2 vliegtuigen vliegen in op Twin Towers, New York City

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
axeltje

Berichten: 2755
Geregistreerd: 16-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 17:41

weet iemand wat het capitol hill is?

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 17:41


Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 17:41

Ik vind de reactie van Bush echt zo gaar, ik haat Bush op alle velden. Echt ene klootzak. Voor de mensen vind ik het verschrikkelijk maar voor hem vind ik het een regelrechte klap in zijn gezicht en dat voelt goed! IK HAAT DIE VENT!

aprillicious
Berichten: 859
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 17:41

Dit gaat Jaren duren..................Ik hoop alleen dat wij er niet bij betrokken worden.

Vind het nu ook wel een beetje eng worden allemaal. Verward

Dusty
Berichten: 45
Geregistreerd: 07-08-01
Woonplaats: N-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 17:43

Asociale eikels. ff tienduizend mensen vermoorden. Alsof dat normaal is! Echt te zielig voor woorden. miljoenen mensen die vrienden en familie kwijt zijn! dat is toch verschrikkelijk????!! En hebben jullie net de palestijnen op tv gezien?? Die stonden daaro gewoon feest te vieren omdat half amerika is uitgemoord! Ik heb ik echt geen woorden voor. STELLETJE IDIOOTEN! DENK ES NA VOOR DAT JE WAT DOET!

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 17:43

Ik vind dit zo erg!!!
Echt waar!
Ze zenden het wel op vijftien zenders uit.
1, 2, rtl 4 net, rtl5 net, sbs 6, net 5, BBC 1 en 2, duitsland 2 zenders, frankrijk, spaans, Amerika natuurlijk.
Te veel om op te noemen.
Ik vindt dit zo erg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 17:44

Capitol Hill is een heuvel in washington met regeringsgebouwen. De gebouwen die daar staan zijn een soort 1e en 2e kamer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 17:46

Dusty, hier is over nagedacht, dat is nog het ergste.

Renate1970
Berichten: 1100
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 17:50

zijn die pallestijnen wel goed bij hun hoofd??????

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 17:51

Dit staat op de site van De STem


Golf van aanslagen Amerika
Van onze verslaggevers


Dinsdag 11 september 2001 16.49 uur - NEW YORK - Twee vliegtuigen hebben zich in het World Trade Center in New York geboord. Het is zeer waarschijnlijk dat er duizenden doden zijn gevallen. In ieder gebouw werken 25-duizend mensen. Beide gebouwen zijn ingestort, zo'n anderhalf uur na de aanslag. Ook op het Pentagon, het Amerikaanse ministerie van defensie is een vliegtuig neergestort. In andere Amerikaanse steden worden aanslagen gemeld. Alle vluchten in Amerika zijn gecanceld.

Beeld van CNN.

Beelden van de tweede crash zoals die gefilmd zijn door CNN en ABC.


De Amerikaanse president Bush heeft rond half vier Nederlandse tijd in een toespraak gesproken van terroristische daden en noemde ze een `nationale ramp`. Hij kondigde aan `dat het terrorisme niet zal overwinnen`. Ook vroeg hij om een korte stilte voor de slachtoffers. Hij maakte een aangeslagen indruk.

In New York gaat het om een aanslag die is opgeeist door een Palestijnse actiegroep. Achttien minuten nadat een eerste vliegtuig zich in de toren boorde, volgde een tweede. In beide gebouwen is brand uitgebroken. Een deel van een van de torens is inmiddels geheel of gedeeltelijk ingestort. In en rond het gebouw is grote paniek uitgebroken. Op straat lopen duizenden mensen. Volgens ooggetuigen zijn er mensen in paniek uit het gebouw gesprongen.
Het Witte Huis en het Pentagon zijn geevacueerd. De aanslagen vonden plaats na negen uur in de ochtend Amerikaanse tijd. Twee vliegtuigen waarschijnlijk een Boeing 767 en een Boeing 737, beide verkeersvliegtuigen voor de middellange afstand met ruim 200 stoelen boorden zich met een tussentijd van achttien minuten in de WTC-torens, die zich midden in Manhattan bevinden. De toestellen waren gekaapt in Boston, iets boven New York aan de Amerikaanse oostkust.

Een half uur later stegen uit het Pentagon in Washington ook rookwolken op. Daarop was ook een vliegtuig neergestort, waarop een zware explosie volgde. De FBI had kort daarvoor gemeld dat er sprake zou zijn van nog een gekaapt vliegtuig. Of aan boord van de toestellen passagiers zaten is nog niet bekend. Boven New York en Washington hangen enorme rook en stofwolken.

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 17:51

Afbeelding
Dit was het World Trade Center die de New Yorkse skyline domineerde.

