jullie mening

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-01 14:17

ik wil graag jullie mening weten
ik heb dus geen bak op mijn terrijn ik mag dus nu weer naar buiten maar ik vind eigenlijk dat ik niet moet gaan rijden als respect voor alle boeren die zullen mij wel heel erg kwaad aankijken dat ik ga rijden omdat ze bang zijn om besmet te worden maar ik heb geen evenhoevigen op mijn terrein staan
wat vinden jullie moet ik wel of niet gaan rijden

gr. thirza

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 14:20

ik denk inderdaad dat er een hoop mensen zullen zijn die het niet kunnen waarderen als jij op straat gaat met je paard.

Ik vind het fijn voor je dat je naar je paard kan.
Zelf mag ik nog steeds niet Boos! , bij mijn paard staan evenhoevigen Koe . En Sprang-Capelle is hier vlakbij. ik vrees dat het daar ook foute boel is. Ik hoop dan ook dat het niet verder hier naar toe komt...

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 14:25

Goede aktie van je, Thirza!
Ook ik mag officieel weer de weg op, maar direkt naast ons woont een boer met 110 koeien.... Ik moet er niet aan denken dat ik perongeluk het virus meeneem. Dus, nee, mijn paard blijft gewoon in de wei en we gaan niet de straat op!

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 14:30

Hoi,

Ik heb hetzelfde dilemma als jullie.
Ik doe het ook maar niet.
Daarnaast is die van mij echt knettergek, in de wei lopen onze paarden echt te rausen niet normaal meer. Komt ook doordat het zo koud is natuurlijk, maar buitenrijden....nee.

Misschien dat ik morgen even probeer of ik kan longeren op een hoekje van het weiland.
Hetis hier alleen nog vrij nat......

grtx, Rieja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 14:51

Ik had Milena ook liever op de harde weg afgestapt vandaag, maar ook ik vind dat ik het niet kan maken, uit respect voor de boeren. Ik vind het heel netjes van je dat je daar rekening mee houdt!
Groetjes, Sonja.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 15:54

Ik vind het een hele goeie actie Thirza!

Alleen is mij één ding niet duidelijk: hoe weten we nu op een gegeven moment zeker dat het virus ècht uit Nederland verdwenen is, dat niet een van onze paarden het nog bij zich draagt en het over kan brengen?

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 17:36

Vandaag waren we dus in het land en ja hoor daar reed een ruiter.......dus het eerste wat door me heen schiet is van "dat mag toch niet" en ff later komt er ook een wagen met 2 paarden voorbij gescheurt....naja nu snap ik er helemaal niks meer van want volgens mij zitten wij ook in het risico gebied....maar volgens die man mocht je gewoon buiten rijden hij zei dat hij had gebeld......nou ja het zal allemaal wel....ik ga in iedergeval nog niet, beetje rekening houden met de boeren toch!!!!

Jacqueline

Iris

Berichten: 2048
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 18:15

Je kan nu wel meteen beginnen met rijden, maar als je per ongeluk daardoor het virus meeneemt wordt het dadelijk allemaal nog erger en mag je niets meer.
Ik denk dat je dus het beste kan afwachten totdat het allemaal een beetje meer voorbij is.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 19:23

Tsja, wanneer is het 'een beetje meer voorbij'? Kan nog wel een maand duren.......
Ik baal echt.

Je kunt ook niet weten of er nog ergens een paard of een ander dier is dat het toch nog bij zich heeft. Daarom MOETEN ze ook enten. Anders kom je er nooit meer vanaf, ja als de hele veestapel uitgemoord is.......

Rieja

Iris

Berichten: 2048
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 19:24

Ja maar als je nu vol enthousiasme allemaal weer naar buiten gaat enz. Terwijl er alweer een nieuw geval van mkz is wordt het dadelijk alleen maar erger.

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-01 19:25

dat vind ik wel eng stel dat er toch nog een vogel ofzo is met dat virus en dan denken we eraf te zijn komt die vogel weer terug en begint het helemaal opnieuw

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 19:26

Ik ga ook niet vol enthousiasme naar buiten......de buren zien me al aankomen....

Citaat:
Op 2001-03-25 19:24, schreef Iris:
Ja maar als je nu vol enthousiasme allemaal weer naar buiten gaat enz. Terwijl er alweer een nieuw geval van mkz is wordt het dadelijk alleen maar erger.


Iris

Berichten: 2048
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 19:35

Dat was ook niet bedoeld richting jou Lachen bedoel er helemaal niets mee.