Vogeltjesmarkt Antwerpen:puppies in kleine hokjes!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Vogeltjesmarkt Antwerpen:puppies in kleine hokjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-03 14:56

Dit weekend was ik in Antwerpen. Zaterdag de winkels open, dus "shop till you drop" Haha! en zondag zouden de antiekwinkels open zijn en wilden we naar de vogeltjesmarkt. Rond die markt zitten een aantal panden, waar je jonge hondjes kunt kopen. Wij wisten dit wel, maar wilden nu eens zelf gaan kijken. Bij de eerste moest je een trap naar beneden, kom je in een grote ruimte. Langs de kant staan stapelhokken, waar bij ons vogeltjes in zouden zitten. Daar zaten onder andere een klein mopshondje en een (heel druk en heel bang) dwergpinchertje in een hokje. Verder stond er een hele grote tafel, waarop ze vier grote bakken hadden gemaakt. Daar liepen ook wat jonge hondjes in (Franse buldog, Jack Russel en een klein wit (schattig) keffertje. Zij konden dus wel bewegen. Op de grond hadden ze een hele grote "bench" zonder bovenkant gemaakt, waar ook weer het een en ander rondliep. In een afgesneden wasmachinedoos liepen twee Cocker Spaniels rond. Je kon de hondjes gewoon aanraken. Het was er behoorlijk warm en benauwd, er liepen ook wel twintig mensen daar beneden. Er liepen kinderen te schreeuwen. In de andere stapelhokjes hadden ze nog wat katjes zitten, die zich van dit alles weinig leken aan te trekken. Bij een andere winkel (een echte dierenwinkel) zaten alle hondjes in een hokje achter glas. Het voordeel hiervan vond ik wel dat niet iedereen met z'n tengels aan die beestjes kon zitten. Het was alleen jammer dat het daar zó verschrikkelijk warm was, dat de beestjes helemaal nat waren van het zweet. Ze zagen er ziek, depressief en uitgeput uit. In een rek vol katten zat helemaal geen beweging, die lagen met de ogen dicht volledig lam op de grond, sommigen in de kattenbak Verward Er zaten twee Bassethounds, die er slecht aan toe waren.

Volgens een kennis zijn ze er in Belgie ook mee bezig om dit soort verkooptoestanden te verbieden. Schiet dit al een beetje op, of kunnen ze het niet verbieden? Achteraf had ik misschien beter stiekem met de GSM een paar foto's gemaakt. Maar de Belgen weten best dat dit bestaat, dus veel had ik daar niet mee kunnen doen denk ik. Ik vind dit echt niet kunnen. Ik snap ook niet dat mensen dáár hun hondje vandaan willen halen. Als je daar vandaag één hondje "redt", zitten er morgen weer twee nieuwe... je houdt het dan alleen maar in stand. Bovendien vertrouw ik de gezondheid van die beestjes niet zo. En zijn ze geestelijk nog wel lekker "fris"? Het zou me niet verbazen als je daar iets koopt met een gedragsstoornis... Verkoop vind ik prima, maar dan niet in z'n donker hol ergens in een kelder onder dit soort omstandigheden. Echt schandalig! Boos!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Angs1989, Ania, Fee_, fohadie, GrapeshotBot, Hemellichaam, judithM, Keizerinnnn, Lizenlotte, loesje4600, Marocje, MieLo, Miran, Mrskiwi, Roosch, saskiaojan, Steeph, Tomboy0, VuurVleugels, winnetou4502, xxxmh en 62 bezoekers