Hoe is het begonnen allemaal? En hoe eindigd het?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 13:27

Anya"]
ik geloof niet in God. In welke vorm dan ook. Ik denk dat mensen een god gecreeerd hebben om onverklaarbare mooie en minder mooie zaken een plek in hun leven te kunnen geven. En hun eigen verantwoordelijkheid te kunnen delen met een hoger wezen. Het zorgt voor een soort rust: "je doet je best, maar God heeft anders beschikt, Allah beschikt trouwens ook het een en ander. Ook de andere grote Godsdiensten in de wereld beschikken over mensen. Zo kun je als paria/onaanraakbare geboren worden binnen het Hindoeisme. Ook al voorbeschikt door de Goden. In naam van Godsdienst werden (en worden) nog steeds gruwelijke dingen gedaan, oorlogen uitgevochten en vrouwen gestenigd of met hun dode echtgenoot op de brandstapel gezet. Onze planeet is er ondanks alle verschillende geloven niet echt beter op geworden (en dat kun je toch niet allemaal op het conto van kwade machten, duivels e.d. zetten). We doen het echt zelf.
[/quote]

dit laatste is helemaal waar, alleen doen mensen dit uit de naam van een zelfverzonnen godsdienst. Die door de eeuwen heen gevormd is dit is echter niet het echte geloof... die zit namelijk in je dat ben je zelf. De aarde gaat kapot omdat wij mensen alleen maar meer willen, meer geld, meer spullen. We denken er niet bij na wat dat met onze wereld doet we willen dat meer tenkoste van alles..... en dat ligt niet aan een godsdienst.

[quote="Anya schreef:
Kortom: ik vind dat het tijd wordt voor wat minder Geloof in God (en daarmee het geloof dat Hij of Zij het wel oplost). Het wordt tijd voor eigen verantwoordelijkheid. Maar misschien is dat wel teveel gevraagd, we hebben immers maar zo weinig tijd op aarde... Misschien zou het daadwerkelijk helpen als we een overlevende ziel o.i.d. zouden hebben, of reincarneren. Zouden we misschien iets beter omgaan met onze leefomgeving.


Dat denk ik niet.... we komen echt wel terug, alles wat je doet is je eigen verantwoordelijkheid en denk je dat god alles voor je oplost? helemaal niet want dan zag deze wereld er heel anders uit denk ik.
God probeerd dit al jaren ons duidelijk te maken maar als niemand luisterd.
Probeer niet alles over 1 kam te scheren, de meeste godsdiensten vind ik ook hypocriet mar dat heeft niets met het geloof in god te maken de mensen hebben zelf hun regels erbij verzonnen... maar de echte waarheid zit echt helemaal in jezelf.
[/quote][/code]

mocht iemand intresse hebben, op deze site staat een deel van het boek "een ongewoon gesprek met god".

http://www.evolutiesprong.com/Een%20ong ... inhoud.htm


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie