Een kat die heel vaak miauwd!?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Romargo

Berichten: 193
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Den Haag

Een kat die heel vaak miauwd!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-03 23:25

Hallo allemaal!

Ik heb misschien een beetje een stomme vraag Verward
De kat van een vriendin van mij die miauwd bijna de hele dag. Ze is net verhuist van een flat naar een beneden woning. Nu kunnen de katten dus lekker naar buiten. ( ze heeft er 2) Als ze thuis is miauwd hij ook. Terwijl hij gewoon aandacht krijgt, dan is hij wel ff stil maar daarna doet hij het weer. S'nachts houd hij d'r ook wakker door zijn gemiauw. Nu dacht ze ik doe hem s'nachts buiten misschien wil die dat wel. Gaat ie buiten lopen bleren dat ie weer naar binnen wil Gaaaap. Terwijl het raam open staat dus hij kan zo naar binnen toe! Dus er zijn die nacht al 2 buren komen klagen bij d'r of ze die kat wil binnen halen . Ze heeft echt sinds ze verhuist is totaal geen nachtrust gehad in d'r nieuwe huis en zo kan het dus niet langer. Maar ja ze is wel gehecht aan die katten dus weg doen wilt ze ook niet...en ja wie neemt een kat aan die alleen maar loopt te bleren Verward ja het asiel...maar dat wil ze natuurlijk niet!
Wie kent dit soort gedrag of weet een oplossing?
Alle tips zijn welkom!!
Alvast bedankt!
Groetjes Mar
Laatst bijgewerkt door Romargo op 06-08-03 23:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 23:28

Misschien heeft die kat wat meer tijd nodig om aan zijn nieuwe huis te wennen en is hij gewoon een beetje van slag! Gun hem gewoon wat meer tijd, katten zijn hele gevoelige dieren. Succes!!!

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 01:08

Onze kat miauwd ook veel.. Meestal wil hij ons dan begroeten Lovers of hij wil eten.. Even laten wennen

nanka

Berichten: 3484
Geregistreerd: 18-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 08:12

Ik heb geen itp(s) voor je, maar 1 van mijn katten miauwd ook heel veel. Hele verhalen verteld'ie *LOL*

Misschien dat die kat van je vriendin inderdaad gewoon moet wennen. Het valt niet mee om zomaar te verhuizen

Succes in ieder geval! OK dan!

Marc2
Berichten: 1163
Geregistreerd: 11-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 08:14

Is de kat al 'geholpen'? Of is het gewoon 'normaal' miauwen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 09:01

Wat ze kan proberen is de kat net voordat ze naar bed gaat een bakje blikvoer geven. De meeste katten zijn er gek van en eten graag hun bakje leeg. Daarna is het tijd om te wassen, en met zo'n lekker vol buikje.... Zzzzzzzzzzzzzzzzzz

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 09:16

Tja, ten eerste zou ik zeggen, ze heeft een kat, die miauwen. Ten tweede vraag ik me af of ze een kater of een Jeweetwelkat heeft. Is het een kater dan zou hij wel eens heel erg om zijn vrouwtjes kunnen roepen. Nu hij beneden zit merkt ie dat meer natuurlijk. Dus zou castratie een oplossing kunnen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 09:42

Fasel schreef:
Tja, ten eerste zou ik zeggen, ze heeft een kat, die miauwen.


*LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL*
Tja, dat doen ze..... Haha! Tong uitsteken

Romargo

Berichten: 193
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-03 10:55

Eten krijgt hij indd als ze naar bed gaat, maar dit heeft dus totaal geen zin Boos! . Hij is ook al gecastreert dus daar ligt het ook niet aan Verward

Veder nog mensen met oplossingen?

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 12:18

Je hebt ook zogenaamde "kletskatten". Ik ben ook gezegend met zoéén..... Mijn kat vertelt echt hele verhalen, de hele dag door. Aandacht krijgt hij zat, daar ligt het niet aan. Hij kan gewoon erg moeilijk zijn mond houden Haha! ! Bij ons ook 's nachts idd, dat is voor ons ook wel een probleem. Onze kat gaat sinds kort naar buiten (wilde ik eerst niet vanwege alle gevaren) maar dat helpt nog niet echt.

Wegdoen is ook te belachelijk voor woorden. Een kat miauwt nou eenmaal, de een wat meer dan de ander. Ik ben bang dat ze eraan moet wennen. Misschien als de kat wat meer "thuis" is in zijn nieuwe huis, wordt het wel wat minder.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 12:26

Misschien toch een gemis met het vorige huis, je kunt natuurlijk ook wat bachbloesem druppels in het water, animal freedom bijvoorbeeld.

Romargo

Berichten: 193
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-03 18:44

Marieke22,

Hoelang hebben julllie die kat dan al? Want daar word je toch helemaal gek van dan?

mirre
Berichten: 1001
Geregistreerd: 30-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 19:21

katten die doof zijn miauwen ook heel veel.

