Vanaf welke leeftijd kunnen kinderen "manipuleren"

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 20:11

Ik heb eens een documentaire gezien, en daar werd verteld dat kinderen ik geloof vanaf de 3e-4e maand 'weten' dat ze kunnen manipuleren...
Er wordt toch ook gezegd van de eerste 'x' (weet even niet meer hoeveel maanden) als je baby huilt je moet gaan kijken omdat hij met reden huilt. Hierna kan het gewoon 'manipulatief' zijn.

Ik ben zelf ook van mening dat je met kinderen gewoon consequent moet zijn. Ja is ja, nee is nee, blèren zonder reden is aanpakken, braaf zijn is belonen... (*kijkt teveel naar het programma 'de kinderpsycholoog op vitaya precies* Haha! (leuk om te zien wat voor een krengen heropgevoed worden tot engeltjes trouwens))

Ik hoop dat ik als ik zelf kinderen heb, nog even consequent ben als ik nu denk dat ik ga zijn, of zoals ik nu wil zijn in ieder geval..
Maar no way dat mijn kids later blèren in de winkel om een snoepje wat ze niet krijgen van mama, één keer en nooit weer dan toch wel Haha! *evil grin*

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, ManonGrr, Saartjuh_b, YandexBot en 122 bezoekers