Autoverzekeringen & premie's, belachelijk !

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Autoverzekeringen & premie's, belachelijk !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-03 12:12

Ik heb vorige week een auto gekocht, die man wist een goede verzekering die niet te duur was.
Ik gebeld en alles opgegeven en verteld wat ik wil, de vrouw vertelde me dat de premie €2750 nog wat was, nou effe slikken Scheve mond . Nou weet ik dat het een 'risico auto' is ze zijn erg gewild maar dat we zoveel moesten gaan betalen !
Nou heb ik net de verzekering van Niels zijn werk gebeld om te vragen wat het bij hun kost. Ik weer alles doorgegeven. Verteld die mevrouw me dar dezelfde verzekering bij hun €1444,55 per jaar kost ! Dat scheeld gewoon iets van €1300 ! Das toch belachelijk !
Ik heb meteen de goedkoopste genomen, natuurlijk.
Ik belde de andere verzekering op en die vrouw vond het nogal raar dat het daar zo goedkoper was, nou ze was niet de enige hoor !

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 12:15

Het is heel goed om veel verzekeringen af te bellen. Ik zit bij harmen zijn pa in het pakket meeverzekert via zijn werk (collectief) en dat scheelde nogal. Ik heb nu 40% korting! En geen risico geld omdat ik nog in de risicoleeftijdsgroep zit. Ik betaal iets van 8 a 900 euro per jaar dacht ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 13:35

Ikheb zefl bij een verzekeringsmaatschappij gewerkt. De winsten van de maatschappijen worden echt niet uit de betaalde premies gehaald. Er wordt zelfs meer schade uitgekeerd dan dat er premie binnenkomt, zeker voor de autoverzekeringen.
Het verschil in prijs is altijd een verschil in dekking en polisvoorwaarden, de beruchte kleine lettertjes. Maar eventjes goed shoppen kan je een hoop geld schelen maar realiseer je wel dat de voorwaarden verschillen.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 13:38

........je verzekering leer je pas kennen als het op schade uitkeren aankomt!
Een goedkope premie kunnen ze allemaal wel beloven, zeker als je zowat nooit schade uitkeert.

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-03 13:49

Dit is gewoon een goede verzekering, de voorwaarden zijn nog beter als die dure verzekering.
Ik vind het allemaal wat vaag.

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 13:51

Jippie schreef:
Ikheb zefl bij een verzekeringsmaatschappij gewerkt. De winsten van de maatschappijen worden echt niet uit de betaalde premies gehaald. Er wordt zelfs meer schade uitgekeerd dan dat er premie binnenkomt, zeker voor de autoverzekeringen.
Het verschil in prijs is altijd een verschil in dekking en polisvoorwaarden, de beruchte kleine lettertjes. Maar eventjes goed shoppen kan je een hoop geld schelen maar realiseer je wel dat de voorwaarden verschillen.


Oh? Ik weet niet waar jij gewerkt hebt, maar ik heb toch wel een hele degelijke verzekering, WA plus beperkt casco, voor weinig geld.
Daarbij ben ik ook nog eens verzekerd voor rijden op besloten terreinen en wedstrijden. Dat alles voor iets van 1200 euro bruto. Aangezien ik al jaren schadevrij rij zit ik op 75% korting. Ik moet de eerste verzekering nog tegenkomen die dit uberhaupt kan bieden, afgezien van de prijs.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 13:52

kojack schreef:
Dit is gewoon een goede verzekering, de voorwaarden zijn nog beter als die dure verzekering.
Ik vind het allemaal wat vaag.


dat is niet vaag.........da's juist erg duidelijk

Redgold

Berichten: 181
Geregistreerd: 19-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 16:02

Collectieve kortingen via bijv. een werkgever kan wel 30% voordeel geven op de bruto premie, daar zijn de voorwaarden zeker niet minder om.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 19:40

Ik heb mijn auto dus nog steeds op mijn moeders naam staan, voor mij is het amper te betalen (en zo nieuw is mijn auto niet meer). Ik heb namelijk een GTI en dan ook nog eens cabrio, en dat is op mijn leeftijd diep in de buidel tasten... Probleem is alleen dat ik nu geen no-claim op kan bouwen...

Mijn broertje had het helemaal slecht, hij had een auto gekocht zonder eerst te kijken wat de verzekering zou gaan kosten. Hij heeft een Peugeot 206 GTI gekocht van een jaar oud, er was maar 1 verzekering die hem aan wilde nemen... En de premie was ook niet mis, nog meer dan het eerste bedrag wat Kojack noemde...

rakker
Berichten: 9
Geregistreerd: 06-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 19:29

Ja premies zijn afhankelijk van heel veel dingen.

Je leeftijd, waar je woont, hoe duur was je auto nieuw, hoeveel kilometers je rijd, en natuurlijk wat voor een verzekering je neemt.

Persoonlijk vindt ik het altijd belangrijk wat het je gaat kosten om een ruit te laten vervangen.
Sterren gaan vaak nog gratis maar een ruit vervangen verscheelt per verzekering bij de ene moet je bij betalen bij de ander zak je in je noclaim.
Alleen de all-risk verzekeringen doen het vaak kostenloos. Maar ja een auto van 8 jaar zo verzekeren is gekkewerk.

Wat ik ook belangrijk vindt is een schadeverzekering inzittenden (svi)en niet een ongevallen verzekering.(oi)

leuk hoor dat je een percentage krijgt als je bijv. je duim mist maar toch vindt ik het prettiger als je alle geleden schade krijgt uitgekeerd.
Helaas doen een hoop verzekeringen geen svi meer, dit kost ze denk ik te veel.

Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 13:17

Ik werk zelf bij een assurantietussenpersoon, en we werken met verschillende verzekeringsmaatschappijen. Het is inderdaad per geval anders welke maatschappij het voordeligst is. Mensen die onder de 24 jaar zijn komen duur uit omdat ze in de " risico-groep " vallen. ( gelukkig ben ik daar zelf nu uit! ) Het verzekeren van auto's op naam van de ouder doen wij niet meer, omdat het in het verleden porblemen heeft opgeleverd, en dan vooral met betrekking tot het verzwijgings-artikel dat verbonden is aan de verzekering. Als je namelijk een gti o.i.d. op naam van je ouders verzekerd, en jij rijdt er zelf altijd in, en je maakt schade en zegt in je shock-toestand dat het JOUW auto is, dan kan een verzekeraar de claim afwijzen, omdat de verzekeringnemer ( de ouder ) in dit geval geen belang heeft bij de polis, omdat het zijn auto niet is. En daarnaast is er dus sprake van verzwijging !!! PAS DAAR DUS MEE OP!!!

En een schadeverzekering inzittenden is inderdaad beter dan een ongevallenverzekering inzittenden.

En waar ik me vaak aan erger, mensen kunnen wel een auto van ik weet niet hoeveel geld betalen, maar de verzekeringspremie is altijd te hoog....... tja, daar moeten ze dan van tevoren maar aan denken !!