Romargo

Berichten: 193
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-03 22:46

joh, dat wist ik niet...hmm misschien moet ze hem is nalaten kijken.
Bedankt mirre!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 22:49

Misschien een erg domme opmerking... Misschien is ie krols? In het geval van een kater kan er een krolse kat in de buurt zijn...

Ik begreep dat ze voorheen niet buiten kwamen? Als ik met de hond ga wandelen gaan mijn katten altijd mee, als ik te ver van huis wegga gaan ze ook miauwen, omdat ze mij dan "kwijt zijn"... Onbekende omgeving dus.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 22:52

ik zou er helemaal niet goed van worden denk ik!!! Ben sowieso geen kattemens. Ga er eens mee langs een dierenarts. Daar hebben ze vele middeltjes. oa.a tegen sproeien enzo. en als dat niet helpt, kom ik wel ff langs! Knipoog

linlovesyou

Berichten: 990
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 23:04

sommige katten mauwen heel veel als ze niet goed horend zijn...

oh ja en oordoppen in doen s'nachts, dan slaap je lekkerder:)

linlovesyou

Berichten: 990
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 23:05

ohw dat heeft al iemand gezegd...
is het een mannetje of een vrouwjte?

en mauwt er maar eentje? en waar is die andere dan?

Romargo

Berichten: 193
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-03 23:08

Die andere is er ook gewoon en die is gewoon stil dus ja...???

linlovesyou

Berichten: 990
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 23:10

hmmm dus hij mist die andere niet...

hoelang is dit al gaande?
ik denkt dan toch dat het gewoon gewenning is, hij moet waarschijnlijk wennen aan zijn nieuwe huis en dat die nu naar buiten mag...

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 23:30

Onze kat heet MAUW dus hij kan gewoon zijn naam zeggen Haha!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 08:55

mirre schreef:
katten die doof zijn miauwen ook heel veel.


Ik heb hier een kitten die praktisch doof is maar die is toch echt stil hoor... terwijl zijn goedhorende broertje zich graag laat horen.

Misschien had hij in het vorige huis binnen hoorafstand een vriendje (buurkat), die hij nu roept omdat hij hem niet meer horen kan? Het lijkt mij eerder een soort onzekerheid.

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 09:03

Romargo schreef:
Marieke22,

Hoelang hebben julllie die kat dan al? Want daar word je toch helemaal gek van dan?


We hebben deze kat nu bijna twee jaar, hij is zelf ook bijna twee. En of ik er gek van word.... tja. Een beetje wel natuurlijk, maar het is ook wel een kwestie van gewenning.

Bij hem komt het waarschijnlijk omdat hij wat anders is dan andere katten. Hij is neurotisch, overactief, zenuwachtig.... vreet alles op wat los en vast zit (plakband, elastiek.... heel goed oppassen dus). We hebben hem toen hij vier weken was bij mensen weggehaald. Veel te vroeg dus, maar deze mensen hadden moederpoes naar het asiel gebracht. We hebben het er wel eens over gehad met onze DA, en zij denkt dat dit rare gedrag voortkomt uit het feit dat hij zo vroeg alleen is gelaten door zijn moeder.

En verder, ach. Het is een erg lieve kat. Vreselijk eenkennig, maar volgens mij ziet hij mij als soort moeder ofzo, want overal waar ik ben, is hij ook Haha! .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 11:00

Onze Dicky-Dick doet het ook, die miauwt echt de hele dag tegen je. Loopt ook als een hondje achter je aan, en blijft maar kletsen. We houden ook hele gesprekken samen, want ik ken al z'n miauwgeluidjes en kan ze ook nadoen, en ik weet zo'n beetje wat ze betekenen. We miauwen wat af met z'n tweeen.
Soms word je d'r inderdaad niet goed van, maar dan koop ik 'm om met een blikje Tjomp, is 'ie effe stil.
Nadeel van zo'n kat is alleen wel dat hij ook 's nachts zin heeft om te praten, en dat doet hij dan ook. En als er niemand antwoord, gaat hij "galmen" in de gang, errrrrrreg feestelijk (not....) Keertje boos roepen heeft meestal wel (heel even Haha! ) effect, want negatieve aandacht is ook aandacht....
Tommie miauwt ook wel, maar alleen functioneel. Prrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrmmmmmmwwwwwwww als ze aandacht wil, Prrrawwww als ze eten wil, Mmmmmmwwww als ze naar buiten wil etc.

Grover miauwt alleen als ze geaait wil worden, verder nooit.

Grappig he, ze hebben echt allemaal hun eigen eigenaardigheidjes....

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-03 12:29

Wat mij nog niet helemaal duidelijk is:
Doet je kat dit sinds de verhuizing, of mauwde hij daarvoor ook al zoveel?