HELP.. konijn heeft maden..!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

HELP.. konijn heeft maden..!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-03 22:01

Z'n kont was al vies, dus ik kijk net.. allemaal maden..!!
M'n ouders zijn nu die maden proberen weg te halen met een pincet, weten jullie misschien nog om te doen..??

We kunnen morgen pas naar de dierenarts.. Verdrietig


Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-03 22:29

M'n pa heeft alle maden weg gehaald.. (voor zo ver die kon zien..) met een pincet, en d'r kont gewassen.. ze willen niet nu nog naar de dierenarts.. Boos!

hopelijk haalt ze het tot morgen ochtend.. Nagelbijten / Gniffelen

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-03 09:48

Ik weet het, had het liefst ook meteen naar de dierenarts gegaan.. en ben echt super boos op m'n ouders dat ze gister avond niet gelijk wilden gaan.

Maar m'n pa had ze dus weg gehaald, en ze leeft dus nog.. vanochtend had ze er nog 1 en denet was niks meer te zien.. Ach gut
Ze ziet er trouwens niet ziek uit ofzo, ze eet ook normaal..

Hopelijk willen ze dalijk nog naar de dierenarts.. Boos!

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-03 16:20

Het gaat nu gewoon goed met d'r, misschien denken jullie dat het super veel maden waren.. maar het waren er gelukkig maar een paar.
Vanochtend had ze er nog 1tje, en verder zagen we niks meer..
Ze heeft ook niet hele grote of diepe (open) wonden, meer van dat zeg maar krassen. We waren er dus gelukkig snel bij.. we zijn trouwens niet naar de DA geweest, m'n ma zegt dat het niet nodig is omdat ze alles nog gewoon doet enzo.. >;)


Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-03 16:21

Zou dat trouwens ook bij paarden kunnen..? Heb het namelijk nog nooit gehoord, maar zou het wel is willen weten..

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-03 18:01

Ja, ze leggen ook in het hok eitjes.

Maar dan zouden ze bij paarden toch ook moeten voorkomen..?? Ookal heb ik er nog nooit van gehoord..

Bijv. dat ze in de stal eitjes leggen, en je paard staat in de stal.. en dat ze dan op de benen van je paard kruipen en daar aan gaan beginnen als ze bijv. vieze benen hebben of een wondje.

Of heb ik nou een rijke fantasie..?? Haha!

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-03 11:30

_inge_ schreef:
Moonlover je kunt zelf toch ook naar de da gaan. Ik lees dat je 14 jaar bent en dan kun je dat makkelijk zelf.
Dat arme dier.. leuk baasje heeft hij
Een dierenarts bellen kan ook altijd. Hij kan je adviseren wat nodig is.
En hij laat je heus niet onnodig komen in het weekend, dan zit hij liever bij z'n gezin.
Bellen kost niks en zorg dat je wat meer over een dier afweet voor je er een aanschaft.


Sorry hoor, maar hij word echt wel goed verzorgd.. ze zit teminste niet in zo'n klein hokje als de meeste konijnen..! En moet ik hem dan mee nemen op de fiets ofzo.. de dierenarts zit hier niet om de hoek!
We weten trouwens genoeg over konijnen, we hebben er al meerdere gehad.. m'n pa is er zelf een keer bij geweest toen een van ons vorige konijnen ook maden had, en hij heeft nu precies hetzelfde gedaan als de DA zou doen, spoelen en schoonmaken..

het gaat trouwens nog steeds goed met d'r.

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-03 21:18

Idd hok vaak schoonmaken, ik doe het elke dag en er gaat dan weer een baal schoon stro en zaagsel overheen.

Ze zitten ook vaak op het gras dus daar zal het denk door komen..
ze is trouwens al 5 jaar.

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-03 12:11

Dus als je paard kreupel is ook maar gelijk de DA erbij halen, of als ze een wondje hebben.. want anders is het onverantwoord..?!

Ze eet trouwens alles wat ze krijgt, en ze drinkt nog steeds goed.
We controleren er nu een paar keer per dag, en nog steeds geen nieuwe meer gevonden.. we waren er dus gelukkig vroeg bij!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Angie91, corinec, Elitedeux, Hanneke_68, IASCrawler, jaap_2005, JodieR, meintje, mmajar, moOby, MyWishMax, nonnekee, Perros, plutolover, Sabbientje en 176 bezoekers