!

Maar wie helpt mij, ik heb toch recht op de zaken die mij zijn beloofd ten tijde dat ik mijn contract heb getekend? EN IK HEB ER VERDORIE ZELF ACHTER MOETEN KOMEN!!!

[edit:BartVB]Titel[/edit]

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41660
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 00:06

Hmm, waarschijnlijk heb je geen rechten. Ergens in dat boekje staat ongetwijfeld iets als 'Aan deze informatie kunnen geen rechten worden ontleend. Wijzigingen voorbehouden'. Verder heb je getekend voor je alles dat _in_ je contract staat, niet voor wat er verder mee werd gestuurd. Ik ben dus bang dat het helaas pindakaas is eigenlijk...

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 00:09

Gewoon gaan en je allerliefste gezichtje trekken als ze zeggen dat je er niet in mag... en als ze dat toevallig zeggen dan zeg jij `he..dat is vreemd, het staat toch echt in mijn boekje`... met een beetje geluk laten ze je er dan toch in omdat ze het anders zo sneu vinden... en anders heb je pech...want ik denk dat Bart helemaal gelijk heeft...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 02:14

Ik zou het ook gewoon proberen. Mocht het niet lukken, dan kun je altijd nog betalen.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-03 07:59

maar we betalen dus echt al kei veel voor de trein, en daarom gingen we juist, omdat het gratis was, als we moeten betalen dan gaan we niet.