Afbeelding
En het WTC na het instorten van de 2 torens!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 17:51

Canada sluit nu ook alle luchthavens, wordt net gezegd. Er mogen alleen nog vliegtuigen landen die geen enkele andere uitwijkmogelijkheid hebben. Er wordt een absoluut luchtvaartverbod afgekondigd.

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 17:53

wat was de reactie van bush dan? dat heb ik niet meegekregen?

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 17:53

'Palestijnen hebben weinig belang bij aanslagen'

Dinsdag 11 september 2001 - UTRECHT (ANP) - De Palestijnen hebben weinig belang bij het plegen van de aanslagen op het World Trate Centre in New York en het Pentagon in Washington. Dit zegt Amerika-deskundige Ruud Hoff.

"De Palestijnen willen Amerika juist te vriend houden, tenzij het om een hele kleine, radicale groepering gaat. Iedere idioot kan natuurlijk opbellen en zeggen dat hij dit gedaan heeft", aldus Hoff in een eerste reactie.
De deskundige zoekt de oorzaak eerder in "andere sferen, zoals die van Osama Bin Laden of Irak."

axeltje

Berichten: 2755
Geregistreerd: 16-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 17:55

lovely bedankt!

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 17:56

Een onbekend aantal vliegtuigen over de hele wereld, die vermoedelijk gekaapt zijn, worden momenteel door F16-gevechtsvliegtuigen gevolgd. Dat meldt de Franse zender TF1. De Amerikaanse luchtvaartautoriteiten bevestigen dat het het contact met meerdere vliegtuigen momenteel verloren is.

Bron: De Standaard

axeltje

Berichten: 2755
Geregistreerd: 16-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 17:57

ik heb die feestvierende lui ook gezien. Echt belachelijk! Gratis eten uitdelen vlagetjes , ik snap niet dat je hier feest om kunt vieren!!

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 17:57

Echt geen woorden voor ik zit naar de tv te staren, maar dit is echt niet te geloven.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 17:59

Vier vliegtuigen uit de VS terug op Schiphol
Gepubliceerd op 11 september 2001 17:09
SCHIPHOL (ANP) - Vier vliegtuigen die op weg waren naar de Verenigde Staten, keren dinsdagmiddag terug op luchthaven Schiphol. Het gaat om twee vluchten van de KLM en twee van Northwest Airlines, zo liet een woordvoerster van de Luchtverkeersleiding Nederland weten.
Drie van de vier landen binnen afzienbare tijd, voor het vierde vliegtuig wordt de landing voorbereid.

Het luchtruim in de Verenigde Staten is officieel gesloten. Vliegtuigen naar Canada, de Caraïben, Zuid- en Midden-Amerika mogen wel door, aldus een woordvoerster van de luchtverkeersleiding.

De luchtvaartmaatschappij had geen vliegtuigen in de VS aan de grond staan. Dit betekent dat er geen KLM of NorthWest vliegtuigen vast staan door de sluiting van het Amerikaanse luchtruim. De telefoons van de KLM stonden rood gloeiend van de verontruste familieleden en kennissen van reizigers. Maar volgens de KLM is geen van de bij de aanslagen gebruikte vliegtuigen van de luchtvaartmaatschappij.

Geen Nederlandse bedrijven

Volgens een eerste onderzoek van het Nederlandse consulaat-generaal in New York, zijn er geen grote Nederlandse bedrijven gevestigd in de twee torens van het World Trade Center. Wel werken er enkele Nederlanders in het gebouw bij Amerikaanse bedrijven.

Het consulaat-generaal gaat nog na of er misschien kleinere Nederlandse bedrijven in het WTC zitten.

Geactualiseerd om 16.38 uur

Meer berichten over dit onderwerp

Copyright © 2001 ANP

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 18:01

Er zijn op dit moment beelden van het WTC met mensen die uit de ramen hangen en je weet dat ze het niet zullen overleven. Echt heel vreselijk dat soort beelden.

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 18:14

afschuwelijk!!! ik wil het niet eens zien!!
en dan te bedenken dat de palesteinen aan het feest vieren zijn Boos!

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 18:20

er was iemand van klm op tv en die zei dat er geen klm toestellen gekaapt zijn.
gelukkig zeg.
kus liselot

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 18:43

Ik vind het vreselijk eng. Ik om net thuis en hoor er nu pas van. Ik werd er even helemaal duizelig van. Wat ontzettend eng. Een paar jaar geleden liep ik nog door het WTC en nu gebeuren er dit soort enge dingen gebeuren.
En Bush laat zich niet meer zien, eikel.
Echt afschuwelijk

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 18:51

Er is hier echt over na gedacht, kan je je dat indenken?Je kaapt een vliegtuig en stort jezelf zo op 50.000 mensen met kinderen,familie enz.
Wie is zo gek???????????

Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-01 18:58

Ik begrijp eigenlijk niet waarom die gebouwen zo enorm hoog moesten zijn. Ik zou in ieder geval nooit op zo'n enorme hoogte willen werken...doodeng.