Door enkel gaan, hoe lang duurt het?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Door enkel gaan, hoe lang duurt het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-03 09:35

Ik ben twee weken geleden door mn enkel gegaan, kon de eerste3 dagen moeilijk lopen, maar de pijn is nog steeds niet over. Ik heb wel gezorgt dat ik niet veel hoefde te lopen, maar nu mag het eens afgelopen zijn.
Heeft iemand enig idee hoe lang het duurt, ik ga volgende week namelijk op ponykamp en ik heb een vaag vermoeden dat hakken uitdrukken met een zere enkel geen pretje is.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 09:38

Ben je naar de dokter geweest?
2 weken is best lang voor een normale verzwikking, volgens mij. Wie weet is er meer aan de hand?
Ik ben vorig jaar op ponykamp door mijn enkel gegaan, had mn enkelbanden opgerekt en een scheurtje erin. Tis nu een jaar geleden en ik loop nog steeds soms met enkelband.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 09:48

Ik had hetzelfde als Nathalie, zie [VvdD] Boktrit eindigt in ziekenhuis

Dankzij direct ingrijpen, gips, tape en rustig aan doen heb ik nu na drie maanden weer een goed functionerende enkel. Alleen met paardrijden en skaten doe ik er voor de steun nog een Hansaplast sportwikkel omheen (zo'n elastisch geval met klittenband). Voor de rest geen last meer, ik kan zelfs alweer zonder problemen rennen om mijn trein te halen. Tong uitsteken

Op mijn 17e ging ik ook flink door mijn enkel en ben er toen pas na een week mee naar de dokter gegaan. Toen was het al te laat om het nog effectief te kunnen behandelen, ik ben daarna zeker een half jaar zoet geweest met fysiotherapie en vervolgens heb ik nog heel lang last gehad van een zeurend en strak gevoel in die enkel.

Moraal van dit verhaal: in zulke gevallen kun je maar beter lief zijn voor je enkel om vervelende nasleep te voorkomen. Tip: haal zo'n Hansaplast sporttape bij de drogist of apotheek en doe die om je enkel als je gaat rijden. Het ziet eruit als een rekverband met aan beide uiteinden een randje klittenband. Instructie staat op het doosje. Niet de hele dag er omheen laten zitten (alleen met sporten), want hij moet best strak en het is niet de bedoeling dat je voet wordt afgekneld. Zeker met warm weer: bij mij zag het er afgelopen zaterdag nogal rauw uit na ongeveer 6 uur dragen. Tong uitsteken

Succes en veel plezier op ponykamp!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 09:55

Geluk gehad Karin dat t zo snel genezen is! Ik moest dus eigenlijk een week rusten en daarna moest ik met krukken lopen enz enz.. Voorzichtig doen dus. Maar ik was op ponykamp en daar had ik geen zin in! Ik met me stomme kop na 1 dag een beetje rusten/met krukken lopen, dus alweer gewoon actief gaan doen.. En na 2 dagen het verband er af gehaald omdat het nat geworden was. Daarna ben ik dus gewoon gaan rijden en heb ik de hele week nog met een brase gelopen enzo, ik had wel ontzettend last ervan maar ik dacht dat dat wel over zou gaan.
Niet dus.. Nu vind ik t echt vet stom wat ik gedaan heb, want wed maar dat ik er nog lang last van ga hebben..
Als ik jou was zou ik idd ff zon sporttape ofzo halen, zodat je toch steun aan je enkel hebt.

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 11:38

Hoe lang een verzwikking duurt is per persoon verschillend maar al bijna 2 weken is toch lang. Ik zou voor de zekerheid gewoon even langs de huisarts gaan.
Ik heb vorige week mijn enkel ook verzwikt (lichtjes) en daar verder geen rust mee genomen en ook gewoon bijven werken, maar ik heb in mijn leven al zo vaak een verzwikking, verstuiking of oprekking van de enkel en de banden gehad dat het me nu toch wel verrekte pijn moet doen wil ik er niet mee doorlopen. Bloos! Hoe bedoel je eigenwijs Verward
Maar laat het gewoon even nakijken door de huisarts en koop in ieder geval even iets om je enkel te versterken, een braise o.i.d.

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 12:14

Je kunt aan de huisarts vragen of je een verwijsbriefje voor de fysiotherapeut kan krijgen, en aan hem vragen of hij het in wil tapen! Dat werkt altijd wel goed (spreekt uit ervaring)